Aviseringar
Rensa alla

Vikt?!


Ämnesstartare

Okej. Hela historien, som vanligt behöver jag skirva av mig, men behöver hjälp också.
I april-maj så tyckte jag att jag skulle göra någonting åt min vikt. För jag väger inte lite, eller då vägde jag väl 58 kg tror jag, kommer inte riktigt ihåg. Jag åt ingenting, början till en ätstörning.

Sen på sommaren tyckte jag att det är bättre att träna och äta rätt. För det är det, jag vet. Och jag gick upp i vikt. Typ 5 kg.

Sen nu i september hatade jag min vikt igen, åt inget och tränade. Gick inte ner så mycket dock. Max 2 kg.

Och nu har jag börjat inse att det kommer inte hjälpa att inte äta nånting, man mår bara dåligt av det.
Men nu fick jag reda på att min kompis har gått ner 4 kg. Hon är ca 5 cm kortare än mig och väger 14 kg mindre än mig.
Fyfan. Och jag känner mig så otroligt tjock brevid henne!
Visst att det egentligen inte spelar så stor roll, men det spelar roll. På riktigt. Att säga att utseendet inte spelar någon roll är att ljuga.
Och jag väger mer än min pojkvän. Det suger.
Iofs ligger jag på "normal-vikt" men ändå, jag är lite. Hur ska jag förklara? Inte smal, men inte tjock heller.
Men jag är tjock om man kollar på mina kompisar som ligger på gränsen till undervikt.
Och jag pendlar mellan att tycka jag är tjock och tycka att man inte borde bry sig, för jag tränar ju 2-3 gånger per vecka.
Fyfan jag hatar det här. Hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

Men jag är tjock om man kollar på mina kompisar som ligger på gränsen till undervikt.

Vad var problemet sa du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Vad var problemet sa du?

Euhm. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

Euhm. Jag vet inte.

Man ska var "tjock" i jämförelse med sina nästan underviktiga vänner, det är sexigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Man ska var "tjock" i jämförelse med sina nästan underviktiga vänner, det är sexigt.

Men det är inte kul att vara tjock. Jag har bmi på typ 21 [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

Men det är inte kul att vara tjock. Jag har bmi på typ 21 [sad]

Jo, det är roligt att vara tjock, men eftersom du har ett bmi på 21 lär du inte kunna uttala dig om att vara tjock. Du är smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jo, det är roligt att vara tjock, men eftersom du har ett bmi på 21 lär du inte kunna uttala dig om att vara tjock.

Varför är det roligt att vara tjock nu då?

Unexpected:

Du är smal.

Fett väger mer än muskler ;/


   
SvaraCitera

ÄH. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

Varför är det roligt att vara tjock nu då?

Det är det bara, skitkul. Man skrattar jättemycket. Alla tjockisar som inte gör det, gör fel.

Vinter Noll Två:

Fett väger mer än muskler ;/

Och? Du är smal ändå. Gå och ät nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slynfisk:

ÄH. [smile]

🙁

Unexpected:

Det är det bara, skitkul. Man skrattar jättemycket. Alla tjockisar som inte gör det, gör fel.

Det va ju bra det 🙂

Unexpected:

Och? Du är smal ändå. Gå och ät nu.

Men jag vill vara smalare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

en jag vill vara smalare [sad]

Jaha, men du blir inte smalare utan att bli sjuk, så du kan välja mellan att vara smal, glad, snygg och rolig eller smal, sjuk, tråkig och ful.


   
SvaraCitera

Vinter Noll Två:

Hjälp?

Sök hjälp. Du väger alldeles för mycket... Ledsen, men jag var också i din sits för ett par år sedan. Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Vinter Noll Två:

🙁

TJOCKIS. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jaha, men du blir inte smalare utan att bli sjuk, så du kan välja mellan att vara smal, glad, snygg och rolig eller smal, sjuk, tråkig och ful.

smala är snare roliga & snygga.

dödgrävarn:

Sök hjälp. Du väger alldeles för mycket... Ledsen, men jag var också i din sits för ett par år sedan. Lycka till! [smile]

tack. typ.

Slynfisk:

TJOCKIS. [crazy]

jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinter Noll Två:

smala är snare roliga & snygga.

Precis, smala är snyggare och roligare än sjuksmala.


   
SvaraCitera