Aviseringar
Rensa alla

Vikt? Är vikten viktig?


Ja vikten är viktig.
En måttlig "övervikt" behöver inte alls vara sämre än en normalvikt, inte heller undervikt. Det beror naturligtvis helt och hållet på vad det är för extra kilo du kånkar runt med.

Börja med att se dig själv i spegeln och bilda dig din egen uppfattning.
Som du säkert förstår är det aldrig bra att ha för stor aptit och bara kånka runt med massa onödigt fett kontra muskelmassa.


   
SvaraCitera

Zodd:

Någorlunda fungerar det.

en gammal klasskompis jag hade friidrottade och spelade fotboll cirka varje dag, hennes bmi var övervikt när det egentligen bara handlade om muskler. Så det KAN ge en ungefärlig bild, men även bli helt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leta upp bilder på andra tjejer, som liknar din kroppstyp, som du anser är både smalare och tjockare än dig. Be nån som sett dig i typ baddräkt/bikini peka ut ungefär vilken av de på bilderna du hamnar storleksmässigt.

De allra flesta tjejer hamnar nog ungefär 2 storlekar mindre än vad de själva tror sig hamna i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha känns heeelt bra att jag sitter å äter en choklad bit när jag läser igenom alla era kommentarer. Jag äter bra och jag mår bra. Kan egentligen inte klaga! Hör minst en gång om dagen att någon tycker att min kropp är fin och att jag ser bra ut. Så livet är skönt!


   
SvaraCitera

tjej1997:

Jag har alltid tyckt att jag varit tjock. Jag har aldrig trivts i min kropp. Jag har nu på senare tid börjat träna och äter bättre. Men har vikten så stor betydelse? Jag väger 69 typ. Och jag är 166 cm lång. Är det alldeles för mycket för mig då? Jag kämpar verkligen för att gå ner i vikt!

Du har säkert mycket muskler å muskler väger mer än fett [y] så man ska aldrig väga sig för man blir bara helt fixerad


   
SvaraCitera

äsh sluta kolla på vågen


   
SvaraCitera

nä kolla istället på kroppen
det är farligt att ha för mycket bukfett t.ex


   
SvaraCitera