Aviseringar
Rensa alla

Vikt?


Sa4m
 Sa4m
Ämnesstartare

Hur går man ner i vikt utan att träna så mkt?
Jag har inte tid att träna på gym längre, och jag måste gå ner i vikt. Finns det några tabletter man kan äta för att gå ner?
Tacksam för svar,


   
Citera
Ämnesetiketter

Ät mindre portioner


   
SvaraCitera
Sa4m
 Sa4m
Ämnesstartare

men om man inte äter då? endast max typ ett äpple, knäckebröd (utan något på såklart) och vatten under en dag?


   
SvaraCitera

Sa4m:

men om man inte äter då? endast max typ ett äpple, knäckebröd (utan något på såklart) och vatten under en dag?

Då anmäls tråden för pro ana.


   
SvaraCitera

Sa4m:

men om man inte äter då? endast max typ ett äpple, knäckebröd (utan något på såklart) och vatten under en dag?

Ah ät mer då

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Varför gå ned i vikt?


   
SvaraCitera

Sa4m:

men om man inte äter då? endast max typ ett äpple, knäckebröd (utan något på såklart) och vatten under en dag?

då försätts kroppen på sparlåga och du kommer inte bränna av fett. denna metod fungerar endast om den följs slaviskt under lång tid.


   
SvaraCitera
Sa4m
 Sa4m
Ämnesstartare

Det blir väl inte bättre om jag äter mer? :/
Tro mig, jag behöver det


   
SvaraCitera

Sa4m:

Tro mig, jag behöver det

ingen behöver det, även om du är gravt överviktig kan du inte äta hur lite som helst.


   
SvaraCitera

Sa4m:

Det blir väl inte bättre om jag äter mer? :/
Tro mig, jag behöver det

beroende på vad du äter. och när. om du äter nyttigt och lite med ett intervall opå några timmar kommer kroppen alltid att vara i brännläge och krympa.


   
SvaraCitera
time
 time

Nejnejnej. Om du verkligen, medicinskt sett, behöver gå ner i vikt, så ska du absolut inte svälta dig. Det kommer bara slå hårt tillbaka på dig och det är inte värt det. Ät regelbundet, 6 mål om dagen - tre stora, tre mellanmål, och motionera hälsosamt. Du kommer märka hur glad din kropp blir av det! Om du känner att det är svårt att sluta med svältbeteendet eller någon annan metod du använder för att gå ner i vikt som du inom dig vet kan vara farlig för hälsan, ta då kontakt med en vuxen du litar på, en skolsköterska eller någon på BUP, till exempel.

Svält är aldrig rätt väg.


   
SvaraCitera

Sa4m:

Det blir väl inte bättre om jag äter mer? :/

Det är bättre att äta mer BRA mat än mindre dålig
Generellt sett så vill du gå ner i vikt så måste kalorier ut vara högre än kalorier in och lättaste (och bästa) sättet att fixa är att vara högaktiv och äta ordentligt.

Sen kanske man inte borde fokusera så mkt på vikt för vikten är en väldigt dålig indikator på hur du ser ut, har ett jävligt bra exempel här med mig.
Hon i videon väger ungefär 70kg om jag minns rätt, avgör själv vad som anses om detta

Träning är nyckeln


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

motionera hälsosam

det fanns ju ej tid för detta


   
SvaraCitera

Pappbox:

Hon i videon väger ungefär 70kg om jag minns rätt, avgör själv vad som anses om detta

Det där stönet.


   
SvaraCitera

Du har visst tid att träna, det gäller bara att prioritera. Några timmar i veckan totalt kan alla skrapa ihop.

Lägg en timme på övningar hemma varannan dag eller så om du inte har tid att åka till gymmet.


   
SvaraCitera
time
 time

mopsen:

det fanns ju ej tid för detta

Hälsosam motion behöver inte nödvändigtvis innebära att man svettas på gym, men däremot typ, promenerar en halvtimme om dagen eller gör några övningar hemma. 45 minuter totalt kan ju vemsomhelst som inte jobbar mer än 12 h/dygn avvara.


   
SvaraCitera