Aviseringar
Rensa alla

VET INTE -_- rädd


Ämnesstartare

innan har jag alltid velat bli jurist men jag vet inte om jag vill bli det längre. ska börja på samhällsprogrammet till hösten och det känns väl ok. kan inte tänka mig att gå natur är inte intresserad av de ämnena. men egentligen är jag inte intresserad av samhällsämnena heller. jag är inte intresserad av någonting teoretiskt övh längre.

en dröm skulle vara att bli regissör, hur blir man det? kan man utbilda sig till det här i sverige ens?
och vad går skolorna på egentligen? betyg? eller gör man någon form av intagningsprov? hur blir man det? D: för betyg kan jag lätt klara av. är ju bara att plugga som en häst i några år.

och nej kommer inte gå media på gymnasiet, tror inte det skulle ge några fördelar precis. dessutom verkar det slappt. eh, jag vet inte vad jag ska bli framtiden och jag är rädd. 3 år och sedan ska man bestämma sig? eh jag är livrädd för framtiden [sad]

seriösa svar tack


   
Citera
Ämnesstartare

gå media [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken tur då att majoriteten inte arbetar med det dom utbildade sig till[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå samhäll, bestäm sen. jag läser samhäll/ekonomi, ska dock inte bli någon slags ekonom sen eftersom jag inte kommer läsa matte C osv, vet inte vad jag har gjort för random val egentligen men världen går inte under precis.


   
SvaraCitera

om det är någonting jag lärt mig under mitt förstå år på gymnasiet är det att du inte ska säga nej till en linje bara för att den verkar slapp. Slapp linje = Win


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

en dröm skulle vara att bli regissör, hur blir man det?

Egentligen spelar ditt val av gymnasieinriktning inte så stor roll.
Det kan ju finnas ämnen som är krav i vissa högskolor och så men dom kan man ju läsa upp om man känner för det. Välj nåt som verkar roligt så kommer skoltiden bli mycket enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

gå media

NEMO:

och nej kommer inte gå media på gymnasiet, tror inte det skulle ge några fördelar precis.

enhimmelskdrog:

gå samhäll, bestäm sen. jag läser samhäll/ekonomi, ska dock inte bli någon slags ekonom sen eftersom jag inte kommer läsa matte C osv, vet inte vad jag har gjort för random val egentligen men världen går inte under precis.

vet men jag bara undrar hur man blir regissör? ska gå samhäll för det brett osv. skulle aldrig orka media


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vet men jag bara undrar hur man blir regissör? ska gå samhäll för det brett osv

gå till din studievägledare och fråga. men samhäll är ju väldigt brett så det funkar att gå det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

gå till din studievägledare och fråga. men samhäll är ju väldigt brett så det funkar att gå det med.

men hon är en bitch, orka. mejlade gymnasieguiden nu =P

aristoteles:

Egentligen spelar ditt val av gymnasieinriktning inte så stor roll.

det vet jag, troll.

emo_max:

om det är någonting jag lärt mig under mitt förstå år på gymnasiet är det att du inte ska säga nej till en linje bara för att den verkar slapp. Slapp linje = Win

nej verkligen inte, skulle inte trivas bland sådana som dig, uh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag måste säga att du är väldigt otrevlig för att vara en person som frågar efter hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

seriösa svar tack

Intressant att du av alla på forumet kräver folk på seriösa svar.

NEMO:

en dröm skulle vara att bli regissör, hur blir man det? kan man utbilda sig till det här i sverige ens?

Du kan utbilda dig till det i bl a Stockholm vad jag vet. Där är det intervjuer osv som avgör vem som blir antagen eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag måste säga att du är väldigt otrevlig för att vara en person som frågar efter hjälp.

ha ha, jag är trevlig - men inte mot dig för du spammar mina trådar och drygar dig. anmäler gång på gång

sikkos:

Intressant att du av alla på forumet kräver folk på seriösa svar.

man kan alltid försöka och jag brukar vara seriös. men jag natar att du är sur över att du hade fel innan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

man kan alltid försöka och jag brukar vara seriös. men jag natar att du är sur över att du hade fel innan 🙂

Jag förstår inte din benägenhet till att citera fel text och gå off topic hela tiden.
Och nej, jag tröttnade bara på dig. Håll dig till din egen rubrik nu för fasiken! Hur svårt kan det vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

man kan alltid försöka och jag brukar vara seriös. men jag natar att du är sur över att du hade fel innan 🙂

Håll dig till ämnet är du snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag förstår inte din benägenhet till att citera fel text och gå off topic hela tiden.

?

sikkos:

Och nej, jag tröttnade bara på dig. Håll dig till din egen rubrik nu för fasiken! Hur svårt kan det vara?

bara konstaterade varför jag trodde du svarade så. bry dig inte så mkt? och du ska inte komma och prata om OT [rolleyes]


   
SvaraCitera