Aviseringar
Rensa alla

Viktminskning av morötter?


omnomnom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför måste du vara säker på det?

För jag vill gå ned i vikt.

mediakatt:

Är som sagt en gissning

mediakatt:

för det gör det inte.

Först säger du att det är en gissning men sedan säger du att det inte stämmer, eller har jag missförstått? Du är inte 100% säker så jag vill inte att du kommer och säger att det där påståendet är osant.

Redbulls:

de e gott i alla fall

Juuu [cute]


   
SvaraCitera

kindergartner:

Först säger du att det är en gissning men sedan säger du att det inte stämmer, eller har jag missförstått? Du är inte 100% säker så jag vill inte att du kommer och säger att det där påståendet är osant.

Gissningen är att din moder syftar på att en del av fett som man äter samtidigt som morötter används i kroppen för att kunna ta upp betakarotenet i morötterna.

Att morötter skulle innehålla något som får fett att passera genom matspjälkningssystemet utan att användas av kroppen stämmer inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

stämmer inte.

Happ [cry]


   
SvaraCitera

use thii brainz

Image


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag hörde från min mor en gång att morötter hindrar kroppen att ta upp hälften av det fett man just ätit

Fast vänta, hur skulle det kunna stämma? Då skulle ju ingen vara överviktig eftersom man bara behövde pumpa folk fulla med morotsjuicekoncentrat för att se kilona rasa. Och varför skulle man köpa Alli på apoteket om en billigare och lika effektiv metod fanns att införskaffa i grönsaksdisken?

När smal-tabletten kommer lär vi märka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Och varför skulle man köpa Alli på apoteket om en billigare och lika effektiv metod fanns att införskaffa i grönsaksdisken?

Du får ursäkta min dumma fråga, jag inser nu att det inte kan vara möjligt.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Du får ursäkta min dumma fråga, jag inser nu att det inte kan vara möjligt.

Äsch, lätt hänt att gå på en matmyt ju [rolleyes]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Gissningen är att din moder syftar på att en del av fett som man äter samtidigt som morötter används i kroppen för att kunna ta upp betakarotenet i morötterna.

Så att en liten del av fettet i maten går till att bryta ner morötterna ist för att fastna på kroppen?


   
SvaraCitera

bs


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Så att en liten del av fettet i maten går till att bryta ner morötterna ist för att fastna på kroppen?

Fett man äter fastnar inte på kroppen bara sådär överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag hörde från min mor en gång att morötter hindrar kroppen att ta upp hälften av det fett man just ätit. Någon fler som hört detta eller är det bara bull shit?

Stämmer precis. Måste dock intas nasalt eventuellt rektalt.


   
SvaraCitera

Du blir orange ifall du äter mycket morötter. Believe it or not


   
SvaraCitera