Aviseringar
Rensa alla

Viktproblem, någon som orkar hjälpa? :


Ämnesstartare

Ja, som sagt så ser ni ju på rubriken vad allt kretsar om.

Jag är en tjej på 14 år (fyller år om 16 dagar xD) och jag får inte ur tanken ur huvudet om "herregud, dina ben är så feta" "vissa killar som är äldre väger mindre än va du gör" "skärp dig för fan, ät inte middag!" osv, Men ändå så verkar jag ha den där "medelvikten" som är runt  60kg, men jag trivs verkligen inte med det. Om jag ska peka ut allt som jag tycker är fel, eller iallafall det som jag stör mig på mest så är det att: mina vader är jätte breda, mina lår är skitfeta och typ wigglar omkring när jag går + att när jag sitter ner så blir de dubbelt så feta så jag skäms överdrivet, Min mage ploppar ut och fetar sig, armarna är lite... wiggle dom med. Sedan om min haka xD Har inte Dubbelhaka när jag står vanligt osv, men annars så typ ploppar den fram och ÅH VAD JAG HATAR DET xD 

Men jag har även en aning problem med allt. Jag älskar mat och sötsaker, plus att sport inte intresserar mig alls. Jag är med på skolgympan, är ute och går/springer ibland och dansar som ett freak när jag är ensam hemma. Och jag har även ätstörningar även om jag älskar mat. ena stunden kan jag trycka i mig flera mackor, för att sedan bestämma mig för att skippa en måltid under dagen. men även om jag skippar att äta och håller på så håller jag mig ifrån anorexi grejjen, ska försöka kämpa så jag slipper det. 

Umm... så... Kortfattat så är jag bara en normal tonåring med normala tonårs problem, och söker hjälp med det. ( har även pratat med kuratorn på skolan, men känner inte riktigt att...de e något som hjälper + vill inte berätta det hela för mina föräldrar. Har bara klagat lite då och då, men inget mer.) Så... någon som känner detsamma eller   vart utsatt för det? eller bara vet hur man hjälper? :s Är tacksam för svar. ^_^ 


   
Citera

U0YZMASH: mina vader är jätte breda, mina lår är skitfeta och typ wigglar omkring när jag går + att när jag sitter ner så blir de dubbelt så feta så jag skäms överdrivet, Min mage ploppar ut och fetar sig, armarna är lite... wiggle dom med. Sedan om min haka xD Har inte Dubbelhaka när jag står vanligt

Hmm antar att jag är fet i så fall, liksom många andra


   
SvaraCitera

Det bästa du kan göra är att Träna och ät  regelbundet och helst undvika små ätande och äta mer godis och sånt på helgerna . Vi människor ser vi alla olika ut en del ,har grövre benstomme som gör att dom ser kraftigare och får naturligt mer hull  är inget konstigt 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommargåvan:

Hmm antar att jag är fet i så fall, liksom många andra

Jaså? Men vissa är faktiskt vackra med kurvor osv. Jag känner mig bara inte bekväm med det pga mina intressen och klädsel. 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Det bästa du kan göra är att Träna och ät  regelbundet och helst undvika små ätande och äta mer godis och sånt på helgerna . Vi människor ser vi alla olika ut en del ,har grövre benstomme som gör att dom ser kraftigare och får naturligt mer hull  är inget konstigt 😛 

oh, jo.. :s småätande är ett rätt stort problem... 
Det med benstomme är också en grej. I min släkt (mammas sida) så är vi väldigt bredhöftade, så det har även mycket med saken att göra ^_^'


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Jaså? Men vissa är faktiskt vackra med kurvor osv. Jag känner mig bara inte bekväm med det pga mina intressen och klädsel. 😮

Vad är det för intressen och klädsel? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommargåvan:

Vad är det för intressen och klädsel? 🙂

Står annars på min proffe. :s men klädsel är mest kjolar och shorts och knästrumpor med ngn söt tröja eller så. sedan intressen... Dansa, kläder, japan (inte för att jag vet vad det har med saken att göra... kanske är för att de har vackra kroppar) xD


   
SvaraCitera

det rimliga lösningarna är att antingen bli bekväm med din kropp, eller ändra den. förmodligen är det tidigare alternativet bättre. vsrför stör du dig på din kropp, mer specifikt? du beskriver hur den är, inte varför det är ett problem.


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Står annars på min proffe. :s men klädsel är mest kjolar och shorts och knästrumpor med ngn söt tröja eller så. sedan intressen... Dansa, kläder, japan (inte för att jag vet vad det har med saken att göra... kanske är för att de har vackra kroppar) xD

Så har man dessa intressen och klädstil (som även jag har) så måste man vara smalare?
Det är samhällets fel att ungdomar har dessa värderingar. Allt ligger i psyket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
det rimliga lösningarna är att antingen bli bekväm med din kropp, eller ändra den. förmodligen är det tidigare alternativet bättre. vsrför stör du dig på din kropp, mer specifikt? du beskriver hur den är, inte varför det är ett problem.

Mjo, egentligen vet jag inte varför den är ett problem... känner mig bara inte "okej" med den.. :s Antar att det är för att jag inte kan bära kläderna jag vill för att jag ser dum ut i det >_<' 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommargåvan:

Så har man dessa intressen och klädstil (som även jag har) så måste man vara smalare?
Det är samhällets fel att ungdomar har dessa värderingar. Allt ligger i psyket

Det är sant, det du säger. Men det bara är något med det som inte funkar. 


   
SvaraCitera

självdiciplin är det enda som hjälper.


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Mjo, egentligen vet jag inte varför den är ett problem... känner mig bara inte "okej" med den.. :s Antar att det är för att jag inte kan bära kläderna jag vill för att jag ser dum ut i det >_<' 

om det är något som du prioriterar högt så är det väl i sak inte orimligt att försöka ändra på det. men problemet är att ätstörningar är rätt dumt och djupt socislt betingade, så det är inte nödvändigtvis en bra grej ändå. det är väl upp till ditt omdöme om du tror att du kan hantera det. att styra upp sin kost i sig är ju inte en dålig sak.


   
SvaraCitera

U0YZMASH: Jag är en tjej på 14 år (fyller år om 16 dagar xD) och jag får inte ur tanken ur huvudet om "herregud, dina ben är så feta" "vissa killar som är äldre väger mindre än va du gör" "skärp dig för fan, ät inte middag!" osv,

Börja tänk "många killar gillar köttiga tjejer" istället och ändra ditt tankesätt lite angående din kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:
självdiciplin är det enda som hjälper.

kanske det >_<'


   
SvaraCitera