Aviseringar
Rensa alla

vet inte vad jag ska göra


Ämnesstartare

Det började i början av sommaren när jag såg en kille som är både charmig,snäll och hjälpsam. Vi har pratat lite och jag har väckt känslor hos honom, han verkar tycka om mig också. Jag är 15 år och ser äldre ut än vad jag är, många säger jag ser ut som 18 år. Han brukar ofta prata med mig och fråga lite osv.

 Vi är inte så nära och jag vågar inte fråga honom om ålder. Han en lång,smal och har ett snyggt ansikte. Hans längd gör det svårt att avgöra hans ålder. Han kan vara allt från 20-30 år. Min bästa kompis vet också om honom och har också riktigt svårt att avgöra åldern. Snart är sommaren slut och om jag inte gör något kommer vi aldrig mer ses. Jag ligger vaken på kvällarna och tänker på honom, på hur allt skulle bli om han var 30 och jag 15. Jag har försökt glömma honom men det går inte, han har något speciellt i sig som jag gillar. Jag har svårt att börja gilla något pga att jag blivit sviken så många gånger. Men han är mogen och vet vad han gör. Jag har inte gillat något på 3 år och nu har börjat gilla honom. Det är svårt att inte tänka på honom och jag vet inte vad jag ska göra. Ge förslag och hjälp mig nu, snälla! 


   
Citera

Fråga om hans ålder bara? Sedan... inte en aning..


   
SvaraCitera

thedreamer: Men han är mogen och vet vad han gör.

Hur vet du det om du inte känner honom? Hur vet du ens att du gillar honom?

thedreamer: Jag har svårt att börja gilla något pga att jag blivit sviken så många gånger.

Det finns alltid en risk att man blir sviken, och förhoppningsvis är det inte personens avsikt. Alla människor är olika, bara för att person nr 1 har sårat dig, betyder inte att person nr 2 gör likadant. Tänk på att man ibland själv sviker andra människor trots att det är inte är ens mening.

thedreamer: Jag är 15 år och ser äldre ut än vad jag är, många säger jag ser ut som 18 år.

Tänk på att ditt utseende inte är din psykiska ålder.


   
SvaraCitera

TRO MIG, 20-åringar är inte mogna och dom vet inte alls vad dom vill. 


   
SvaraCitera

vet inte om jag därför ska hålla tummarna för att han ska vara 30? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Hur vet du det om du inte känner honom? Hur vet du ens att du gillar honom?
Det finns alltid en risk att man blir sviken, och förhoppningsvis är det inte personens avsikt. Alla människor är olika, bara för att person nr 1 har sårat dig, betyder inte att person nr 2 gör likadant. Tänk på att man ibland själv sviker andra människor trots att det är inte är ens mening.
Tänk på att ditt utseende inte är din psykiska ålder.

Men jag vill lära känna honom så att jag kan ta reda på mer om honom, men jag vågar inte ta steget eftersom jag kanske har fått helt fel uppfattning av honom. Jag förstår hur du tänker och är tacksam för svaret! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
TRO MIG, 20-åringar är inte mogna och dom vet inte alls vad dom vill. 

Okej, men när är man mogen? 


   
SvaraCitera

thedreamer:

Okej, men när är man mogen? 

gud, vet inte. när man är 50 kanske. om ens då. kanske aldrig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

gud, vet inte. när man är 50 kanske. om ens då. kanske aldrig. 

Jasså oj, ja det har du nog rätt i!


   
SvaraCitera