Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra..


Ämnesstartare

Tja!
Vet inte riktigt om ni kan hjälpa mig med detta, men jag känner att jag lär må bättre av att ha skrivit av mig lite. Några råd är uppskattade ändå!
För att göra det enkelt för er att läsa skriver jag två versioner, en längre här nedan och en lite kortare längre ner.

[Lång version]
Det är så att jag ska flytta till hösten och ska byta stad/skola osv. Jag har nyss gått ut 2:an på gymnasiet och förut har jag velat lämna den här staden, folket osv. men på senare tid har allt blivit hur bra som helst och jag vill verkligen inte lämna stan.
Nu är det också så att jag har gått och blivit "kär" i en tjej i min gymnasieklass då, det jobbiga är bara att jag tror att hon ser oss mer som vänner än något annat. Vi har känt varandra lite mindre än ett år och jag har tidigare pratat rätt mycket och hållt på med en av hennes bästa vänner. Därför vet jag inte riktigt hur hon känner. Vi kan prata bra och har det trevligt osv, men det känns som att hon ser oss mer som vänner. Tidigare var jag inte direkt intresserad av henne och tog henne själv också som en vän då, därför jag tror det.

Det är nu på sistonde jag har börjat ha andra känslor för henne om man säger så, tror ni att detta kan ha något att göra med att jag inte vill flytta härifrån osv?

Samtidigt har jag hållt på med en annan tjej som redan bor i den stad jag nu ska flytta till, och vi har sagt att vi gillar varandra osv. Vi har träffats typ en gång och hon säger hela tiden att hon väntar på mig och att jag är den finaste hon har och allt sådant tjafs. Det är bara det att under dessa månader vi har pratat och setts osv, så har jag mest bara spelat med, tänkt att det kan vara bra att ha någon i den nya staden, dock känner jag nu att jag egentligen inte vill vara med henne.
Kan detta också ha något att göra med att jag har blivit rädd för att flytta på sistonde? Att jag förknippar henne med det dåliga i flytten och därför har börjat tvivla på om jag ens gillar henne?

Sen har vi även en tredje tjej med i detta, en tjej som jag har tittat på och tyckt varit snygg i kanske ett år. Helt plötsligt har hon tagit kontakt med mig och vi har börjat prata rätt mycket, hon är rolig, söt och trevlig. Har förut tänkt att det vore nice att vara med henne, och jag känner väl i stort sett likadant nu, bara det att jag känner mer för den första tjejen, hon i min klass.

Jag vet inte vad jag ska göra, vill som sagt inte flytta något mer, men känner att jag måste ändå.
Jag vet att jag kommer få det bra där efter ett tag och att jag har mina gamla vänner kvar.
Men hur ska jag göra med dessa kärleksproblem?

Vill verkligen ha tjejen jag först berättade om, men jag vet som sagt inte om hon bara ser mig som vän eller om hon vill mer. Vi har pratat mycket, kramats, dock var vi båda lite på fyllan. Hon skriver saker om mig på sin blogg osv..

Har bestämt mig för att berätta för henne hur jag känner, eller i alla fall småstarta med ett litet "Jag gillar dig, mycket" eller något sådant, jag är bara rädd för att om hon ser mig som en vän bara, så förstörs kanske våran vänskap? Eller så blir det oerhört pinsamt för mig, och inget utav det vill jag.

Har ni några tips/råd på hur jag ska göra? Vad jag ska göra?

Nu har jag fått skriva av mig, tack om ni orkade läsa allt.

[Kort version]
Okej, kort version av mina problem.
Jag ska flytta till hösten, ungefär 20 mil bort från min nuvarande stad.
Har tidigare tyckt det ska bli roligt och skönt att slippa folket och skolan här, men nu när det närmar sig börjar jag tveka och blir rädd när jag tänker på det.

