Aviseringar
Rensa alla

VIKTIG INFO TILL ALLA MED EN FITTA (Visste du med fitta detta?)


Ämnesstartare

Jag fick reda på att en grej som jag mått SÅÅ dåligt över under många år var helt normalt, spred infon i en grupp på facebook (en grupp som handlar om fittor) efter att jag fått reda på det och då var det inte heller alla som visste att detta var normalt, vissa hade precis som jag haft ångest och mått dåligt av detta i flera år.

Trosor bleks i grenen av flytningar! Ja, det är HELT normalt, PH värdet i underlivet är och SKA vara en aning surt och det kan då bleka bort färgen i grenen på trosor för VÄLDIGT MÅNGA personer (speciellt på billiga trosor från H&M och liknande). Jag har gått i sjukt många år (sedan ca 13-14årsåldern) och haft fetångest över detta då min mamma gjorde värsta grejen av det när jag tvättade med henne när jag var 13/14 och hon fällde kommentarer som "höhö, har musen din gnagat på trosorna dina trosorna eller?" och liknande. Jag behandlade min fitty emot svamp, PH-rubbningar, gjorde könssjukdomstester o.s.v. utan resultat, trots att min fitty luktade som en fitty ska, hade flytningar som såg normala ut och min fitty kliade/ömmade inte det minsta. Vågade dock inte prata om det med någon, inte ens en gynekolog.

Idag blev jag trött på det här med att försöka dölja det med min sambo när jag hängde tvätt, så jag vågade äntligen googla skiten och fick då se att det verkade vara mer vanligt att det var så att det blektes lite än att de inte gjorde det. Berättade då för min sambo (av manskön) om hur dåligt jag mått över detta i flera år... Hans svar var: "Jaha, men det är ju jättevanligt!" och sa att för honom är det ungefär på samma nivå som att veta att killar har försats... Hur fan kan han veta det om det könet som JAG HAR men inte jag? Det hade besparat mig så många timmar av ångest, varför får man ej veta detta i skolan?

Tänk att ingen har berättat detta för mig, jag är fan 21 år gammal. Visst, jag borde väl ha vänt mig till ungdomsmottagningen från början, men jag var faktiskt rädd och generad, med tiden så blev det mer och mer jobbigt att ta tag i det, jag har ju gjort gynekologundersökningar och ingen gynekolog har reagerat så jag trodde att min fitta var äcklig på något vis som ej gick att ordna...

Ni fattar inte hur lättad jag är. Har lipat av glädje ihop med min pojkvän nu och det känns som att en massa kilon av ångest har lättat ifrån mina axlar. Vill att alla tjejer skall veta detta så att de aldrig behöver skämmas för detta som är helt jävla normalt. <3

VISSTE DU DETTA?

OM DU VISSTE DETTA, HUR FICK DU REDA PÅ DET?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

det är mer än fittan som är sur på er...HAAAAAAA...nejmen...alla ungaflickor o grabbs kommer la upp till en ålder då man kanske skiter i vissa saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafanliksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade ingen aning


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Fittbärare: Nej, jag visste inte och det händer mig med

har tack och lov inte direkt haft ångest över det, men hade som du ingen aning om att det är vanligt.
tröttsamt egentligen att det ska vara så tabu med (kvinnliga) könsorgan så att den typen av tråkigigheter som din mor slängde ur sig kan få fäste


   
SvaraCitera
färg

visste inte och det händer mig


   
SvaraCitera

Ja jag visste, var för nåt år sedan in på umo läste det där.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste och det hände mig när jag var yngre men ej längre. Vad jag kan dra mig till minnes iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Penisbärare: Ja, jag visste detta

Förstår inte hur man som tjej kan ha missat detta Skeptisk


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Fittbärare: Nej, jag visste inte och det händer mig med.

Där ser man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visste inte men har inte heller hänt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Ja, jag visste detta.

Har tvättat flickors underkläder i många årRodnar


   
SvaraCitera
Åtta

Geigerzähler: Penisbärare: Ja, jag visste detta.

aristoteles: Har tvättat flickors underkläder i många år

Plus att jag vill minnas att det någon gång under min skolgång nämnts att fittor har ett aningen surt PH-värde, och då blir ju blekta trosor en logisk följd.


   
SvaraCitera
reben

trodde d va bara för dom blev slitna o så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

   
SvaraCitera