Aviseringar
Rensa alla

Vi ska bara förstöra ditt liv i ett år till, sedan får du göra som du vill


Ämnesstartare

Jag har ätit en medicin som heter Risperdal i snart tre år, eftersom mina föräldrar trodde att jag var psykotisk. De började ge mig den 2006. Denna medicin kom att förstöra mitt liv.

Hösten samma år fick jag overklighetskänslor. I två år gick jag runt med dessa utan att veta vad jag hade. I mitten av 2008 läste jag på internet om något som jag tyckte liknade det jag kände - Depersonalisering och Derealisering, det stämde in på mig exakt. Jag har forskat om denna medicin och så gott som alla källor säger att man blir som jag av den. Nu vill jag sluta med medicinen, men det är omöjligt. Om jag frågar om jag får sluta så blir de ilskna och hotar med att de ska helt sluta bry sig om mig etc. Doktorn säger också att jag måste ta den. Det känns som de i praktiken säger att de ska förstöra mitt liv i ett år till. Jag fyller arton nästa år och de säger att jag får göra vad fan jag vill då. Detta tycker jag låter helt idiotiskt! Jag vill förfan inte bli bra när jag är arton, jag vill bli bra nu! Dessa overklighetskänslor har praktiskt taget förstört min barndom, mitt ungdomsliv! Jag har inga kompisar, ingen tjej, ingen, på grund av dessa känslor.

Vad ska jag göra? Jag mår skit nu. Allt är som en dröm och jag vet inte om detta är verkligheten. Alla är emot mig och ingen lyssnar på mig.

-Klappad


   
Citera

Risperdal är en jävla skitmedicin. Jag föreslår att du helt enkelt slutar ta den.


   
SvaraCitera

Du skulle kanske kunna tala med någon annan läkare och se vad den säger?


   
SvaraCitera

försök hitta någon annan att prata med, som kanske kan hjälpa dig (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I värsta fall kan du bara låtsas att du fortfarande tar den men typ kasta tabletterna..?


   
SvaraCitera

Ge fan i att ta den då?


   
SvaraCitera

Låtsas ta medicinen.


   
SvaraCitera

Klappad:

Jag har ätit en medicin som heter Risperdal i snart tre år, eftersom mina föräldrar trodde att jag var psykotisk.

Får verkligen en läkare skriva ut antipsykotisk medicin, bara för att dina föräldrar Tror att du är psykotisk?
Har du inte fått genomgå någon utredning, vad har de som styrker att du är psykotisk?
Jag trodde man var restriktiv med starka mediciner till dom under 18 år.

De läkare alltid brukar fråga för att checka att man inte är psykotisk, är ju tex att man ska veta vad man heter och vad det är för dag, typ.
Kan man dom kuggfrågorna brukar det va lugnt.

Depersonalisering känner jag ofta, brukar sällan kunna känna min egen närvaro, det är därför jag är så betuttad i speglar, blir så glad varje gång jag får syn på mej själv även om jag inte riktigt kan känna att den är jag.
Det där andra vet jag inte vad det är för någonting.

Medicinen kan mkt väl ha utlöst detta, eftersom den dämpar alla känslor och oxå kan dämpa känslan av närvaro.

Om du nu inte är psykotisk kan det ju inte hända något om du slutar ta dem.


   
SvaraCitera

filuran:

Kan man dom kuggfrågorna brukar det va lugnt.

Eh. Jag har fått samma medicin utskriven, baserat på konstaterade hallucinationer och beteende som tolkades som psykotiskt. Ingen utredning på något vis och jag hade inga problem med att minnas mitt namn.

De mediciner som psykvåden faktiskt är restriktiva med till folk under 18 är de som är beroendeframkallande, i synnerhet bensodiazepiner.


   
SvaraCitera

du kan ju säga varför du vill sluta ta dem eller bara typ smyg-låta bli att ta dem.


   
SvaraCitera

mediakatt:

beteende som tolkades som psykotiskt

Jaha, då har du väl ett mer psykotiskt beteende än mej. För jag har fått frågan om jag hör röster och sådant och så dom där nutidsorienterade frågorna.

mediakatt:

baserat på konstaterade hallucinationer

Så du hade hallucinationer? men då var du ju psykotisk


   
SvaraCitera

filuran:

Så du hade hallucinationer? men då var du ju psykotisk

Jag meddelade att jag misstänkte att jag hallucinerade. Det är lite en indikation på verklighetsuppfattning, vilket motsäger en psykos.


   
SvaraCitera

Sök upp en annan läkare!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera