Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra längre


Ämnesstartare

I Juni började jag att tänka endel på vad jag äter osv. Började räkna kalorier, slutade äta allt som var onyttigt. Vägde då 60 kg. Först låg mitt dagliga intag på runt 1500 kalorier, sen tillätt jag mig att äta mindre och mindre, vilket gjorde att jag gick ner i vikt. Fick massa med bra kommentarer om att min kropp var fin osv. Dock såg jag bara en sak: att jag hade världens tjockaste mage, mega feta låt etc.

Efter det blev min diet allt striktare. Så sedan 1 månad tbx så äter jag iprincip varje dag:
Frukost: havregrynsgröt
Lunch: inget eller ett halvt äpple
Middag: Havregrynsgröt med lite bär i.

Så äter runt 400-500 kalorier per dag nu. Vilket har gjort att jag väger 50 kg nu (är 170 cm lång). Gått ner från storlek 28/29 i jeans till 25/26. Jag försöker äta lite mer vissa dagar, men jag mår så illa, kräker upp det ibland (för jag står inte ut). Och om jag äter för mycket en dag, då får jag såna enorma skuldkänslor. Fler av mina kompisar har börjat säga till mig att jag har blivit väldigt smal, dock ser jag mig själv fortfarande som tjock när jag kollar i spegeln. Brukar bara nonchalera mina kompisar och inte lyssna. Detsamma med mina föräldrar som nu har börjat säga att jag inte får gå ner mer i vikt osv. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Och snälla ni som vill lägga onödiga kommentarer, skippa dem tack..


   
Citera
Kviq
 Kviq

Du förstår redan att du har ett problem. Sök hjälp med det problemet. Börja med att prata med skolans kurator eller något liknande, de kan sedan få dig på rätt väg.


   
SvaraCitera

sök hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till skolans kurator eller sjuksköterska.


   
SvaraCitera

Du har insett att du har problem, det är bra. Din vikt förhållande till din längd är på tog för lite och du har uppenbarligen skev självbild.
Sök hjälp, det finns att få.
En kurator på skolan, dina föräldrar eller kanske en läkare hjälper dig säkert på vägen om du ber dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Du har insett att du har problem, det är bra. Din vikt förhållande till din längd är på tog för lite och du har uppenbarligen skev självbild.
Sök hjälp, det finns att få.
En kurator på skolan, dina föräldrar eller kanske en läkare hjälper dig säkert på vägen om du ber dem.

okej tack, ja jag vet att jag vill har problem och en sida av mig vill verkligen göra något åt det, en annan bara står och skriker på mig: du är tjock, ful och äcklig.


   
SvaraCitera

louiselb:

en sida av mig vill verkligen göra något åt det, en annan bara står och skriker på mig: du är tjock, ful och äcklig.

Ja det brukar tyvärr vara så. Men kämpa på, det kan lösa sig!


   
SvaraCitera

Sök hjälp, verkligen. Du kommer inte att klara det på egen hand.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det bästa är nog att söka hjälp men om du verkligen inte vill det så kan du börja långsamt att äta mer.

de dagarna du vanligtvis inte skulle äta någonting till lunch så kan du ta de där äpplet, ta lite mer gröt till frukost och ta en liten macka till middagsgröten.

tänk såhär: har jag viljestyrkan att gå ner så mycket så snabbt, har jag viljestyrkan att gå upp lite.

du klarar det![smile]


   
SvaraCitera

Kviq:

Sök hjälp

OF 5:

sök hjälp

antrax:

Sök hjälp

stereo total:

Sök hjälp

thiinn:

söka hjälp

sök hjälp[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom du själv vet att du har problem med maten så sök hjälp. Börja med kurator eller skolsköterska som du kan snacka med och sen kanske skicka en remiss till BUP.


   
SvaraCitera