Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vart jag ska ta vägen..


Ämnesstartare

Hej! Jag har precis börjat gymasiet och jag trivs inte i skolan, vill inte plugga... Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill bara sluta skolan för har ingen motivation alls. Så fort jag tänker på skolan så blir jag typ deprimerad. Kan man börja jobba kanske? Jag kan ju inte hoppa av skolan, eller?! Så vad ska jag göra? Jättetcksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Öppna ett bageri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Öppna ett bageri

Kan inte baka 🙁


   
SvaraCitera

Ja, starta eget.
Du kan bli rik utan utbildning, sålänge du jobbar hårt med ditt företag.


   
SvaraCitera

Hälsa på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst kan du hoppa av skolan men chansen att du ska få ett bra jobb är ytterst liten.


   
SvaraCitera

jag kan förstå att när du tänker på skolan så blir du deprimerad, fast själv tycker jag att det är livsviktigt för framtiden och det är själva anledning som tar mig igenom gymnasiet (går andra året just nu), det är jättevärt att bita ihop 3 år för att få en bättre framtid (beror från pers till pers ofc) Du kan oxå prova på att byta skola 🙂

p.s du kan hoppa av och börja jobba, men jag får en känsla att du kommer inte att trivas med jobbet heller :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Kan inte baka 🙁

Varken bullar eller kladdkakor?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej! Jag sitter i exakt samma situation fast folkhögskola istället. Jag föreslår dock att du stannar i skolan eftersom du annars bara får göra om det senare. Möjligheten att få jobb utan gymnasiekompetens är ytterst liten, särskilt om telefonförsäljning inte låter lockande.

Försök finna den bästa delen av dagen och gotta dig i den, se fram emot den, dagligen. För mig är det bussresan hem. Försök också få skoluppgifter gjort i skolan så det jobbiga stannar där och hemmet inte förpestas av det jobbiga.

Mer har jag inte som hjälper just nu. Kanske återkommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet att man kommer till helvete av sånt här va?


   
SvaraCitera

Sen har du snott rubriken också.


   
SvaraCitera

Du har väl två val, antingen biter du ihop och kämpar nu, eller så tar du ett sabbatsår för att klura ut vad du vill göra/hitta motivationen. Går du ett program som har praktikperiod? Kolla om du kan ta den nu istället och motivera det med trytande studiemotivation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Jag föreslår dock att du stannar i skolan eftersom du annars bara får göra om det senare.

ja, fast läser samhäll för har ingen aning om vad jag vill arbeta med, så måste ändå läsa vidare till vet inte vad..

Zapetta:

Visst kan du hoppa av skolan men chansen att du ska få ett bra jobb är ytterst liten.

🙁 villl

Victor Ahlén:

Varken bullar eller kladdkakor?..

jo, men kommer inte kunna överleva på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Går du ett program som har praktikperiod?

m3lis:

ja, fast läser samhäll för har ingen aning om vad jag vill arbeta med, så måste ändå läsa vidare till vet inte vad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

ja, fast läser samhäll för har ingen aning om vad jag vill arbeta med, så måste ändå läsa vidare till vet inte vad..

Jo, gjorde samma sak. Men du har ändå kommit en bra bit på vägen genom att ha gymnasiekompetensen.


   
SvaraCitera