Aviseringar
Rensa alla

Vikt osv.


arpateko:

Seglar en del, men den jollen jag seglar är en tvåmannabåt och min seglarpolare flyttar till USA i ett år idag (måndag), så det skiter sig liksom också.

finns en miljon grejer man kan göra, har du provat fuldans? fantastiskt, gratis och man kan göra det ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

För mig ja, jag är inte självsäker som det är nu, men kan tycka att andra som har minst lika mycket fett på kroppen som mig passar bra i det. Kurvor kan vara fint, men eftersom mina gener sket i att ge mig bröst så blir mina ''kurvor'' inte speciellt smickrande. Jag tycker jag passar bättre lite halvspinkig.

då är det en värdering du har och den är fel. hata inte din kropp, den bär dig. du följer samma dåliga destruktiva normer som andra gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är tjej, så du kan ställa in dig redan nu på att du aldrig kommer vara nöjd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

finns en miljon grejer man kan göra, har du provat fuldans? fantastiskt, gratis och man kan göra det ensam.

Inte i någon större utsträckning, men ska absolut prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Du är tjej, så du kan ställa in dig redan nu på att du aldrig kommer vara nöjd. 

och du har fel så du kan ställa in dig på att alltid ha fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: och du har fel så du kan ställa in dig på att alltid ha fel

Har säkert fel till och från, men nu vill jag påstå att jag har rätt. Har då ALDRIG träffat en tjej som inte har åtminstone lite ångest över något av sina uteendemässiga attribut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Har säkert fel till och från, men nu vill jag påstå att jag har rätt. Har då ALDRIG träffat en tjej som inte har åtminstone lite ångest över något av sina uteendemässiga attribut. 

undrar varför det är så :PPPPpppppPPPPpppppPPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: undrar varför det är så

Varför det är så hade inte så mycket med min poäng att göra, dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Varför det är så hade inte så mycket med min poäng att göra, dock. 

hahahaha kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrev ett långt inlägg om att man ska vara nöjd för den man är för att man alltid kommer hitta skavanker men nu fuckade fittsidan åt helvete så nu skiter jag i det och uppmanar dig rakt ut att ge vågen fingret och vara nöjd för den du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har dock gått ner 7kg på att dricka mycket öl och äta lite mat, ska skriva en bok om den dieten och bli skitrik och bli alla medelklasstanters guru med min nya diet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
har dock gått ner 7kg på att dricka mycket öl och äta lite mat, ska skriva en bok om den dieten och bli skitrik och bli alla medelklasstanters guru med min nya diet.

Om man inte gillar öl då? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

Om man inte gillar öl då? 🙁

Ja då blir det ju både lite öl och mat, lär ju funka ännu bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: då är det en värdering du har och den är fel. hata inte din kropp, den bär dig. du följer samma dåliga destruktiva normer som andra gör.

Kroppen är flexibel och hon har inte sagt att hon hatar den utan att hon inte är nöjd med dess nuvarande utseende, vilken till stor del beror på hennes levnad. Den kroppsform hon har nu är inte den "Gud avsåg" eller något liknande, utan bara som det har blivit. På samma sätt kan man anpassa den så den ser annorlunda ut om man så önskar. Förstår inte poängen med att vara nöjd för nöjdhetens skull. Man kan för övrigt inte ha en "fel värdering" och det är ohälsosamt att vara fet, vilket inte är en värdering.


   
SvaraCitera

arpateko:
Need your help guys. Har på sistone börjat grubbla mer och mer över kroppen som mitt huvud sitter fast på. Som alla andra tonårsflickor (och pojkar?) är jag inte helt nöjd. Jag känner mig fet, speciellt när jag visar mycket ben och armar, vilket suger ganska hårt. Jag har aldrig tränat speciellt mycket och är inte speciellt sugen på att börja heller då det inte är min grej. Inget av det jag testat än i alla fall (gym, promenader, jogging). Så det som återstår då är ju att förändra kosten, men kan man inte göra det på något annat sätt än att slaviskt räkna kalorier?

Har ni några tips? Tränar ni? Hur håller ni igång?

Du har inte tränat särskilt mycket olika saker heller... att träna är bra för kroppen på fler sätt än att det kan göra en smalare, så alla borde försöka träna i någon form. Annars är det väl samma sak som alltid gäller när man vill gå ner i vikt. Ät mindre, ät mer grönsaker och undvik onyttigheter som godis.


   
SvaraCitera