Aviseringar
Rensa alla

vet vad jag vill, men inte hur/om jag kan ta mig dit. depression


Ämnesstartare

läser just nu andra året till målare på gymnasiet. men vill tillsammans med min bästa vän köpa en gård där vi tillsammans ska bedriva häst och hundverksamhet. samtidigt vill jag starta familj ganska snart efter studenten om jag har ett bra förhållande då.. ger mig själv ångestattacker pga detta och kan helt plötsligt börja gråta, i en ½-1 timma, bara av att tänka på hur liten chans det är att jag ens kommer i närheten av min dröm.. har velat jobba med hästar och hundar sen jag var 8 och det är verkligen vad jag vill..

vill ha hjälp med hur jag ska klara tiden fram till studenten, då vet jag förhoppningsvis lite mer om hur mitt liv kommer se ut, (eller inte).

och om någon vet hur jag ka göra för att ha en chans att kunna förverkliga min dröm. säg inte nåt så dumt som "köp en trisslott" eller att jag ska jobba extra som hora eller liknande, vill ha seriösa svar... om någon orkade läsa igenom allt dethär.


   
Citera

[tard] [tard] [tard] [tard] [tard] [tard] [tard] [tard] [tard]

Varför så jäkla brottom? Har du cancer och kommer dö inom 5 år!? Fattar inte alls ditt resonemang.

Äru typ 17, så har du ju minst 50 år till att se till att "drömmen" blir sann. Först och främst... Varför skaffa barn snarast? Inte bra för dig och inte för barnet kan jag lova. Vänta tills du är minst 25år, och ta och skaffa dig lite erfarenhter av livet.

Tips 1
------
Chilla, hitta en djur intresserad kille, och åk på massa semestrar och upptäck världen, och där emellan måla på och få igång din ekonomi. Sedan skaffar ni barn och när ni lever tryckt så starar du en firma eller något svart och börjar ta hand om djur med din kompis. Detta kan du fått igång innan du är 30. Vissa får ju inte äns barn förrän de är 35 och i andra fall 40, vilket oftare leder till att de får klokare barn.

Tips 2
------
Skit i det smarta tipset 1 och hoppa av gymnasiet, köp en skruttgård och renovera med din kompis tills pengarna tar slut. Och knulla på och få massa "knoddar som tjuter och gnäller", och få problem med uppfostran på grund av ekonomi och annat elände.

Tips 3
------
Köp trisslotter och jobba extra som hora, så kanske det kommer någon kåt djurvän som du kan slå dig ihop med. [cool]

Lovar att den drömmen inte är omöjlig. Gå ut gymnasiet och börja jobba och medans införskaffa dig en gård. Gå långsamt men säkert fram, annars blir det inte lyckat! [zzz]


   
SvaraCitera
time
 time

sheltiegirl:

läser just nu andra året till målare på gymnasiet. men vill tillsammans med min bästa vän köpa en gård där vi tillsammans ska bedriva häst och hundverksamhet

Får jag fråga varför du valde en måleriutbildning istället för något som skulle vara mer relaterat till djurverksamhet? Speciellt om du velat detta sedan åttaårsåldern?

Annars: du har all tid i världen! Avbryt utbildningen och sök till något annat? Du verkar ju inte vilja göra det du gör nu innerst inne, och det är väl aldrig rätt att tvinga sig igenom något som inte känns helt rätt.


   
SvaraCitera

Röstar på tips 3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Detta kan du fått igång innan du är 30. Vissa får ju inte äns barn förrän de är 35 och i andra fall 40, vilket oftare leder till att de får klokare barn.

