Aviseringar
Rensa alla

Vi borde få lära oss att bruka droger ansvarsfull - inte bli förbjudna att använda dem


Ämnesstartare

gör inte lärare och föräldrar fel ?
de förbjuder oss. punkt. inte tillåtet. istället för att berätta för oss hur mycket man kan ta för att inte bli skadad(jag vet att alla droger skadar men jag syftar på sjukhusskador)
istället för att lära oss vilka droger som har vilka effekter och vad som är mest farligt säger de helt enkelt att vi inte får.
med tanke på att väldigt många över 20 har provat en eller flera droger så tyder det väl på att deras system inte fungerar.
vi vet att det alltd kommer finnas droger i alla land i värden. så varför lär de oss att man inte ska, ist för att säga hur ?

lagen fugerar inte heller. att säga att det är förbjudet. ungdomar knarkar i början för att vara coola för att det enligt vissa är coolt att bryta mot lagen.


   
Citera

Varför skulle man uppmana till nyttjandet utav droger?..


   
SvaraCitera

The Breakfast Club klagande.

Ska jag klaga på mina föräldrar och lärare med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shorty00:

så varför lär de oss att man inte ska, ist för att säga hur ?

då kommer alla vilja knarka, jag förstår varför man inte säger det till 12 åringar, men att kritisera rfsl för att upplysa folk är direkt idiotiskt och löjligt.. (rfsl gav ut någon broshyr me den infon "hur man överlever utelivet" tror jag den hette)
edit: och som jag minns riktade den sig till dom som var 18+ vilket känns lagom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Varför skulle man uppmana till nyttjandet utav droger?..

sa det tydligen fel. försökte säga att många kommer testa även fast de inte får och då är det väl bra att de vet hur mycket som är för mycket?


   
SvaraCitera

shorty00:

det väl bra att de vet hur mycket som är för mycket?

Tanken är väl god, men det fungerar inte riktigt så.


   
SvaraCitera

Tror knappast att det ingår i läroplanen att lära ut hur man ska dosera berusningsmedel, för sådant finns FB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett av problemen när man säger vad som är säkra doser är "du kan dö första gången" myten faller.. vilket inte är bra, då är det bättre att några dör och skrämmer bort andra från att prova..


   
SvaraCitera

Vafan knark är inte bra


   
SvaraCitera

massgrav:

Varför skulle man uppmana till nyttjandet utav droger?..

Det ska man inte


   
SvaraCitera

eftärsåm dråger e skräp från hestmedisiner å sont så varförr ska lärarrn förrsöka sälja de på lecksionen? borde han intä rätta mateprov va? [tard]


   
SvaraCitera

shorty00:

gör inte lärare och föräldrar fel ?
de förbjuder oss. punkt. inte tillåtet. istället för att berätta för oss hur mycket man kan ta för att inte bli skadad

Vet inte.. tror inte direkt att droganvändningen skulle minska,utan snarare tvärtom!
Många ungdomar verkar faktist avstå från droger av den enkla anledningen att det är olagligt.

shorty00:

ungdomar knarkar i början för att vara coola för att det enligt vissa är coolt att bryta mot lagen.

Tror att det är en väldigt liten del av ungdomar som knarkar bara för att vara "coola"
Nä,satsa på att lära ungdomarna verklig fakta istället för "knark är bajs" "knarkar du så döööööööör du" och sånt[zzz]
Det får ju liksom ungsomar att tro att dom vuxna bara ljuger (vilket dom också gör)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarn!!!!!!! [badgrin]


   
SvaraCitera

Tar man droger är man svag, dör man så är det "mäh.. care" [zzz]


   
SvaraCitera

JKNUG:

Tar man droger är man svag

Det är snarare såhär: tar man inte droger är man en tönt och borde dö.


   
SvaraCitera