Aviseringar
Rensa alla

Viktigt med märkeskläder?


Ämnesstartare

Har tänkt lite på vilken klädstil jag har. Och på vilken klädstil mina kompisar har. Vart dom köper sina kläder, vilken skillnad det är på mig och dom. En vanlig konversation kan te.x vara

- Linnea vart har du köpt dom där jeansen?
- På Ginatricot för 699:-
- Vart har du köpt dina jeans?
- Hehe ehm.. H&M för 199:-

Är det viktigt att jeans och andra saker man köper är märkeskläder. Eller kostar mycket? te.x Om man ska köpa nya jeans tycker jag det är bättre att köpa på kappahl eller H&M och få kanske 3 - 4 jeans istället för 2 jättedyra på Ginatricot elr bikbok eller vad som helst.


   
Citera
Ämnesetiketter

om det är viktigt för dig är det viktigt

för mig är det inte viktigt


   
SvaraCitera

Twilightfreak:

kappahl

Twilightfreak:

H&M

Twilightfreak:

Ginatricot

Twilightfreak:

bikbok

Same shit.


   
SvaraCitera

de som säjer nej är bara fattiga


   
SvaraCitera

Twilightfreak:

jättedyra på Ginatricot

men va? gina är ju minst lika billigt som h&m, om inte billigare..

Och nej jag tycker inte det är viktigt med märkeskläder. Tycker det är viktigt med kläder jag känner mig snygg i, vilket inte står på prislappen


   
SvaraCitera

Nej, det är inte viktigt. Det viktiga är att man har någon slags jävla tanke med sin klädstil och är nöjd med den och sig själv (även om många som är nöjda i själva verket klär sig fasansfullt, men men). Jag köper hellre "märkeskläder" för att de:

* Passar/sitter bättre
* Håller bättre kvalitet
* Många gånger ser bättre ut


   
SvaraCitera

Det känns som att huvudsaken är att skiten håller, jag köper tec aldrig av carlings egna märken om det inte är 70% rabatt just för att de inte håller, och ordinarie pros är bara lite lägre än ex Lee eller Levis som faktiskt håller. En del stora märken har faktiskt bättre kvallite än andra, det kommer man inte ifrån, men när det är fullpris lönar det sig sällan heller iofs.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

*

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

men va? gina är ju minst lika billigt som h&m

Jag tycker Ginatricot är dyrare än H&M. Men whatever. Märkeskläder i huvudtaget.


   
SvaraCitera

Bryr mig mer om kvalitén än märket.
Förutom när det kommer till arbetskläder.


   
SvaraCitera

Twilightfreak:

Jag tycker Ginatricot är dyrare än H&M. Men whatever. Märkeskläder i huvudtaget.

tycker dessutom ginas kläder känns "plastigare" än h&m, oftast.


   
SvaraCitera

Köper ofta inte märkeskläder av faktumet att så många ofta har dem just för det. Tycker det är trist att klä sig likadant som alla andra.

Enda undantaget tycker jag vara jeans och skor (Har dock mer med att man då vet kvaliteten på prukt och så). När det kommer till tröjor och byxor till exempel, så föredrar jag att inte betala 600 % av priset extra bara för att ha ett stort märke på mig.


   
SvaraCitera

Twilightfreak:

Ginatricot

öh
är väl inte direkt märkeskläder där....

ont
köper blandat
jeans har jag mest kört på disel, lee, replay och levi's
senast jag köpte jeans köpte jag 2 par cheap monday, ingen av dem klarade ens ett halvår, med andra ord kommer jag gå tillbaks till att köpa dyrare märkesjeans eftersom de håller och till och med blir billigare i längden.

när jag köper skor köper jag uteslutande märkesskor.

annars gör jag som sagt lite olika. det jobbiga om man handlar på typ hm är att skiten inte håller särskilt länge innan det blir en massa fula små hål överallt. förutom bh:arna. vet ej hur det går till, men de håller...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det jobbiga om man handlar på typ hm är att skiten inte håller särskilt länge innan det blir en massa fula små hål överallt.

jaaaaa, hatar de små hålen


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jaaaaa, hatar de små hålen

eller hur!!


   
SvaraCitera