Aviseringar
Rensa alla

Vi har haft denna omröstning förut men nu äre dags igen pga hittar ingen olåst [mod] Föredrar du The Office us eller uk?


kachin

kommer nog inte vara så lätt att hitta denna tråd heller pga dålig rubrik RodnarRodnarRodnarRodnarRodnar
mvh dryg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den amerikanska är ju bara en uppskruvad copycat. Men föredrar man amerikansk (överspel) framför brittisk humor (subtilt, realistiskt) så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: jag tror inte att har sett någon av dem

Se originalet, pls.


   
SvaraCitera

isola: Vet inte (Du röstade på detta alternativ)

Men dom serierna jag vet som har en brittisk och en "Us" version så regerar nästan 8/10 gånger den brittiska. "Being human" är ett av undantagen


   
SvaraCitera
mynona

Schism:

Se originalet, pls.

Ja, om originalet är brittisk version och kopian amerikansk så är det nog ingen tvekan. Amerikanska komediserier är fördummande och förolämpande nedlåtande mot tittarens intellekt och i de fall man eventuellt skulle skratta handlar det om ett trött skratt man mår dåligt av. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Den amerikanska är ju bara en uppskruvad copycat. Men föredrar man amerikansk (överspel) framför brittisk humor (subtilt, realistiskt) så...

Du har uppenbarligen inte sett den amerikanska. Steve Carell är ju bättre än Gervais.

kachin:
kommer nog inte vara så lätt att hitta denna tråd heller pga dålig rubrik RodnarRodnarRodnarRodnarRodnar
mvh dryg

man söker ju på taggarna och ser dem i sökresultatet. mm den har inga taggar nurå men sedan!

mynona:
jag tror inte att har sett någon av dem

se den amerikanska mymy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, om originalet är brittisk version och kopian amerikansk så är det nog ingen tvekan. Amerikanska komediserier är fördummande och förolämpande nedlåtande mot tittarens intellekt och i de fall man eventuellt skulle skratta handlar det om ett trött skratt man mår dåligt av. 

inte denna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Du har uppenbarligen inte sett den amerikanska. Steve Carell är ju bättre än Gervais.

Har sett två säsonger av den och nej, Carell är långt från bättre och om han gör något bra så är scenen ändå fyra av fem gånger en rak kopia av originalets.

mynona: Ja, om originalet är brittisk version och kopian amerikansk så är det nog ingen tvekan. Amerikanska komediserier är fördummande och förolämpande nedlåtande mot tittarens intellekt och i de fall man eventuellt skulle skratta handlar det om ett trött skratt man mår dåligt av.

Den amerikanska upplagan är en amerikaniserad version av brittisk humor, dvs en slags hopsmältning av båda världarna. Dessvärre tar det amerikanska lagret, med sin övertydlighet, udden ur hela konceptet. Originalet kräver större intellektuell uppoffring (skämten slängs inte i ansiktet på en... det handlar mer om de underliggande tonerna), erbjuder trovärdigare karaktärer (sådana man faktiskt skulle kunna råka i det riktiga livet) och framför allt en jämnare kvalitet i allmänhet. Carells kontor blir i slutändan bara en långdragen sitcom.

De som sett båda tenderar dessutom att föredra den brittiska. Lita på mitt ord nu, Myn, utan att för den delen gå in med för höga förväntningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara sett enstaka avsnitt av US, ska börja titta på den snart då den verkar så grymt rolig. Visste ej att UK finns. Den svenska versionen var rena rama tramset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den svenska versionen är totalt värdelös. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte pga tittar inte på tv. kanske borde kolla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
vet inte pga tittar inte på tv. kanske borde kolla

mm ladda hem (us) och kolla. den är bra (bäst).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den här frågan tar kål på mitt och isolas äktenskap

Xisco: Visste ej att UK finns

Det är originalet, ffs. Och brittiskt. BRITTISKT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste att du skulle ta denna tråd till dig <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är trots allt min hjärtefråga här i livet


   
SvaraCitera