Aviseringar
Rensa alla

vet någon hur man gör en pilbåge?


Ämnesstartare

Hade tänkt tillbringa sommaren i skogen, bygga upp ett läger, träna kroppen till att bli snabbare smidigare och prick säkrare, därför har jag tänkt bygga en pilbåge och jag undrar hur jag ska få till den böjd, vilket träslag jag ska använda, Hur tjock den ska vara och vad för något jag ska använda som sträng? Undrar även hur jag ska få till baksidan på pilen, har även tänkt bygga en annan sak som skjuter iväg pilar fast den får jag bygga så som den gammla jag hade ser ut


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

fråga den där bruden i the hunger games


   
SvaraCitera
b1son

kan jag joina


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men titta om du hittar några videos på youtube om det vettja 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

de där är en hel vetenskap. Vet att min bror håller på mycket med det där. det verkar minst sagt avancerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, låter gott juh. Kommer själv åka till Norrland på semester i Juni och vara ute i skogen nårra veckor. Dock så vet jag inte vilka naturliga medel man kan använda sig av för att skapa en "sträng" till bågen... Förr i tiden så använde man juh material ifrån djuren till sånt men det lär ju inte du göra.


   
SvaraCitera

Man ska väll använda idégran, och träet ska vara blöt sen ska du böja träet genom att fästa ett snöre mellan.

Har för mig att det var så min morbror gjorde Sin..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

först tar du en lång pinne och sen gör du ett elastiskt band av nåt slag o sen en pil 

MEN kom ihåg att du måste ha den vassa delen mot dig och sedan dra snöret eller bandet utåt annars går det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HÖNGER GÄJMZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va fort alla rösta nerGalen


   
SvaraCitera
höna

Ask är det bästa träslaget 


   
SvaraCitera

Det är bara att köpa en pilbåge och pilar! Jag har gått i den sporten, det är något helt speciellt helt klart.


   
SvaraCitera

Finns ett en bra sida för dig att ställa frågan på då ingen här troligen har någon vettig kunskap om ämnet.

http://primitivabagar.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem är stackaren du tänker skjuta?


   
SvaraCitera