Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag vill bli


Lod
 Lod
Ämnesstartare

Jag är inte alls säker på vad jag vill jobba med och det påfrestar mig, för jag vill ju starta mitt liv och komma någon vart. Är det fler som känner så? Känns ändå lite ångestfyllt... Finns det tips på vad en kan göra? Eller någon som bara också vill gnälla av sig lite så jag slipper känna mig ensam? (Haha)


   
Citera

Folk som vet hittar bara på för att det ska bli mer flyt när de konverserar med andra människor...


   
SvaraCitera
ebbzi

Jag är jätte vilse nu med vad jag vill jobba med ett tips är att göra yrkeskompassen, den hjälpte lite för mig


   
SvaraCitera

är du halvsäker på nåt du tycker är väldigt kul, just do it


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Ålder?


   
SvaraCitera

Fritidsintressen?


   
SvaraCitera
Lod
 Lod
Ämnesstartare

Fingerprints:
Hur gammal är du?

Bööööörg:
Ålder?

Jag är 22, så ingen större fara direkt,


   
SvaraCitera
Lod
 Lod
Ämnesstartare

Bööööörg:
Fritidsintressen?

Tycker om musik/att sjunga, tar sånglektioner, men känns inte så stabilt när det kommer till branschen, men det går väl att ha vid sidan av i livet kanske. Är väldigt fascinerad av psykologi.


   
SvaraCitera

Lod:

Jag är 22, så ingen större fara direkt,

Nej då, du är inte direkt ensam om att inte veta 🙂


   
SvaraCitera

Lod:

Tycker om musik/att sjunga, tar sånglektioner, men känns inte så stabilt när det kommer till branschen, men det går väl att ha vid sidan av i livet kanske. Är väldigt fascinerad av psykologi.

Allright. Vad sysslar du med annars då?


   
SvaraCitera

Tror det är en utstuderad bluff att man ska hitta sitt kall och bli något. Det finns väl liksom ingen utstuderad väg för när "livet" börjar och att man hela tiden ändrar sig och vill pröva nytt är nog bara nyttigt. Sträva mot det som är spännande just nu och var okej med att det lär ändras över tid.

tänk på heinlein:
A human being should be able to change a diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, die gallantly. Specialization is for insects.


   
SvaraCitera

Edinburgh: program a compute

d lämnar jag åt data nördarne


   
SvaraCitera

är du inte dig själv redan 🙂


   
SvaraCitera

Ingen vet någonting här i livet, vi improviserar och går efter stundens känsla i alla lägen


   
SvaraCitera