Aviseringar
Rensa alla

Vi söker fler moderatorer! [DEADLINE 27/1 kl 20.00!]


time
 time
Ämnesstartare

Hej på er, raringar! 

Som ni säkert märkt har modkåren blivit lite mindre på senaste tiden än vad den tidigare varit, då André och Fingerprints är ute och reser och amsi valt att avsluta sitt konto. Det är därför dags för oss att ta in nya, färska, ambitiösa individer som är intresserade av att ställa upp! 

Som moderator kommer du att förväntas hålla god ton i forumet, hantera de anmälningar som inkommer, lösa konflikter på ett bra sätt, samt delta i diskussioner i moderatorforumet. Vi ser gärna att du själv bidrar med samlingstrådar, nyhetstrådar och annat för att öka aktiviteten i forumet. Då moderatorskapet är en förtroendepost är det viktigt för oss att du är en pålitlig person som arbetar väl i grupp och på ett förtjänstfullt sätt kan representera moderatorkåren och Ungdomar.se.

Vad krävs för att bli moderator?

Du måste vara minst 18 år fyllda. Du ska ha varit registrerad på sajten i minst ett år, och ha varit så pass aktiv att vi i modkåren/medlemmarna på sajten har ett hum om vem du är. Eftersom vi arbetar efter vår värdegrund som vi tagit fram tillsammans, är det naturligtvis viktigt att du skriver under på våra värderingar och kan arbeta efter dem. 

Låter det som att du uppfyller kraven, maila då mig på alexandra@ungdomar.se med din ansökan! 

Din ansökan bör innehålla:
* Ditt användarnamn på forumet
* Kort beskrivning av dig
* Kort förklaring av varför du vill bli moderator


   
Citera
Ämnesetiketter

Om vi tvunget ska ha fler moderatorer så nominerar jag Nachac.


   
SvaraCitera

Let the games begin Cool


   
SvaraCitera
frukt

Farbror Pastill eller/och Proteus.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Proteus:
Om vi tvunget ska ha fler moderatorer så nominerar jag Nachac.

Min bäste herr Proteus, det här är inte UM awards. 


   
SvaraCitera

kan nån ringa Hampie


   
SvaraCitera

frukt: Proteus

Vill inte ha det ansvaret, men känner mig mycket smickrad. Du hade nog blivit en bra/rättvis moderator.

time: Min bäste herr Proteus, det här är inte UM awards.

Aha. 🙁


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Proteus:

Aha. 🙁

Rodnar

Nä, men det är ju kul att se vilka ni hade velat ha också, förstås. Hur kommer det sig att du inte vill ansöka? 


   
SvaraCitera

Proteus: Om vi tvunget ska ha fler moderatorer så nominerar jag Nachac.

Åh gud nej, allt som motsäger den fundamentala sanningen "kvinnor är offer" lär väl raderas


   
SvaraCitera

Proteus: Om vi tvunget ska ha fler moderatorer så nominerar jag Nachac.

Är smickrad, tack.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Pappbox:

Åh gud nej, allt som motsäger den fundamentala sanningen "kvinnor är offer" lär väl raderas

För det första finns det absolut ingen anledning att vara otrevlig. För det andra gör man ingenting som moderator utan att ha modkåren bakom sig - och att radera inlägg bara för att man inte håller med är inte något vi pysslar med. Tack! 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Har ni frågor kring vad det innebär att vara som moderator utöver det jag redan skrivit går det naturligtvis bra att ställa dem här eller maila mig. 


   
SvaraCitera
mynona

Nachac är lämplig: han har varit medlem länge, han är välkänd, han är aktiv, han kan trots allt förhålla sig saklig, vilket han väl bevisar även i debatter där han ogillar motståndaren och dess åsikter, och såvitt jag förstår har han redan förut visat sig intresserad, så förarbetet är redan gjort. Han är en bekväm och snabb lösning 😉


   
SvaraCitera

time: Nä, men det är ju kul att se vilka ni hade velat ha också, förstås. Hur kommer det sig att du inte vill ansöka?

För mycket ansvar för min smak. Tycker dessutom att UM var roligare när nästan vad som helst tilläts skrivas (eller när det inte fanns några moderatorer öht), vill inte vara den som censurerar och sabbar intressanta diskussioner. Så ja... jag hade nog bara utnyttjat förmånen att kunna läsa raderade inlägg och struntat i att moderera. Rodnar


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Proteus:

För mycket ansvar för min smak. Tycker dessutom att UM var roligare när nästan vad som helst tilläts skrivas (eller när det inte fanns några moderatorer öht), vill inte vara den som censurerar och sabbar intressanta diskussioner. Så ja... jag hade nog bara utnyttjat förmånen att kunna läsa raderade inlägg och struntat i att moderera. Rodnar

Ah, då är jag med. Rodnar Jag kände faktiskt likadant innan jag ansökte, eller jag uttryckte väl snarare oro för att inte kunna tramsa runt lika mycket. Men man får faktiskt ha kul också! 


   
SvaraCitera