Aviseringar
Rensa alla

Vi måste eliminera Facebook...


Ämnesstartare

Knegaren:

Ja men det är ju det som feedar skiten.

sant.

Fast idiotin hittar alltid en väg tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Fast idiotin hittar alltid en väg tyvärr

Utan Facebook kan vi nog ändå stänga ut den ett tag. Åtminstone för vår egen del. Sen är det väl idioti från vår sida att gå in på skiten. Men det är ju lika naturligt som en nysning nuförtiden. Så en eliminering vore nog lönsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Men du är gärna med på att ta bort den?

Nja, tycker den är rätt praktisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Nja, tycker den är rätt praktisk.

För att...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Det är bra, dock hjälper det inte anti-facebook-kampanjen.

hur får man bort den


   
SvaraCitera
seasaw

Knegaren:

Tänker mer på hur det förstör spänningen när man ska träffa en ny person osv. Facebook talar ju om allt för en även om det givetvis är upp till personerna men det underlättar ju knappast, det bara förstör!

du menar att du saknar att få höra om lilla amadeus har tagit körkort öga mot öga istället för över en facebookstatus? Det är väl inget större problem kan jag känna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den läskiga vampyren:

hur får man bort den

Till att börja med måste vi slå oss ihop. Vi måste ha T-Shirts med texten "DIE FACEBOOK DIE" vi måste utnyttja tidslinjen och använda omslaget "Fuck Facebook" (googla det) och sen bara sprida meddelandet.

seasaw:

du menar att du saknar att få höra om lilla amadeus har tagit körkort öga mot öga istället för över en facebookstatus? Det är väl inget större problem kan jag känna.

Jo det tycker jag. Är så less på att folk ska veta allt genom den där boken i synnerhet körkort och födelsedagar när de flesta faktiskt har en röst och det är skamligt att man inte kan använda den istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

För att...?

* Man kan hålla kontakt med bekanta när det behövs (utan att behöva ringa dem)
* Ett utrymme att stilla sitt bekräftelsebehov
* En smidig informationskälla för mycket (artister, favoritförfattare osv.)
* Möjlighet att följa vänner och bekanta när de är ute och reser osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Till att börja med måste vi slå oss ihop. Vi måste ha T-Shirts med texten "DIE FACEBOOK DIE" vi måste utnyttja tidslinjen och använda omslaget "Fuck Facebook" (googla det) och sen bara sprida meddelandet.

det är lite över drivigt tkr jag...


   
SvaraCitera
seasaw

vill lägga till att det är lätt att finna och få info om olika saker som händer på stan/events !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

* Man kan hålla kontakt med bekanta när det behövs (utan att behöva ringa dem)

SMS:a? Och det är väl bara ringa, du har väl en röst?

Schism:

* Ett utrymme att stilla sitt bekräftelsebehov

Man ska inte ha ett sånt från början

Schism:

* En smidig informationskälla för mycket (artister, favoritförfattare osv.)

Finns tidningar också, finns google, finns bloggar och alltmöjligt.

Schism:

* Möjlighet att följa vänner och bekanta när de är ute och reser osv.

Du säger det som nånting positivt...

den läskiga vampyren:

det är lite över drivigt tkr jag...

Antingen ansluter du dig till revolutionen som komma skall eller också är du ett med systemet.

seasaw:

vill lägga till att det är lätt att finna och få info om olika saker som händer på stan/events !

Titta ut genom fönstret. Duger inte det gå utanför dörren. Alternativt håll kontakt med folk. Brukar aldrig gå på fester, events och liknande genom facebookinbjudningar. Tar reda på sånt själv eller så hör nån av sig, jag lyssnar mycket på radio också, det hjälper, testa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Antingen ansluter du dig till revolutionen som komma skall eller också är du ett med systemet.

glöm d..


   
SvaraCitera
seasaw

Knegaren:

Titta ut genom fönstret. Duger inte det gå utanför dörren. Alternativt håll kontakt med folk. Brukar aldrig gå på fester, events och liknande genom facebookinbjudningar. Tar reda på sånt själv eller så hör nån av sig, jag lyssnar mycket på radio också, det hjälper, testa det.

skrev att det är lätt att kolla upp events/info på fejjan, kanske skulle skrivit att det är lättare istället, för att understryka det ytterligare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

SMS:a? Och det är väl bara ringa, du har väl en röst?

Nej, jag föredrar att skriva.

Knegaren:

Man ska inte ha ett sånt från början

Det ligger i människans natur, dessvärre. Du hade inte skapat denna tråd utan behovet i fråga.

Knegaren:

Finns tidningar också, finns google, finns bloggar och alltmöjligt.

Jag föredrar lättillgängliga, snabba och aktuella källor. De flesta av mina favoritartister använder Facebook som huvudsaklig informationsspridare. Dina alternativ är nedköp.

Knegaren:

Du säger det som nånting positivt...

Ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig haft.


   
SvaraCitera