Aviseringar
Rensa alla

Veta om han är intresserad eller inte..


Ämnesstartare

Hur ska man lösa detta:

Jag träffade en kille, min kompis kompis, på en förfest.. Vi strulade och han sa massa fina saker till mig och hade också sagt till min kompis i efterhand att han tyckte jag va snygg, underbar etc.. Han sms:ade mig jättesnabbt efteråt också att han hade en underbar natt och om vi inte kunde ses igen.. Jag hade precis avslutat ett förhållande så i all panik sa jag att d inte gick att vi träffades pga detta, dissade honom lite.. Men tänkte på honom konstant så efter ca 2 veckor, messade jag honom och vi fick rätt bra kontakt.. Vi snackade lite om singelperioden och han skrev bla:

"Det är inte som man direkt letar efter någon, men om det dyker upp något intressant så, vem vet ;)" Ungefär så.. Och "tycker ialf att vi får ses snart". Han sa massa såna antydningar till att han va intresserad.

Vi träffades en gång till men det var inte alls lyckat. Han är rätt osäker på sig själv och spelar därför som han är jättetuff istället och låtsas att han är jättesäker på sig själv, överdrivet.. Jag blev helt sur och sa saker som "du har sån jävla attityd" blabla.. Men vi hade det ändå mysigt tsm och han kysste mig direkt när han såg mig.. Jag är kär i denna killen!.. Han hörde av sig dagen efter o undra om jag ville sova där igen men jag svarade inte honom för att jag va rätt besviken på honom sen dan innan.. Sen har jag dock messat honom igen, men nu verkar han bara sur när han svarar mig.. Innan skrev han alltid "hej sötnos" medmera detta gör han inte längre.. Häromdagen hette jag en sak på msn "saknar dig" och då undrade han om jag tänkte gå tillbaka till mitt ex men skrev att d inte var honom jag syftade på..

Men är detta några tecken på att han gillar mig??? Vi har knappt haft någon kontakt på 5 veckor! hur ska jag lösa detta så jag får reda på vad han verkligen känner? Ska jag kontakta eller vänta ytterliggare?


   
Citera

säg åt honom vad du känner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

säg åt honom vad du känner

Men om han inte känner samma så har jag ju gjort bort mig totalt [sad]


   
SvaraCitera

Lily89:

Men om han inte känner samma så har jag ju gjort bort mig totalt

livet är hårt


   
SvaraCitera

Antagligen spelar han svår fångad eftersom han endå visade intresse när han frågade om det var ditt ex du menade med "jag saknar dig" ,
Så jag skulle iaf prova ? , om det endå visar sig att han inte är intresserad så skäms du antagligen dagen ut sen har du andra saker att tänka på


   
SvaraCitera
Hando

Säg vad du tycker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är då säker på att han gillar dig!.. Säg vad du tycker om honom!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

livet är hårt

Det hjälper inte mig [sad]

Lekerkung:

Så jag skulle iaf prova ?

Jaa jag är osäker ändå, det finns ju tecken på att han gör det.. Men jag har jättesvårt att bara säga till någon att jag gillar honom 😛 vet inte hur man ska göra det på ett bra sätt och jag skulle verkligen gå runt och må dåligt över det länge om d inte är besvarat.. Känns som man vill ha lite fler tecken först

köttsoppa:

Jag är då säker på att han gillar dig!.. Säg vad du tycker om honom!

hmm känns ju bra att du säger det, men man kan ju aldrig helt säkert veta.. han kanske bara va ute efter en sak :S.. jag vågar inte säga det till honom 🙁 min självkänsla kommer att va på botten om han inte svarar mig.. Och om jag sen skulle träffa honom, nej man förlorar bara för mkt om d inte e besvarat.. vill ha mer tecken först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni inte har haft nån kontakt på fem veckor kanske det kan kännas lite konstigt att bara säga vad du känner för han direkt.
Kan du inte bara sms:a nått vardagligt tex "hej[smile] vad gör du?" eller liknande.. Han kanske lär vara lite stel i början, men sen borde han mjukna upp tror jag. Han har ju antagligen haft känslor för dig och dom försvinner inte för gott på fem veckor.. aldrig!
Efter att du ser hur han reagerar tycker jag att du bör ta chansen.. det bästa hade väll vart om du kunde säga det på tu man hand[cute]


   
SvaraCitera

utan frågor får man inga svar


   
SvaraCitera

He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever. [cute]


   
SvaraCitera

Lily89:

Men om han inte känner samma så har jag ju gjort bort mig totalt

Varför? Står du inte för vad du säger eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttsoppa:

Om ni inte har haft nån kontakt på fem veckor kanske det kan kännas lite konstigt att bara säga vad du känner för han direkt.

Nej precis.. Jag messade honom för ca 2 veckor sen nåt sånt vardagligt men han svarade inte förrän dagen efter rätt kort och frågade inte mig nåt mer sen.. Man undrar bara vad som har hänt! Hur en kille först kan va så gullig mot en och verka intresserad, sen bara ändra sig totalt.. :S förrvirrad.. Man kanske ska vänta lite till och se om han kontaktar, e bara rädd att vi både gillar varandra men ingen vågar ta steget så rinner d ut i sanden.. men har verkligen inte mod att säga nåt :/ spec inte eftersom han inte är så på längre..

Lekerkung:

utan frågor får man inga svar

true, true..

notfallingapart:

He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.

Jaa men man måste ha mod för att ställa en sån fråga och man måste hitta ett bra tillfälle så man inte skrämmer iväg honom också..

Fernan_king:

Varför? Står du inte för vad du säger eller?

Självklart men att få ett nej på den frågan skulle såra mig jättemkt.. Känns som att om han tar kontakt igen och visar intresse för mig skulle jag nog så småningom kunna samla mod.. Men just nu känns d helt fel iochmed vår situation..


   
SvaraCitera

Lily89:

.

Ett nej är väll bättre än inget eller har jag fel?


   
SvaraCitera