Aviseringar
Rensa alla

Vikt 14 åring


Ämnesstartare

Tjena ungdomar, vuxna som låtsas vara ungdomar, barn, husdjur, pojkar, flickor och allt däremellan Skål
Idag var jag hos skolsköterskan och gjorde en kontroll som vanligt, där vi mätte och vägde. Till min förvåning har jag gått ner från ~49-50 kg till runt 48. Jag är 163 cm lång och 14 år. 
Jag skulle inte se mig själv som tjock, men jag har inte heller supermycket muskler. Vad ska jag göra för att komma i bättre form?
Äta och träna mer? Jag har inte tillgång till gymutrustning, men hantlar har jag Cool


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Och JA, jag vet att jag ska äta mycket för att jag växer- men hur mycket, och hur kompenserar jag för det? Mitt mål är för tillfället inte magrutor utan bara att slimma ner litegrann och bli plattare vid magen Blink


   
SvaraCitera

Att du går ner i vikt kan bero på flera saker. Kanske att du ätit för lite en period? Kanske har du bränt mer kalorier än du har får i dig och därmed gått ner i vikt? Att du tränar gör att du både bränner kalorier men du bygger muskler också, om du äter rätt det vill säga.
En på mitt förra jobb gick en diet där han bara fick äta saker som innehåller mycket protein och lite kalorier. Han gick ner flera kilon den veckan, säkert 1 kilo per dag, galet. Inte konstigt att han var väldigt trött och väldigt grinig. (testa inte detta hemma, det kan vara farligt om det görs utan kontroll, har du dessutom lite kroppsfett kan det vara direkt farligt). Så det är viktigt att få i sig tillräckligt med kalorier och ska man bygga muskler måste man få i sig tillräckligt med protein också.

Jag är ingen läkare men för guds skull testa inte på att bara äta protein för ni som kanske får tanken på det. 1. Det är inte vakert att se ut som ett skelett. 2. Du skadar bara dig själv. 3. du är fin som du är och det är fint att ha lite kött på kroppen.


   
SvaraCitera

Bättre form? Bättre form har ju inte nödvändigtvis med vikt att göra. Klart att träning gör din kropp bättre. Men träning hjälper dig inte gå ned i vikt.

Man går ned i vikt genom förändring i kost. Hur din kost ska vara är jag inte helt säker på, dock.

Plattare vid magen låter jävligt fixerat; det borde inte vara din motivation <_<


   
SvaraCitera

Äta och träna, ja, det låter bra.

Hur mycket? Så mycket du orkar, antagar jag! mer än du äter just nu, i alla fall... fruktar du att du kommer att äta för mycket?

Vad då slimma ner lite grann? Varför vill du bli plattare vid magen???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Att du går ner i vikt kan bero på flera saker. Kanske att du ätit för lite en period? Kanske har du bränt mer kalorier än du har får i dig och därmed gått ner i vikt? Att du tränar gör att du både bränner kalorier men du bygger muskler också, om du äter rätt det vill säga.
En på mitt förra jobb gick en diet där han bara fick äta saker som innehåller mycket protein och lite kalorier. Han gick ner flera kilon den veckan, säkert 1 kilo per dag, galet. Inte konstigt att han var väldigt trött och väldigt grinig. (testa inte detta hemma, det kan vara farligt om det görs utan kontroll, har du dessutom lite kroppsfett kan det vara direkt farligt). Så det är viktigt att få i sig tillräckligt med kalorier och ska man bygga muskler måste man få i sig tillräckligt med protein också.

Jag är ingen läkare men för guds skull testa inte på att bara äta protein för ni som kanske får tanken på det. 1. Det är inte vakert att se ut som ett skelett. 2. Du skadar bara dig själv. 3. du är fin som du är och det är fint att ha lite kött på kroppen.

Ewwww kolhydrater ewwww


   
SvaraCitera

Äta och träna rätt. Alltid enklast att följa kost och träningsschema


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Att du går ner i vikt kan bero på flera saker. Kanske att du ätit för lite en period? Kanske har du bränt mer kalorier än du har får i dig och därmed gått ner i vikt? Att du tränar gör att du både bränner kalorier men du bygger muskler också, om du äter rätt det vill säga.
En på mitt förra jobb gick en diet där han bara fick äta saker som innehåller mycket protein och lite kalorier. Han gick ner flera kilon den veckan, säkert 1 kilo per dag, galet. Inte konstigt att han var väldigt trött och väldigt grinig. (testa inte detta hemma, det kan vara farligt om det görs utan kontroll, har du dessutom lite kroppsfett kan det vara direkt farligt). Så det är viktigt att få i sig tillräckligt med kalorier och ska man bygga muskler måste man få i sig tillräckligt med protein också.

Jag är ingen läkare men för guds skull testa inte på att bara äta protein för ni som kanske får tanken på det. 1. Det är inte vakert att se ut som ett skelett. 2. Du skadar bara dig själv. 3. du är fin som du är och det är fint att ha lite kött på kroppen.

Det som är ett mysterium, jag tillhör gruppen av ungdomar som mestadels spenderar tiden framför skärmen. Jag äter fortfarande frukost, lunch i skolan samt middag hemma. Ska jag vara ärlig så snålar jag inte heller med läsk och chips med mera, så logiskt sätt borde jag ju gå upp i vikt! Och ja, chips och dylikt är inte bra, I know that! 😛


   
SvaraCitera

spearmint:

Det som är ett mysterium, jag tillhör gruppen av ungdomar som mestadels spenderar tiden framför skärmen. Jag äter fortfarande frukost, lunch i skolan samt middag hemma. Ska jag vara ärlig så snålar jag inte heller med läsk och chips med mera, så logiskt sätt borde jag ju gå upp i vikt! Och ja, chips och dylikt är inte bra, I know that! 😛

Även jag kan relatera till detta. de brukade anse mig underviktig när jag var 14 år gammal. och jag är fortfarande inte överviktig trots all läsk, tårta, choklad, glass, och så vidare.

Men vad har att tillbringa tid framför skärmen med saken att göra? Det är inte anslutet till vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Även jag kan relatera till detta. de brukade anse mig underviktig när jag var 14 år gammal. och jag är fortfarande inte överviktig trots all läsk, tårta, choklad, glass, och så vidare.

Men vad har att tillbringa tid framför skärmen med saken att göra? Det är inte anslutet till vikt.

På ett sätt är det ju det, vad man väljer att göra på sin fritid. Om man väljer att spendera tid stilla framför skärmen så löper man ju större risk att lägga på sig vikt än om man utövade sport eller annan aktivitet där man rör på sig, det vill säga tränar Blink


   
SvaraCitera

utomhusträning


   
SvaraCitera

spearmint:

På ett sätt är det ju det, vad man väljer att göra på sin fritid. Om man väljer att spendera tid stilla framför skärmen så löper man ju större risk att lägga på sig vikt än om man utövade sport eller annan aktivitet där man rör på sig, det vill säga tränar Blink

Fel. Man går inte ned i vikt av att röra på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja gymma 5 dagar i veckan, ät mycket kött och kolhydrater. Dusha kallt, ta naturliga testosteron boosters. Kör med kreatin ochså så kommer du i form snart. 


   
SvaraCitera
Haien

123fendas:

Fel. Man går inte ned i vikt av att röra på sig.

Förstår inte varför du trycker så hårt på att man inte gör det. Det kan man visst, även om man inte måste det.


   
SvaraCitera

Maymay:

Ewwww kolhydrater ewwww

EEEEEEEWWWWWWW fyfan vad äckligt BLÄÄÄÄÄHH!!!!!


   
SvaraCitera