Aviseringar
Rensa alla

viktökning


Ämnesstartare

om ni drabbades av viktökning av ett visst preventivmedel, hur mycket gick ni då upp och vilket var det? kan man gå upp i vikt även om man äter likadant som förr, är det förbränningen som sänks eller blir aptiten helt fucked up? berätta!


   
Citera

går man upp i vikt av p-piller? funkar det på killar också?


   
SvaraCitera

puckoboll:

kan man gå upp i vikt även om man äter likadant som förr, är det förbränningen som sänks eller blir aptiten helt fucked up? berätta!

Det är inte bara ökad aptit som kan göra att man går upp i vikt av p-piller. Har även att göra med att man binder vatten lättare, vilket innebär att du kan gå upp i vikt trots att din aptit är som förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det är inte bara ökad aptit som kan göra att man går upp i vikt av p-piller. Har även att göra med att man binder vatten lättare, vilket innebär att du kan gå upp i vikt trots att din aptit är som förr.

men blä [sad] vet du hur länge man är rekommenderad att ge varje sort om det inte känns helt hundra?

Moderkakan:

går man upp i vikt av p-piller? funkar det på killar också?

det är olika, vissa märker ingen skillnad och sen är det dem som går upp typ 20-30 kg. haha, ingen aning, skulle dock inte tro det.


   
SvaraCitera

puckoboll:

men blä [sad] vet du hur länge man är rekommenderad att ge varje sort om det inte känns helt hundra?

Nej, ingen aning. Runt tre månader kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Nej, ingen aning. Runt tre månader kanske?

hm, okej. kikar man på biverkningar så ger har precis alla (ja, inte kondom/avbrutet samlag blablabla) som vanlig eller mycket vanlig bieffekt viktökning. surt.


   
SvaraCitera

puckoboll:

det är olika, vissa märker ingen skillnad och sen är det dem som går upp typ 20-30 kg. haha, ingen aning, skulle dock inte tro det.

aaa kanske värt ett försök!!


   
SvaraCitera

puckoboll:

hm, okej. kikar man på biverkningar så ger har precis alla (ja, inte kondom/avbrutet samlag blablabla) som vanlig eller mycket vanlig bieffekt viktökning. surt.

Ja, men det är ju inte alla som går upp i vikt. Du får prova dig runt lite.
Jag har inte gått upp i vikt av mina i alla fall. Har ätit dem i ungefär 1,5 år och har bara nu på senare tid gått upp lite. Men det har varit en väldigt jämn viktökning och med tanke på att jag har ätit dem så länge tror jag inte att det beror på mina p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jag har inte gått upp i vikt av mina i alla fall. Har ätit dem i ungefär 1,5 år och har bara nu på senare tid gått upp lite. Men det har varit en väldigt jämn viktökning och med tanke på att jag har ätit dem så länge tror jag inte att det beror på mina p-piller.

man hör ju skräckhistorier om folk som rusar upp i vikt, får fan ångest bara av att tänka på det[chocked]


   
SvaraCitera

puckoboll:

man hör ju skräckhistorier om folk som rusar upp i vikt, får fan ångest bara av att tänka på det[chocked]

Jag tar Yasminelle som innehåller ett vätskedrivande hormon. Som gör att man inte binder vätska lika bra. Visst får man kissa oftare, men det är värt det. Viktuppgången kan man i de flesta fall tackla. När sötsuget smyger sig på får det va frukt/annat nyttigare som gäller. Det finns alltid skräckhistorier om allt. Men du kommer inte vakna 20 kilo tyngre direkt. Är du orolig för det med vikten så säg det till din barnmorska/läkare så hjälper hon dig med det.


   
SvaraCitera

meh, läste vitlökning [blush]


   
SvaraCitera

Alltså, jag fick typ mer fett men gick inte upp i vikt. Däremot gick jag upp ca 2 kg ungefär 3 månader senare. Knepigt. Förändringen var dock till det bättre 🙂


   
SvaraCitera