Aviseringar
Rensa alla

Viktnedgång - Kondition & Styrka Hemmaträning


Erram
Ämnesstartare

Att bara ägna en tanke till att träna och gå på diet och motionera gör mig illamående.
Jag kräks på ordet "träna" , "diet" och "motionera"
även om jag vet att jag måste , jag behöver få bort "vinterfläsket".
Jag trivs inte i min nuvarande kropp och tycker att jag ser för jävlig ut
jag har alltid varit en soffpotatis men förut va jag en smalsoffpotatis.
På senaste tiden har jag lyckats värka i mig massa socker och gått upp istället
jag förnekar inte till att jag är lat , för det är jag.
Jag är en innemänniska och trivs bäst inne , går aldrig ut om det inte är nödvändigt
som att handla mat på ICA villket sker en gång varje vecka
och då får jag samtidigt en nypa luft.
Jag tycker att det är "världens undergång" att gå ut och gå
bara ägna en tanke åt dig får mig att sucka till.
Från var och en hör jag "ah jag ska ut och gå idag" eller "idag gick jag den rundan"
förstår inte vittsen med att gå ut och gå , menar helt ärligt vad är själva poängen.?
Jag blir iallafall trött och svettig och flåsar som en kossa
jag tycker att det är för långt och när jag väl är ute vill jag in igen.
Det beror ochså på vädret om jag ska ge mig ut jag är kräsen
det ska gärna vara sol ute annars går jag inte ut , om det regnar eller snöar.

Min andra halva säger att jag måste ut och träna innan det blir värre.
Jag vill göra min träning till en rolig grejj , jag har inte pengar till att gå på gym
och jag tycker att gym är fusk , snabb fettförbränning.
Det jag behöver träna är kondition och styrka , utan gym
jag har ingen aning om hur det ska gå till.
Det finns en liten gnista inuti mig som vill och en andra halva som totalt vägrar
den andra havlan stannar hälre kvar i soffan och dricker vin.
Jag vill få tillbaks min gamla kropp då kände jag mig åtminstonde sexig
jag kunde ha villka kläder jag ville , nu är mina gamla kläder för små
känner att jag inte kan ha på mig kjol och sådant för benen är för fula m.m.
känner mig snuskigt äcklig och ofräsch och trivs inte alls.

Jag behöver tyvärr gå på diet ochså , det finns många varianter att välja mellan.
Jag har ingen aning om villken som passar mig
har aldrig behövft gå på diet förut häller , så jag vet inte hur det ska gå till.
Jag behöver bota mitt sockerberoende till godis och kakor m.m.
men jag behöver lite hjälp med allt detta för att komma igång.

Ni som har genom gått detta hur gick det för er?
Hade ni motgångar ochså? tappade ni gnistan till träning?
I villken tråd ska man börja dra i ?

[censur]


   
Citera

såhär har jag gjort: intalat mig själv att sötsaker smakar vidrigt, upprepar dessa tankar dagligen, associerar det onyttiga med äckliga bilder och lukter. till slut är jag inte sugen på sådant. (det tar dock tid och du behöver ej bannlysa allt gott/onyttigt men begränsa det till 1 gång i veckan)

för att träna hemma kan du börja med att hitta musik som får dig att vilja röra på dig. har du några slags träningsredskap hemma? typ hantlar, gummiband, pilatesboll, bänk eller vad som.. det mesta kan man använda bara man använder sin fantasi och du kan ju googla på övningar som inte kräver några andra redskap än din kropp. dansa kan du göra också, det är bra.

till en början kan det kännas jobbigt och svårt att hitta någon ork till allt, men ju fler gånger du tränar/rör på dig desto bättre kommer du känna att din kropp mår. jag märker nästan direkt efter ett träningspass att jag blir mindre seg och inte känner mig lika nedstämd som vanligt.


   
SvaraCitera

att promenera är bra då du rör på hela kroppen samtidigt som du får frisk luft, något som är nödvändigt för att hyn och hela kroppen ska må bra.


   
SvaraCitera

Erram:

Jag blir iallafall trött och svettig och flåsar som en kossa

Är det inte lite det som är charmen med att motionsträna? [blush] Men ja, att promenera är tråkigt och inte så givande.

Erram:

och jag tycker att gym är fusk , snabb fettförbränning.

Hur då? Man måste ändå lägga ner arbete bakom det, fettet förbränner inte sig själv bara för att man går till ett gym.

Erram:

Hade ni motgångar ochså? tappade ni gnistan till träning?

Nah. Lite smådippar.

Erram:

I villken tråd ska man börja dra i ?

Jag började med kosthållningen, det kändes viktigast att äta sunt och hälsosamt. [cute]


   
SvaraCitera
sincan

Rör på dig mer, välj själv träningsform. Motivationen kommer att komma i takten med att resultaten blir synliga. Ät mindre onödigt socker (godis, kakor etc). Typ så. Försök att få allt till att bli en del av ditt liv istället för att göra hetsperiodsbantningar och sådant.