är 18, bytte gymnasium en gång. jag vill ha barn helst innan 25, absolut innan 30! ja jag har bråttom, jag har redan påbörjat min kennel bl.a.

laggar28:

och åk på massa semestrar och upptäck världen

det är jag inte så värst intresserad av, prioriterar att stanna i landet och skaffa det liv jag vill ha, inte ut och se mig om.

timeisrunningout:

Får jag fråga varför du valde en måleriutbildning istället för något som skulle vara mer relaterat till djurverksamhet? Speciellt om du velat detta sedan åttaårsåldern?

jag gjorde de! gick på hundsportsgymnasium men tyckte inte jag lärde mig något jag inte redan visste om hundar och träning. bortkastade pengar eftersom jag då bodde på internat 25 mil hemifrån. valde måleri för min pappa håller på med det och chansen att få jobb direkt efter gymnasiet är så stor. man blir inte direkt något av den hundlinjen jag gick på 🙁 lär mig sjukt mkt mer av att gå kurser där jag väljer instruktören själv som jag vet är bra.

timeisrunningout:

Avbryt utbildningen och sök till något annat

vill inte byta en gång till! vill börja jobba och tjäna pengar jag kan spara till min framtida gård.. ingen som kan förstå åtminstone lite hur jag tänker!?


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

ingen som kan förstå åtminstone lite hur jag tänker!?

Jo, dels. Men du har brottom i onödan!


   
SvaraCitera
time
 time

sheltiegirl:

ingen som kan förstå åtminstone lite hur jag tänker!?

Lite otacksamt att säga så, du ber ju om tips och förklarar hur läget är, vi ger dig tips och du säger att vi inte förstår hur du tänker. Det är väl ganska svårt att förstå exakt hur du tänker när du t ex inte skrivit varför du går måleriutbildning förrän nu.


   
SvaraCitera

Köp en bingolott [blush]


   
SvaraCitera

ta det lugnt.


   
SvaraCitera

ostress


   
SvaraCitera

Du är 18 år och att starta en gård med hästar och massa sånt kostar asmycket. all mat till djuren och själva hyran / försäkringar medmera, skaffa ett normalt jobb och spara ihop pengar före du börjar skynda på med tex en bondgård.. om du inte träffar en kille som redan äger en 😉

Sen om du ska sköta hästar och hundar borde du vara utbildad för sånt.
Utbildningar kostar pengar.. skulle jag vilja köpa en häst eller nått så skulle jag ändå vända mig till dom med erfarenhet..

ett tips till dig är att du börjar på ridskola eller någe liknande, där får man sköta en häst ^^

Som du vet så kostar hästar en bra summa med pengar om man ska köpa en, och ska du driva en massa hästar samtidigt utan ekonomi,
Kommer aldrig att hända ^^


   
SvaraCitera

Men vafan, ta det lugnt. Allt detta kräver mängder av pengar och resurser, så det kommer ändå att dröja många år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Lite otacksamt att säga så

jo, men kan inte folk fatta att alla inte prioriterar och tänker likadant? jag vill ha mitt liv snabbt, vad är de för fel på de? och nej, jag har inget liv just nu..

Floppsen:

Köp en bingolott

men lägg av

Olycklig:

skaffa ett normalt jobb och spara ihop pengar före du börjar skynda på med tex en bondgård

färför jag bytte till en linje där jag nästan garanterat får jobb efter examen

Olycklig:

Sen om du ska sköta hästar och hundar borde du vara utbildad för sånt.

jag ÄR utbildad!

Olycklig:

skulle jag vilja köpa en häst eller nått så skulle jag ändå vända mig till dom med erfarenhet..

jag HAR erfarenhet! måånga års erfarenhet.

Olycklig:

ett tips till dig är att du börjar på ridskola eller någe liknande, där får man sköta en häst

kan jag göra hoss grannen eller hoss min kompis. grejen e ju att jag vill jobba med det, inte enbart ha det som hobby

ingen som kan svara på hur jag ska klara mig psykiskt tills jag tar examen? mår psykiskt dåligt av min livssituation jag har nu


   
SvaraCitera

ingenting är gratis. vill du jobba med djur och ha en gård och familj så får du utbilda dig/jobba dig dit. det är såna här orimliga planer som gör att du blir deprimerad. lär dig vara glad över det du har, tänka positivt och ansträng dig för att komma dit du vill. ingenting är omöjligt heller sirdu.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

men lägg av

MÄH! [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera