Aviseringar
Rensa alla

Vikt


Ämnesstartare

Hej,
jag är väldigt irriterad på mig och förstår ingenting. Jag har alltid varit den stora tjejen som väger mycket tills för något år sedan fick jag en ätstörning och gick ner, jag såg att jag hade tjocka/stora ben i min kropp (ärvt frpn min mamma) men vägrade inse då jag inte tar det som en bortförklaring. Så kämpade vidare. Efter ett tag så slutade jag räkna kalorier konstant, slutade kolla på vågen flera gånger per dag och gråta när jag gick upp. Problemet nu ör att jag 1. Fattar inte hur man ska äta bra, äter knappt snabbmat, dricker ej sötadrycker, men äter som in i helvete me godis och kakor. Hur ska man skära ner med det?? För när jag blir sötsugen DÅ blir jag sötsugen. 2. Hur ska man sluta gå upp så fkn mycket UTAN att räkna kalorier konstans och verkglien se efter vad jag stoppar i mig. Vill inte falla tillbaka från hur jag var förut men börjar tro att detta är enda utvägen för mig att gå ner i vikt och väga som en normal fkn människa??

bra att veta är att jag tränar ca 12h i veckan men har tyvärr tappat motivationen med att träna så springer knappt utan kör endast styrka. Har en hund. Jag är ärvt frpn min mammas kropp (stpra bengång och stora lår/lite mage) obs säger inte det som en bortförklarling itan vill bara veta hur fan jag ska kunna äta och leva som en vanlig jävla människa utan att mår skit efter att jag har stoppat i mig någonting?!


   
Citera
Ämnesetiketter

ketogenisk kost om inget annat fungerar.

Hejj1234: bra att veta är att jag tränar ca 12h i veckan

träning hjälper en inte mycket att gå ned i vikt

Hejj1234: Hur ska man sluta gå upp så fkn mycket UTAN att räkna kalorier konstans och verkglien se efter vad jag stoppar i mig.

Du behöver inte räkna kalorier, men att se efter vad du stoppar i dig, är det inte godtagbart? det kanske inte är vad "vanliga" människor gör, men vissa har långsam metabolism, synd, men du kanske bör se efter i så fall.


   
SvaraCitera
quex
 quex

Hejj1234: men äter som in i helvete me godis och kakor. Hur ska man skära ner med det??

Försök hitta sockerfria alternativ. Annars ta en fluortablett eller borsta tänderna när du känner sötsug, det kan hjälpa.


   
SvaraCitera

Hejj1234:
Hej,
jag är väldigt irriterad på mig och förstår ingenting. Jag har alltid varit den stora tjejen som väger mycket tills för något år sedan fick jag en ätstörning och gick ner, jag såg att jag hade tjocka/stora ben i min kropp (ärvt frpn min mamma) men vägrade inse då jag inte tar det som en bortförklaring. Så kämpade vidare. Efter ett tag så slutade jag räkna kalorier konstant, slutade kolla på vågen flera gånger per dag och gråta när jag gick upp. Problemet nu ör att jag 1. Fattar inte hur man ska äta bra, äter knappt snabbmat, dricker ej sötadrycker, men äter som in i helvete me godis och kakor. Hur ska man skära ner med det?? För när jag blir sötsugen DÅ blir jag sötsugen. 2. Hur ska man sluta gå upp så fkn mycket UTAN att räkna kalorier konstans och verkglien se efter vad jag stoppar i mig. Vill inte falla tillbaka från hur jag var förut men börjar tro att detta är enda utvägen för mig att gå ner i vikt och väga som en normal fkn människa??

bra att veta är att jag tränar ca 12h i veckan men har tyvärr tappat motivationen med att träna så springer knappt utan kör endast styrka. Har en hund. Jag är ärvt frpn min mammas kropp (stpra bengång och stora lår/lite mage) obs säger inte det som en bortförklarling itan vill bara veta hur fan jag ska kunna äta och leva som en vanlig jävla människa utan att mår skit efter att jag har stoppat i mig någonting?!

Man får bestämma sig för att när man blir sötsugen så äter man lite och sen blir man nöjd. När man blir sötsugen måste man inte äta en hel påse med smågodis. Det är nämligen det som är det värsta för dig, som du förmodligen går upp mest i vikt av. Om du slutar att äta smågodis och ändrar ditt beteende då kommer det att bli mycket bättre. Jag var själv väldigt sötsugen när jag var yngre men så slutade jag att åta smågodis helt och nu mår jag illa av att äta det. Jag äter chips ibland, köper glass nån gång men inte ofta. Ibland tar det veckor innan jag köper något gott.
Muskler väger mer än fett, tänk på det. Man kan ha en hel del musker under fettet och det tar plats. Vikt är inte alls, det är snarare andelen kroppsfett man har. Att du har stora lår är nog inte så mycket att göra åt, du säger själv att du har ärvt det och det är inget fel i det, du har lite mage säger du, okej, so what? Det är inte som att du väger 100 kilo när du bör väga 60 kilo. Man måste inte vara pinnsmal, det är inte ens vackert. Hjärta


   
SvaraCitera

Följa kost och träningsschema


   
SvaraCitera