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

Nintendo:

Är det inte lite det som är charmen med att motionsträna? Men ja, att promenera är tråkigt och inte så givande.Hur då? Man måste ändå lägga ner arbete bakom det, fettet förbränner inte sig själv bara för att man går till ett gym. Nah. Lite smådippar. Jag började med kosthållningen, det kändes viktigast att äta sunt och hälsosamt.

Haha jo kanske de.. xD
Maskinerna gör ju liksom jobbet åt dig? [bigsmile]
Okej
Vad är hälsosamt och vad är inte hälsosamt
finns så mycket man ska låta bli och äta
jag har ingen aning om vad det är [confused] förutom mcdonalds etc..


   
SvaraCitera
Lounge

Erram:

Vad är hälsosamt och vad är inte hälsosamt

alltså.. jag blir alltid lika förvånad när folk skriver detta

om vi kör på en kalorisnål diet. vad tror du är det sämsta respektive bästa av detta? det är ett test.. sunt förnuft

havregrynsgröt vs mackor

yoghurt med flingor vs keso med frukt

räk och avokadosallad vs kebabsallad

torsk med fullkornsris vs oxfilé med beasås och potatis

latte vs svart kaffe

osv


   
SvaraCitera

Erram:

Vad är hälsosamt och vad är inte hälsosamt
finns så mycket man ska låta bli och äta
jag har ingen aning om vad det är förutom mcdonalds etc..

Det beror ju på och sådär. Jag undviker halvfabrikat, har dragit ner på kolhydrater, äter mycket (nåja) grönsaker och försöker se till att hålla mig på en rimlig kalorinivå där jag varken äter för lite eller för mycket.

Det är vad som fungerar för mig, det betyder inte att det fungerar för dig osv osv osv. Det viktigaste är att du äter på ett sätt som du är "hållbart". Att det är något du trivs med och kan leva med och att du gör en förändring på lång sikt.

Det är ingen idé att du försöker tvinga dig att äta någon konstig diet som du inte trivs med bara för att ner i vikt snabbt, om du sen slutar och börjar äta dåligt igen.


   
SvaraCitera

köper inte hem sötsaker, frukt istället
dricker kaffe
ser till att den mat jag äter MÄTTAR, dvs inga kaloribomber man blir hungrig av efter 20 min.
dricker vatten istället för saft, läsk, juice.

nu kan jag köpa godis etc för nu är jag inte lika sockerdesperat, men aa, det här har funkat för mig, genom att äta "ren" mat istället för halvfabrikat och mkt socker.


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

elverpigen:

köper inte hem sötsaker, frukt iställetdricker kaffeser till att den mat jag äter MÄTTAR, dvs inga kaloribomber man blir hungrig av efter 20 min.dricker vatten istället för saft, läsk, juice.nu kan jag köpa godis etc för nu är jag inte lika sockerdesperat, men aa, det här har funkat för mig, genom att äta "ren" mat istället för halvfabrikat och mkt socker.

Villken mat mättar mest? [smile]


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

Nintendo:

Det beror ju på och sådär. Jag undviker halvfabrikat, har dragit ner på kolhydrater, äter mycket (nåja) grönsaker och försöker se till att hålla mig på en rimlig kalorinivå där jag varken äter för lite eller för mycket. Det är vad som fungerar för mig, det betyder inte att det fungerar för dig osv osv osv. Det viktigaste är att du äter på ett sätt som du är "hållbart". Att det är något du trivs med och kan leva med och att du gör en förändring på lång sikt. Det är ingen idé att du försöker tvinga dig att äta någon konstig diet som du inte trivs med bara för att ner i vikt snabbt, om du sen slutar och börjar äta dåligt igen.

Jag tycker det är svårt att räkna kolhydrater.
Har ingen aning om hur man räknar häller [sad]

Jag går på husmanskost så jag äter ju inte särskilt onyttigt endå.
Dieten kanske man ska hoppa över isf..


   
SvaraCitera

Erram:

Villken mat mättar mest?

fullkorn etc. googla


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

elverpigen:

fullkorn etc. googla

okej


   
SvaraCitera

Erram:

Jag kräks på ordet "träna" , "diet" och "motionera"

Det är typ de tre bästa orden jag vet. Man får äta allt grönt och gott, massa kyckling och god fisk, och massa massa kvarg som är asgott och gräddigt. Jag tycker man känner sig lite sexig ([blush])när man tränar också, och åtminstone 100 % piggare. Och dessutom måste du lära dig att vardagsmotinera och ta den där dagliga promenaden.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Det är typ de tre bästa orden jag vet. Man får äta allt grönt och gott, massa kyckling och god fisk, och massa massa kvarg som är asgott och gräddigt. Jag tycker man känner sig lite sexig ()när man tränar också, och åtminstone 100 % piggare. Och dessutom måste du lära dig att vardagsmotinera och ta den där dagliga promenaden.

håller med om detta, detkänns så fräscht liksom


   
SvaraCitera