Aviseringar
Rensa alla

Vi som är heterosexuella men vill bli homofiler?


Ämnesstartare

Man hör ibland om homosexuella som önskar att de fötts i det "rätta" könet, och bli heterosexuella för att slippa den ständigt annalkande stigmatisering det innebär att frångå normen i sin könsattraktion.

Men hur ser det ut för oss som smått önskar det omvända?

Jag är hetero men önskar nästan hellre att jag fötts som homosexuell.

Känner socialt att det inte kan klicka med en kvinna. Hade hellre sett att min livskamrat var en man utifrån en logiskt synvinkel. Dessutom kan man nog enklare slippa ifrån det naturliga ansvaret att skaffa barn då.

Tänker mig att jag knappast vart ensam om att gå omkring i de här tankarna?

Tråden är seriöst upplagd men med roliga taggar pga; kul.


   
Citera
Ämnesstartare

Hade vart nice om alla var bisexuella känner jag. Är hetero.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hade varit sjukt nice.


   
SvaraCitera

homosexuell vet jag inte, hellre bisexuell isf, men har aldrig känt det behovet heller. är rätt nöjd med hur det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump 

kände att det här ämnet behövs diskuteras lite mer.


   
SvaraCitera

Kanske i högre ålder (20+) så kan jag förstå lite varför du skulle vilja bli det. Men att växa upp som det är inte ett dugg roligt. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns olika typer av kvinnor, alla är inte sådär tjejiga om det är det som stör dig.


   
SvaraCitera

Känner absolut så! Är själv tjej och har hittills bara attraherats av killar men skulle vara såå skönt att vara med någon av samma kön som ser världen ur samma synvinkel som jag och förstår mig på ett annat sätt osv. Men vem vet vad som händer i framtiden, bara att hålla tummarna för mina preferenser ändras helt enkelt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sexualitet är inte ett kön, angående att födas i "rätt" 'kön'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är själv mycket tacksam över att vara "heterosexuell" - snubbar "suger" oftare än inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag gick "bananas" med citationstecknen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket gladhaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade också haft ett roligare liv som bög tror jag 

killar är generellt sett inte lika kräsna. flera killar har raggat på mig genom årennnnn


   
SvaraCitera
mynona

Kan se såväl fördelar som nackdelar med varje sexualitet, så tja. Stereotypa tjejer kan vara väldigt besvärliga, och stereotypa killar kan vara så dumma i huvudet, men det är skönast att inte umgås med stereotypa människor oavsett kön så i slutändan är det plus minus noll, eller åtminstone är det min princip att främst ha att göra med praktiserande individer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Stereotypa tjejer kan vara besvärliga   

Nej


   
SvaraCitera