Aviseringar
Rensa alla

Viktminskning av morötter?


Ämnesstartare

Jag hörde från min mor en gång att morötter hindrar kroppen att ta upp hälften av det fett man just ätit. Någon fler som hört detta eller är det bara bull shit?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är säkert sant om man endast äter morötter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är säkert sant om man endast äter morötter...

Det var ju inte det jag skrev. Jag menade förstås om man äter en morot innan man äter något med mycket fett och kcal.


   
SvaraCitera

Betakarotenet i morötter behöver fett för att kunnas ta upp ordentligt av kroppen, möjligen skulle hon kunna syfta på att fettet går till den processen istället för att enbart användas som energi. Men det är ett väldigt knepigt resonemang i så fall.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Det var ju inte det jag skrev. Jag menade förstås om man äter en morot innan man äter något med mycket fett och kcal.

Det förstog jag väll men låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis det.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

OF 5:

Det är säkert sant om man endast äter morötter...

älskar att du är så jävla negativ hela tiden [love]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

älskar att du är så jävla negativ hela tiden

lite pessimistisk måste man ju va


   
SvaraCitera

Bara om man röker dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men det är ett väldigt knepigt resonemang i så fall.

Okej. Var finns detta att läsa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Bara om man röker dom.

[cute]


   
SvaraCitera

kindergartner:

Okej. Var finns detta att läsa?

Vet inte, i en text som handlar om näringslära och vitaminers löslighet, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vet inte, i en text som handlar om näringslära och vitaminers löslighet, antar jag.

Har du inga källor så vet jag inte riktigt om det kan vara 100% säkert. Måste vara säker här.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Har du inga källor så vet jag inte riktigt om det kan vara 100% säkert. Måste vara säker här.

Varför måste du vara säker på det? Är som sagt en gissning på vad hon kan ha syftat på, menade inte att det faktiskt innebär att det ursprungliga påståendet stämmer, för det gör det inte.


   
SvaraCitera

de e gott i alla fall[smile]


   
SvaraCitera