Aviseringar
Rensa alla

Videoredigering


Ämnesstartare

Någon som har ett tips på ett någorlunda simpelt videoredigerinsprogram? Ett program som kan ta .MOV filer så jag slipper konvertera om dom till annat innan, vilket bara går åt skogen haha. Skriv inte Windows Movie Maker för det buggar brutalt på min dator..


   
Citera
Ämnesstartare

Sony Vegas


   
SvaraCitera

dmaged:

Skriv inte Windows Movie Maker för det buggar brutalt på min dator..

Prova videopad. Gratis filmredigeringsprogram för Windows.


   
SvaraCitera

sony vegas pro 9

enkelt när man lärt sig grunderna, men den kanske segar om du har en dålig dator


   
SvaraCitera

Premiere


   
SvaraCitera

Jag använder två olika videoredigeringsprogram. Dels Adobe Premiere Pro CS5 o dels Sony Vegas Movie Studio Platinum. Adobe har jag använt många år men numera använder jag mer o mer Sony Vegas som blir bättre o bättre för varje år. Pinnacle Studio 14 HD Ultimate är också ett videoredigeringsprogram som är hyfsat populärt. Proffsigast är AVID som används av de flesta större TV stationer o filmbolag om jag inte är felinformerad.


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Proffsigast är AVID

Kostar ju multum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla tips! ska kika närmare på sony vegas 😉


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Proffsigast är AVID som används av de flesta större TV stationer o filmbolag om jag inte är felinformerad.

My dreams are her:

Kostar ju multum.

+ suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adobe After effects.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Kostar ju multum.

Eftersom merparten av medlemmarna på UM är studerande så misstänker jag att TS inte tänker "betala" för programmet utan att det är nertankning som är aktuell. Men jag kanske har fel. [blush]

Dräparen:

TheSpookyMan: Proffsigast är AVID som används av de flesta större TV stationer o filmbolag om jag inte är felinformerad.
My dreams are her: Kostar ju multum.
+ suger

Såvida den info jag har fått att...

TheSpookyMan:

Proffsigast är AVID som används av de flesta större TV stationer o filmbolag om jag inte är felinformerad.

...så har jag svårt att tro att ovanstående har satsat på AVID just för att det suger. Beror kanske mer på att du själv sitter på en alldeles för klen maskin. Vissa uppgifter - som jag inte fått bekräftade - tyder på att AVID gärna vill ha en dator med 2 - 4 CPUs o 24 GB internminne. [wink]

Ett annat proffsprogram är ex Final Cut Pro.

Mer om olika videoredigeringsprogram - Videoredigering på dator
http://www.voodoofilm.or​g/artikel/datorredigering.aspx


   
SvaraCitera

Kobbenn2:

Adobe After effects.

Det är inget redigeringsprogram utan ett program för behandling av rörlig grafik och visuella effekter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Det är inget redigeringsprogram utan ett program för behandling av rörlig grafik och visuella effekter.

ah, okej [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Det är inget redigeringsprogram utan ett program för behandling av rörlig grafik och visuella effekter.

ah, okej [smile]


   
SvaraCitera

particleillusion också men jag har haft den i hundra år men fattar ej...

My dreams are her:

Adobe After effects.

är den enklare? och kan man redigera ljud där också?


   
SvaraCitera