Aviseringar
Rensa alla

VET NÅGON ETT RECEPT?????


Ämnesstartare

hej!

jag vill först be om ursäkt för att jag inte har haft diskussionsunderlag i mina inlägg eller trådar.
jag hade missuppfattat allt. trodde bara att man skulle skriva mer om fakta än diskussioner.

nu i alla fall får ni rätta mig om jag har gjort fel.

idag så undrar jag om ni har några snabba tips på vad man ska göra som efterrätt och frukost om man inte är så hungrig men måste få i sig näring.

jag har haft svårt med att äta mellis och sådant. så kan ni bara ge mig enkla och snabba recept.
tack.


   
Citera

Koka ägg. Ät med kaviar. 


   
SvaraCitera
time
 time

Har du en mixer så är smoothies det simplaste som finns. Bara att lassa i med dina favoritfrukter och lite juice eller yoghurt beroende på hur tjock du vill ha den, done. 


   
SvaraCitera

Gifflar


   
SvaraCitera

omelett/äggröra, rör ihop några ägg med någon matsked mjölk och eventuellt andra saker du har tillgängliga, stek


   
SvaraCitera

Valfritt bröd som går att steka, falukorv och stekt ägg, ketchup, hamburgaredressing, ost, rostad lök. Färdigt. 

Smält ostmacka i mikro. 
Findus färdigrätt köttbullar 
Potatisgratäng i ugn, rotfruktspotatis med köttbullar, prinskorvar, kokt ägg. 

Ugnsbakad Falukorv i ugn med äppeljuice och äppelklyftor, ost, in i ugnen. 

Tacopaj i ugn, nachos i botten och tacos överst med ost. Sen var de nått mer med grädde säkert. 

Oststannin har jag sagt hela tiden att jag måste lära mig nu, broccoli och kyckling paj. 

Efterätt: krossa daim och blanda med vaniljsås in i frysen över natten sen är det klart med bär på. Skålen är god att slicka om man är lat struntar man i att låta det stelna. 

Korv stroganoff ska vara enkelt men jag lär mig det aldrig. 

Mormors och morfars frukost: köttbullar, prinskorvar, ägg, bacon, piroger (finns de ens att få tag på?) 

Pannkakor med köttfärssås och ost i ugn om man orkar göra pannkakor. 

Riskakor. Bovete våfflor blir ett kalas. Coco pops om det finns i butiken. 


   
SvaraCitera

Asstriid:
Gifflar

Ginos dessert. Den är krånglig. 


   
SvaraCitera

tips: 
Gör mackorna kvällen innan säger jag som inte gör det..

smörgåstårta, köttbullemacka.


   
SvaraCitera

Fjällfil


   
SvaraCitera