Aviseringar
Rensa alla

Viktproblem?!


Ämnesstartare

Någon som vet hur man kan gå upp i vikt fort?

har försökt gå upp nu ett bra tag, men har bara gått ner. Och nu på en månad, eller ja. MAX en månad har jag gått ner från 55 till 52. Och jag äter vääldigt mycket mat. Kan lätt äta 2 stora mål på mc eller max plus cheeseburgare.
Jag menar, jag är 170 och väger 52 nu. Har alltid vart smal, men blir orolig när jag bara går ner i vikt, när jag ÄTER mycket osv.

har även testat äta nyttigt, men de sket sig såg ingen skillnad [tard]


   
Citera

Ät massa onyttig, fet mat. Ät kakor, bullar, tårtor och whatever annat. Rök inte om du gör det i vanliga fall. Drick inte öl eller annan kolsyrad alkohol (eller kolsyrad dryck) utan håll dig till typ saft och sånt.
Försök få i dig typ 2000-3000 kcal onyttigheter om dagen, utöver vad du äter för vanlig, nyttig mat. Så du inte blir sjuk samtidigt.

Om målet bara är just att gå upp alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har testat äta så onyttigt jag kan med, med andra ord levt på att äta så onyttigt jag kan. Men klart jag blir orolig när jag bara går ner 🙁

Vill gå upp MINST 5kg iallafall, vill inte ha massa fett och häng. Men de e ett annat problem, för de största är ju att jag INTE kan gå upp ?!:(


   
SvaraCitera

sandrapalm:

Jag har testat äta så onyttigt jag kan med, med andra ord levt på att äta så onyttigt jag kan. Men klart jag blir orolig när jag bara går ner 🙁

Det är fråga om volymerna också. Sluta inte att äta nyttig mat, utan ät mängder med onyttig mat utöver det. Ät mer när du är mätt, det är nyckeln till framgång. Sluta inte ät bara för att du är mätt - ät tills du får ont i magen, då väntar du tills magontet lagt sig och äter lite till. Din magsäck blir större på nolltid.

Men varför vill du gå upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får oftast ont i magen när jag äter 🙂

varför jag vill gå upp? känsligt, jag vet faktiskt inte varför, men min pappa dog för att han var så smal :p han var frisk men så rasade han bara ner vikt, iofs hade han en kronisk tarmsjukdom som hade en stor del i de med. Men ändå, sen tycker jag det är finare med kurvor också!


   
SvaraCitera

Köp sånt där träningspulver och tryck i dig


   
SvaraCitera

Kolla så du inte har mask i magen som äter upp ditt käk. [y]


   
SvaraCitera

träna [y] det ger muskler. då går du upp


   
SvaraCitera

Kan vara så att du har blivit glutenintolerant, eller så har du binikemask i magen.

Symtom vid glutenintolerans:

trötthet
diarré, gaser/uppblåsthet och andra mag- och tarmbesvär
viktminskning
blåsor i munnen
hudutslag
problem med att få barn


   
SvaraCitera

Hejsan.
Jag tycker att du ska gå till din läkare, det finns flera möjliga orsaker till detta. En av dem är sk hypertyreos, läs om det på sjukvårdsrådgivningen, massor med bra info (www.1177.se), det är när sköldkörtelen producerar för mycket hormoner som styr ämnesomsättningen.
Det kan även vara olika former av intolerans, eller annat värre, i vilket fall ska du gå och få det undersökt, det finns enkla prover att ta och mediciner till hjälp.

chi


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera