Aviseringar
Rensa alla

VIKT!?


Ämnesstartare

Hur mycket ska man ca väga om man är 14 ½ år. och är 1.64 lång tränar fotboll ca 4 gånger i veckan.

hur gamla är ni och vad tycker ni är normalt att väga för er ålder!?


   
Citera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga skolsyster.


   
SvaraCitera

du är inte tjock [tired]


   
SvaraCitera

kkung:

Hur mycket ska man ca väga om man är 14 ½ år. och är 1.64 lång tränar fotboll ca 4 gånger i veckan.

hur gamla är ni och vad tycker ni är normalt att väga för er ålder!?

Man SKA inte väga en speciell siffra.

Jag tror din fråga skulle ha varit: SKA man väga något speciellt för sin ålder och längd?


   
SvaraCitera

sucksucksucksuck SUCK

"OMG TÄNK OM JAG ÄR FEET, HERREGUD! BUHUHUHUHUHUHUHU"

[tired][tired][tired]


   
SvaraCitera

30 kg kanske? Annars 'r man fet.


   
SvaraCitera

(För killar)När man är i den åldern, dvs innan/ i början av puberteten är en bra måttstock att väga minst sin längd minus 110. Den gick jag alltid efter när jag var yngre. Men jag är som sagt kille och "min måttstock" är säkert inte det skolsyster går efter.
Är du 164 centimeter lång bör du således väga minst 54 kg.

Men det är lite klurigt. Det är inte alls ovanligt att tjejer väger mer än killar i den åldern pga att dom kommit in i puberteten tidigare.

När du blir äldre är det nog vanligt att man börjar närma sig sin längd minus 100.
Jag är tex 175 centimeter och väger ca 73
[y]


   
SvaraCitera

kkung:

Hur mycket ska man ca väga om man är 14 ½ år. och är 1.64 lång tränar fotboll ca 4 gånger i veckan.

Ska och ska, huvudsaken är att man mår bra.
När jag var i din ålder och tränade fotboll 4 ggr i veckan (faktiskt[bigsmile]) så vägde jag ca 52kg. Var nog lite kortare än du.
Men det där är väldigt individuellt.

kkung:

hur gamla är ni och vad tycker ni är normalt att väga för er ålder!?

19. Normalt... vet inte men jag gissar att vikten bland mina "normalstora" vänner ligger mellan 55-65 kg. De längre väger mer, de kortare mindre. Svårt att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

För killar)När man är i den åldern, dvs innan/ i början av puberteten är en bra måttstock att väga minst sin längd minus 110. Den gick jag alltid efter när jag var yngre. Men jag är som sagt kille och "min måttstock" är säkert inte det skolsyster går efter.

tack det var ett bra tips:)


   
SvaraCitera

Vikt är egentligen inget viktigt, alla ideal som sätts nu blir bara "värre och värre". Så länge du känner dig hälsosam och rör dig tillräckligt så är det säkert inget problem..


   
SvaraCitera

Jag är 171, att väga 60-någonting känns optimalt.


   
SvaraCitera

Om du är 164 så borde du nog väga 54 - 55 + några kilon, tror jag 🙂 Jag är lika gammal som dig, fast jag är kortare, ca 155 och väger ca 42 - 43 kg.(jag tycker att jag väger för lite) det är svårt att säga vad man bör väga, för det beror ju mycket på hur lång man är och vilken kroppsuppbyggnad man har [smile] ta din längd minus 110, så blir det 54 och sen + några kilon till som 6laxari1laxask sa [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väg det du vill ?? Det finns ingen vikt som rätt eller fel..
Väg hellre mer än för lite tycker jag xD

Själv väger jag, 56 kg och är 172 cm lång, 16 år..


   
SvaraCitera