Samtidigt har jag börjar gilla en tjej i min gamla klass väldigt mycket, en som jag tidigare bara sett som en vän. Jag vet inte hur hon känner för mig, om hon bara ser mig som en vän osv.
Men vi har börjat prata mycket på sistonde och hon lägger ut texter om mig på sin blogg osv.
Vi har även kramats på fyllan nån gång och när vi pratade om det så sa hon att det var mysigt.

Alltså, har börjat gilla den här tjejen rejält men jag är som sagt rädd för att hon bara ser oss som vänner. Har också bestämt mig för att lite smått berätta för henne hur jag känner, men är rädd att våran vänskap ska bli sämre eller att det ska bli oerhört pinsamt för mig. Vet som sagt inte hur hon känner för mig.

Blev rätt långt ändå, men det vore fint om någon hade några råd/tips att ge mig, och om ni undrar något så är det bara att fråga.

Tack för er tid!


   
Citera

anton021:

Har ni några tips/råd på hur jag ska göra? Vad jag ska göra?

It's always 'bout a person.. a girl or a boy [rolleyes]

Nä men allvarligt talat. Mer bekymmer kan man ju skaffa sig, men jag tror att du har på något sätt satt igång något som gett dig dåligt samvete. Om det aldrig har hänt något mellan dig och den där första bruden så kanske det är så att det är meningen att ni ska förbli bra vänner.

Att du flyttar mm. är det något du kan påverka? Jag vet inte riktigt om du ska låta nån tjej hindra dig från att flytta till en annan stad (studera?) för du kan fortarande ha minst lika bra kontakt med dina vänner oavsett inkl. hon den där första bruden.

Alltså du ska snart sluta gymnasiet, livet för dig har precis börjat. Jag tycker att du ska passa på att satsa på dig själv i nuläget och ha kvar kontakten med henne. Det finns faktiskt förhållanden som blir som en slags hållhake så man inte kan studera i en annan stad, eller kan plugga utomlands etc. Förstår du hur jag tänker? Ett distansförhållande är i sig inte hellet vem som helst som vill hålla på med sånt om de inte är tvingade.

Nu kan du faktiskt påverka hur ditt liv ska bli, låt inte nån tjej hindra dig från att bli det du vill. Jag säger inte så för att vara taskig mot dig, men i slutändan är det här kanske bra för dig? Om ni två är så bra kompisar så tror inte jag att det skulle vara något problem att ni lyckas hålla kontakten, hon kanske t.om. kan hälsa på och man vet ju egentligen aldrig vad som kommer hända.

Lr vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att du tog dig tid att läsa och svara.

Jag vet att jag inte direkt har stora bekymmer, att jag egentligen kan fixa detta, men det var skönt att skriva av sig.
Jag förstår hur du tänker, helt klart. Och jag vet att jag till slut kommer över henne om jag bara glömmer detta, men jag har varit med om att jag gillat en tjej förut, som jag inte heller sa något till. Efter något år fick hon en pojkvän som hon fortfarande är med och jag fick veta av henne att hon förut gillade mig.

Jag flyttar p.g.a. studier ja, och jag kan välja att inte flytta. Helt upp till mig. Bara det att nu har jag en lägenhet där redan, jag har skrivit på alla papper för flytt mellan skolor osv... Dessutom är detta en stor chans för mig, jag får verkligen ut något av att gå på den skolan.

Jag förstår exakt hur du menar med att mitt liv precis har börjat.
Och jag förstår vad du försöker berätta för mig, tack så mycket för det.

Det blev lite lättare nu, efter att jag läst vad du skrev. Har en del att fortsätta tänka på så får väl göra det.

Tack!


   
SvaraCitera

anton021:

Har en del att fortsätta tänka på så får väl göra det.

Ja, tänk på det i alla fall. Allt kräver lite eftertanke oavsett vad det egentligen handlar om.

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera

anton021:

Det är så att jag ska flytta till hösten och ska byta stad/skola osv.

Titta på anime elr läs manga! de började jag göra innan jag flyttade sisst jag glömde bort allt och nu är jag fast än idag och har de kul farmför datan


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera