Aviseringar
Rensa alla

Viet Cong / FNL


Ämnesstartare

Hej!
Håller på att skriva en engelsk uppsats / argumenterande text om FNL eller Viet Cong då. Hittar ingen info om den har lagts ned, förstår ju att den inte är aktiv längre men har den någon gång officiellt lagts ned? I sådana fall: När?
Tacksam för svar! [love]


   
Citera

Jag har valt att inte lägga ned organisationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bomb Squad:

Jag har valt att inte lägga ned organisationen.

Haha, aa men tack XP


   
SvaraCitera

FNL var ju Södra Vietnams Nationella Befrielsefront så det är väl nedlagt I guess, själva Vietnams armé heter ju Vietnams folkarmé. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

FNL var ju Södra Vietnams Nationella Befrielsefront så det är väl nedlagt I guess, själva Vietnams armé heter ju Vietnams folkarmé. [zzz]

Ja, det fattar jag med men jag undrade mest om det fanns ett datum... Antar att du inte kan det men tack ändå "/


   
SvaraCitera

hellen:

Ja, det fattar jag med men jag undrade mest om det fanns ett datum... Antar att du inte kan det men tack ändå "/

Ja datumet lär väl vara i anslutning till Sydvietnams befrielse.


   
SvaraCitera
Flash

FNL upplöstes i samband med unifikationen av Vietnam 1976, resterna av slogs ihop med "Vietnamesiska faderlandets front" i februari 1977, har dock ingen jävla aning om vad i helvete "VFF" gör för något eller vad det är till för.


   
SvaraCitera
Flash

Deras trupper bestog dels av vietnamesiska hjärntvättate unga idioter eller nordvietnamesiska infilatrörer och inströktörer beväpnade med kinesiska SKS/AK47 kloner och den lilla röda boken.

De blev i nästan helt utrotade av amerikanarna och ARVN 1968.


   
SvaraCitera
Flash

hellen:

Tacksam för svar!

Får man inget tack för mina fantastiska inlägg?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera