Aviseringar
Rensa alla

Vet inte om han gillar mig!


Ämnesstartare

På min skola så har vi en årlig "hajk", där jag för nästan första gången snackade med en kille som går i min parallellklass. Han var så grymt gullig och snäll, värmde mina händer när jag frös osv, och nu är jag helt säker på att han gillar mig, han sms:ar ofta, vi har varit med varandra efter skolan, skypear nästan varje kväll, jag tycker om honom jättemycket men vet inte på vilket sätt.
När jag är med honom så kan jag inte slita blicken av honom, men när jag kommer hem så tvekar jag på om detta är vad jag vill. Jag vill inte ta detta för långt, men herregud. Vad tror ni? Jag har ingen som helst aning om hur detta funkar, brukar det vara så här? Gillar jag honom bara som vän?
Snälla hjälp.


   
Citera
Kudhos

Ni har inte ens börjat och du är rädd för att ta det för långt. Han verkar gilla dig, du gillar honom. Ge det ett försök. Funkar det så är det ju gött, funkar det inte så är det ju bara så. 


   
SvaraCitera

Vad är det med honom du gillar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Vad är det med honom du gillar?

jag gillar att det aldrig blir tyst när vi snackar, kan snacka om precis vad som helst med honom känns det som. gillar hans ögon, sättet han kollar på mig och sättet som han nervöst tar tag i mig och sedan släpper för att han inte tänkte sig för

men jag vet fortfarande inte om jag gillar honom på sättet som han gillar mig och det känns så jäkla taskigt eftersom vi fortsätter snacka och så, känns som att jag vilseleder honom, typ


   
SvaraCitera

swedishfatso: jag gillar att det aldrig blir tyst när vi snackar, kan snacka om precis vad som helst med honom känns det som. gillar hans ögon, sättet han kollar på mig och sättet som han nervöst tar tag i mig och sedan släpper för att han inte tänkte sig förmen jag vet fortfarande inte om jag gillar honom på sättet som han gillar mig och det känns så jäkla taskigt eftersom vi fortsätter snacka och så, känns som att jag vilseleder honom, typ

Okej, om du dessutom är sexuellt attraherad av honom verkar det som att du gillar honom som mer än bara en vän. Vad är det som håller dig tillbaka? Vilka typer av orostankar har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej, om du dessutom är sexuellt attraherad av honom verkar det som att du gillar honom som mer än bara en vän. Vad är det som håller dig tillbaka? Vilka typer av orostankar har du?

kanske det oroar mig att jag inte har några som helst sexuella tankar om honom? kanske är mer intresserad av någon annan eller så kanske jag helt enkelt hålls tillbaka av vad alla andra tycker och tänker om honom och om oss tillsammans? jag är på helspänn hela tiden, får alltid ångest!


   
SvaraCitera

swedishfatso: kanske det oroar mig att jag inte har några som helst sexuella tankar om honom?

Hmm, då tycker jag att svaret är givet. Du ser honom som en vän. Du kan vara en nära vän med en kille, bara han vet hur det förhåller sig så han inte tror ni är ett par.


   
SvaraCitera