Aviseringar
Rensa alla

Vi vet ingeting


filosofi, äälskar.


   
SvaraCitera

Hell_man:

I think, therefore i am

Cogito, ergo sum

Dold text: Var bara tvungen.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Cogito, ergo sum

haha latinarn[bigsmile]


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

det gör väl en hel del människor men är det nåt vi bara föreställer oss eller? [rolleyes] eller har det nån förklaring som e baserad på fakta?

Finns lite olika teorier theories, men ingen vet säkert vad det är. Tror jag.

hhöhööhö


   
SvaraCitera

Hell_man:

haha latinarn

[bigsmile]


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera

Grunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svartarosen: jo sant... hur kan vi veta att den största vetenskapen är att vi inte vet någoting, så sant så...


   
SvaraCitera

Ingeting är säkert. Liksom, hur vet vi att universum expanderar? Den kanske krymper? tänk om allt i HELA universum krömp med 50% samtidigt , då skulle vi ju inte märka nått då allt ser exakt likadant ut.

StarInTheMaking:

Har du någon gång om du har varit ute med nån någonstans, sen har du kännt " fan här har jag varit förut ", asså att du känner igen den där du är.
Brukar jag känna.

Kallas för Deja Vu har jag för mig. "Experterna" säger att ën deju vu sker när vi ser en scen som vi har sett i våra drömmar, fast inte exakt samma scen, det finns lite skillnader. Denna scen är sparad djupt i våra hjärnor, och när vi ser något ute i naturen som liknar den scenen kommer minnet från drömmen fram och då får vi den konstiga känslan.


   
SvaraCitera

Typ, första uppgiften i filosofiboken åk. 6? [confused]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Typ, första uppgiften i filosofiboken åk. 6?

Nu för tiden har man inte filosofi tills första ring.


   
SvaraCitera

Jösses [zzz]


   
SvaraCitera
Gifted

StarInTheMaking:

sen har du kännt " fan här har jag varit förut ", asså att du känner igen den där du är.

"Deja vu" kallas det (ursäktar för min brutala felstavning),
och man verkar ha trevliga eurologiska förklaringar för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp så är det. Människan har förbannats med en för stor hjärna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn123:

tänk om allt i HELA universum krömp med 50% samtidigt , då skulle vi ju inte märka nått då allt ser exakt likadant ut.

Eh, nej, vi hade "märkt" om universums storlek halverades... Duvet, stjärnor som försvinner/kommer närmare'n'stuff [rolleyes]


   
SvaraCitera