Aviseringar
Rensa alla

Viktnedgång


Ämnesstartare

Det var ju sådär lagom typiskt. 54 kg på 173 cm. Igen. Och senast tog det mig 2 år att gå upp till 60. Så gick jag ner dom 60 kilona på bara 1 månad. Fanken Trött


   
Citera
Ämnesetiketter

jag kan inte riktigt identifiera mig med ditt problem.

men det låter inte så sunt att väga 54 kg till 173 cm så jag föreslår att du uppsöker 1 dietist eller dylikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
jag kan inte riktigt identifiera mig med ditt problem.

men det låter inte så sunt att väga 54 kg till 173 cm så jag föreslår att du uppsöker 1 dietist eller dylikt

Det har jag gjort, för många år sedan. I början av år 2000, då jag på den tiden såg svältfödd ut. Jag fick rådet att äta fettig mat. Det är där vi kommer till problemet. Att sånt inte hjälper. Ledsen


   
SvaraCitera
Vision

Problem med sköldkörteln?


   
SvaraCitera
Vision

Pasta, bröd, potatis och liknande sägs ju vara bra för den som vill gå upp i vikt. Vissa kroppar går upp av fett, vissa av kolhydrater


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:
Problem med sköldkörteln?

Ingen aning. Jag äter ofta pizza, hamburgare, chips och annat. Men det tycks inte sätta sig någonstans.

Vision:
Pasta, bröd, potatis och liknande sägs ju vara bra för den som vill gå upp i vikt. Vissa kroppar går upp av fett, vissa av kolhydrater

Det där äts det mycket av, men utan framsteg. Jo, på lång sikt. Riktigt lång sikt.


   
SvaraCitera

Volvo4life:

Det har jag gjort, för många år sedan. I början av år 2000, då jag på den tiden såg svältfödd ut. Jag fick rådet att äta fettig mat. Det är där vi kommer till problemet. Att sånt inte hjälper. Ledsen

Det låter konstigt att du bara fick det rådet, lade de inte upp något matschema eller dylikt åt dig? Du kanske ska göra ett nytt försök?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Det låter konstigt att du bara fick det rådet, lade de inte upp något matschema eller dylikt åt dig? Du kanske ska göra ett nytt försök?

Jag kan göra ett nytt försök, det var ju några år sedan senast.


   
SvaraCitera

Vision:
Pasta, bröd, potatis och liknande sägs ju vara bra för den som vill gå upp i vikt. Vissa kroppar går upp av fett, vissa av kolhydrater

Nja, det beror väl på vilken diet personen man frågar följer. Snabba kolhydrater, som du får i dig av exempelvis vitt bröd och socker gör dig dock hungrig i större utsträckning vilket kan leda till att du äter mer i förlängningen.
Förresten TS, har du provat kosttillskott av något slag? Antar att det kan vara bra om du har svårt att få i dig tillräckligt mycket energi.


   
SvaraCitera

Volvo4life:

Jag kan göra ett nytt försök, det var ju några år sedan senast.

Ah precis! Vårdpersonal har lättare att vifta bort barn och ungdomar också, förhoppningsvis kan du nu stå på dig mer och bli tagen mer på allvar än senast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Ah precis! Vårdpersonal har lättare att vifta bort barn och ungdomar också, förhoppningsvis kan du nu stå på dig mer och bli tagen mer på allvar än senast.

Sant, som barn sa man ju inte direkt emot.

Tackar samtliga här för tips och förslag.


   
SvaraCitera