Aviseringar
Rensa alla

Vettefan


Ämnesstartare

Har en tjej som jag har försökt med i 2 månader ca nu. Jag kan inte sluta tänka på henne och jag vet inte om hon gillar mig eller inte. Frågade henne om hon ville göra något nån dag och svaret jag fick var, går säkert. -.- Det svaret kändes inte som det man hade hoppats på. Det som är så jävla jobbigt är att hon är hur svår som helst att "läsa av", Alltså, ibland så får man känslan av att hon gillar mig jätte mycket men ibland så känns det som om jag är helt ointressant. D.V.S, får dissen ibland, endast jag som skriver, lång tid mellan svar. 

Nu, efter min fail med att försöka hitta på något med henne så vill jag prova bara låta henne vara och ge upp :(, men problemet är att jag är typ helt beroende av henne :/ . Tänker på henne typ 24/7. Känner mig som en jävla stalker. Det värsta är att när hon dissar mig ibland så tappar jag typ allt självförtroende och känner mig totalt misslyckad.

Skulle vilja ha lite råd om hur jag ska göra. 


   
Citera

Låt henne höra av sig


   
SvaraCitera
zercko

Total ignorera henne bara. Om du har möjligheten till det så kan du ta dig tid till att vara ett riktigt svin om du kan. Lovar att hon kommer att vara efter dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zercko:

Total ignorera henne bara. Om du har möjligheten till det så kan du ta dig tid till att vara ett riktigt svin om du kan. Lovar att hon kommer att vara efter dig.

var typ åt det hållet jag tänkte mig 


   
SvaraCitera

lordius:

var typ åt det hållet jag tänkte mig 

gör inte det. du kommer bara må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: var typ åt det hållet j

vad ska jag göra då? :O


   
SvaraCitera

zercko:

Total ignorera henne bara. Om du har möjligheten till det så kan du ta dig tid till att vara ett riktigt svin om du kan. Lovar att hon kommer att vara efter dig.

Har aldrig förstått det där resonemanget kring att tjejer skulle bli mer intresserade av en kille om han beter sig som ett svin. Det är ingenting jag skulle falla för, iallafall. 

OnT: Om du känner att det är värt det kan du ju ge henne en liten pik, säger något i stil med att du tycker om henne vill säga. På så vis har du det klart för dig vart hon står och kan försöka glömma henne om hon inte är intresserad av dig, men om det visar sig att hon känner likadant löser det sig ju uppenbarligen. Lycka till.


   
SvaraCitera

lordius:
vad ska jag göra då? :O

du ska inte vara elak, det begriper du väl själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Har aldrig förstått det där resonemanget kring att tjejer skulle bli mer intresserade av en kille om han beter sig som ett svin. Det är ingenting jag skulle falla för, iallafall. 

OnT: Om du känner att det är värt det kan du ju ge henne en liten pik, säger något i stil med att du tycker om henne vill säga. På så vis har du det klart för dig vart hon står och kan försöka glömma henne om hon inte är intresserad av dig, men om det visar sig att hon känner likadant löser det sig ju uppenbarligen. Lycka till.

amsi:
du ska inte vara elak, det begriper du väl själv?

täntke inte bete mig som ett svin, bokstavligen. tänkte mer bara vara lite "låg" och försöka glömma henne. Och om hon av någon anledning skulle börja visa några känslor för mig så  gör jag ett till försök.

Men hur fan ska jag försöka få henne ur hjärnan?


   
SvaraCitera
zercko

lordius:

täntke inte bete mig som ett svin, bokstavligen. tänkte mer bara vara lite "låg" och försöka glömma henne. Och om hon av någon anledning skulle börja visa några känslor för mig så  gör jag ett till försök.

Men hur fan ska jag försöka få henne ur hjärnan?

var inställd på det att så fort hon kommer i dina tankar så försöker du göra något annat för att distrahera tanken. Om du förstår vad jag menar. Typ spela något spel eller tänk på regnbågar. Allt möjligt som bara kan få dig på andra tankar, och jag lovar dig att det kommer att gå löjligt fort då. Men bara om du faktiskt gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zercko:

var inställd på det att så fort hon kommer i dina tankar så försöker du göra något annat för att distrahera tanken. Om du förstår vad jag menar. Typ spela något spel eller tänk på regnbågar. Allt möjligt som bara kan få dig på andra tankar, och jag lovar dig att det kommer att gå löjligt fort då. Men bara om du faktiskt gör det.

Jag har slutat tänka på henne nu. Men jag känner bara att varför ska jag ge upp? Jag gillade hon så mycket. Och om jag skulle gå vidare så skulle ett förhållande inte funka för då skulle jag bara tänka, "tänk om hon börjar gilla mig igen"?


   
SvaraCitera
zercko

lordius:
Jag har slutat tänka på henne nu. Men jag känner bara att varför ska jag ge upp? Jag gillade hon så mycket. Och om jag skulle gå vidare så skulle ett förhållande inte funka för då skulle jag bara tänka, "tänk om hon börjar gilla mig igen"?

Ta det som det kommer. Om du är upptagen med någon annan när hon börjar gilla dig  så är det väl bara att hon har missat något. Men om hon inte har gjort någonting annorlunda sedan du slutade bry dig om henne så är det ingen idé att ens försöka med något. Om inte du går fram till henne och säger som det är. Ett alternativ kanske? :'D
Hon kanske känner samma sak men leker svårflörtad? ^^


   
SvaraCitera

Jag håller med absentthinking. Om du fortfarande tycker om henne så berätta det. Har ni känt varandra under en kortare tid kan det kännas lite påträngande och jobbigt, men efter två månader tycker jag att det är rätt lugnt att vara öppen och berätta hur du ser på er relation.

Har du inte känslor för henne längre så föreslår jag att du säger upp kontakten. Antingen glömmer du henne eller så kanske hon börjar prata med dig mer och du utvecklar känslor för henne igen och ni då upptar en närmare relation, men låt henne inte leka med dig. Kontaktar hon dig när du sagt upp kontakten och du börjar tycka om henne igen så berätta det direkt för att både du och hon ska veta hur situationen ser ut.

Lycka till!


   
SvaraCitera