Aviseringar
Rensa alla

Vet ni varför solen alltid snurrar som närmast jorden i januari?


Ämnesstartare

ALLA ÖVERENS NU?

BRA! Tumme upp


   
SvaraCitera

aha de ä därför de ä mörk för han når inte o lysa här höhö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KAN VARA DET BÄSTA JAG NÅNSIN SETT !!!

:beer::beer::beer:


   
SvaraCitera

Kanske bara är jag, men jag tycker att det här både talar för att Jorden såväl är rund som att den roterar.
Men vem är förvånad, sånt här lärde man sig redan på dagis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Kanske bara är jag, men jag tycker att det här både talar för att Jorden såväl är rund som att den roterar.
Men vem är förvånad, sånt här lärde man sig redan på dagis.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Kan du inte istället svara på varför man skulle vilja hitta på att jorden är rund? Vad tjänar de ens på det?


   
SvaraCitera

Det här med att ''solen snurrar kring jorden'' och det där med årstider går bara ihop om solen är väldigt liten och jorden väldigt stor i jämförelse. Att solen bara skulle kunna lysa på en begränsad yta vilket en stjärna inte kan. Den lyser överallt vilket bara hade gjort att den lyser svagare över jorden på en plats och starkare på en annan men jorden hade fortfarande vart upplyst. Jorden kan inte vara platt


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Kan du vara snäll och svara på min kommentar ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Det här med att ''solen snurrar kring jorden'' och det där med årstider går bara ihop om solen är väldigt liten och jorden väldigt stor i jämförelse. Att solen bara skulle kunna lysa på en begränsad yta vilket en stjärna inte kan. Den lyser överallt vilket bara hade gjort att den lyser svagare över jorden på en plats och starkare på en annan men jorden hade fortfarande vart upplyst. Jorden kan inte vara platt

Ja, solen är väldigt liten och mycket nära!

Matematiska bevis:


   
SvaraCitera