Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska ta mig till...


Ämnesstartare

Jag är 20 år gammal, går på universitetet... och har aldrig haft ett direkt förhållande.

Det är en kille som jag lät mig öppna upp för, som jag sedan också blev en väldigt nära vän med. Blommade upp utav glädje då han hörde av sig och dylikt... om det var på grund av att en kille hörde av sig, eller just honom, vet jag inte.

Nu har jag utan tvekan lagt märke till att han har känslor för mig(har inte sagt det rakt ut, men), från kroppsspråket, till blicken som inte lämnar mig. I början kände jag mig alltid så nervös, rent lycklig i hans närvaro... men ibland kunde jag vissa dagar känna noll och fråga mig själv vad det var som jag ens känt för honom de där dagarna.

Han är en rent igenom god människa, en som delar intressen och sådant... men jag känner mig inte helt attraherad av honom. Han har inte de detaljer som jag vill ha hos en kille då det kommer till det yttre. Och det är där som jag blir rädd, för att göra fel. Jag vill inte riskera att ge mig in på någonting som får mig att hesitera och ängsla, samtidigt som jag inte vill riskera att förlora en riktig vän då jag vet att de är så viktiga att ha.

Jag sover dåligt, kan inte sluta att gå runt och tänka på det... känner mig trött dygnet runt... jag vet inte vad jag skall göra..


   
Citera

why so serious


   
SvaraCitera

Förstår inte.. är du kär i honom? Låter lite som att du försöker bortförklara med att han inte ser ut precis som du vill för att du är rädd för att faktiskt ha ett riktigt förhållande med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon annan:

Förstår inte.. är du kär i honom? Låter lite som att du försöker bortförklara med att han inte ser ut precis som du vill för att du är rädd för att faktiskt ha ett riktigt förhållande med någon.

Jag vet inte, kan inte läsa av mig själv som en bok haha.
Han är en vän, som jag inte vill bli av med samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

why so serious

Därför att jag inte är personen som gladeligen sårar andra människor, kanske~


   
SvaraCitera

Pocky:

Jag vill inte riskera att ge mig in på någonting som får mig att hesitera och ängsla, samtidigt som jag inte vill riskera att förlora en riktig vän då jag vet att de är så viktiga att ha.

Kände också så förr när det började bli mer seriöst med en tjej. Ta det lugnt bara och skynda långsamt. Så märker du förr eller senare om du verkligen vill vara med honom eller inte.


   
SvaraCitera

Pocky:

Jag vet inte

Du behöver inte förlora honom som en vän för att du blir tillsammans med honom, även om det skulle ta slut senare kan man ju fortfarande vara vänner?
Om du inte vill bli tillsammans så innebär det inte att ni inte kan vara vänner, däremot kanske det skulle kännas jobbigt för honom om han är kär i dig. Då är det kanske inget du kan göra åt saken annat än att försöka göra situationen så enkel som möjligt för honom..
Men försök ta reda på vad du vill med honom först, du kan ju inte bli tillsammans med han för att inte förlora han som vän..


   
SvaraCitera

Gör inget dumt.. Första förhållandet borde inte vara på det viset, - det ska vara kärlek rakt igenom, annars kan det väl ändå kvitta?

Om du är rädd att förlora honom som en vän, låt honom då fortsätta vara din vän..


   
SvaraCitera

Om du tror att du inte skulle vara nöjd med honom pga hans yttre om ni var tillsammans, ta reda på om han har inre egenskaper som skulle väga upp för det andra.

Om han vill ha dig bara för att du kanske ger ut signaler till honom och du skulle vilja ha honom bara för att han ger signaler till dig tror jag inte att det låter så lyckat. Känn efter, är du desperat?

Jag tycker det låter som att ni passar bättre ihop som vänner. Om han verkligen är en sann vän och inte bara är kåt, kommer han att vara din vän även om du gör det tydligt för honom att du verkligen uppskattar honom som vän, men att det stannar där.

Vad tror du?


   
SvaraCitera

du har inte missat något. eller det skulle vara evigt lidande då


   
SvaraCitera

Rubriken Vet inte vad jag ska ta mig till... tillsammans med tiden tråden skapades är lite småkul...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Rubriken Vet inte vad jag ska ta mig till... tillsammans med tiden tråden skapades är lite småkul...

Hur så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag trodde inte att du var så här grym.",

"Tack, Men jag kan inte se dig som en vän. Inte på ett bra tag. Hej då ---"

Enligt sms:en efteråt så tog han det nog inte så bra. :'D


   
SvaraCitera

sux 2 b u, but anyway.. Don't take life seriously, is not permanent.


   
SvaraCitera

Maximilliam:

sux 2 b u, but anyway.. Don't take life seriously, is not permanent.

[crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera