Aviseringar
Rensa alla

Viktproblem


Ämnesstartare

Jag har ett Problem.. För exakt 10 månader sen var jag normalvikt (55kg) 165 cm lång. Var då 18 år. Åt redan då fet mat men gick aldrig upp..(tränade aldrig)  Idag tio månader efter har jag pojkvän ocj gått upp till 72 kg??? (Samt har hormonspiral för vissa säger man kan går upp i vikt av den.. Tror själv inte på det.. Men iallafall  Jag mår självklart dåligt över det här. Det är sjukt mycket förändringar som har skett. Större lår, större midja osv. Vad beror detta på? Kan detta verkligen bero på att man myser mer? Och därför går upp i vikt? (Jag var väldig döö innan jag skaffa pojkvän med.. Dator hela dagarna osv) 

så kan nån hjälpa mig. Vad beror viktökningen på? Ska man gå till läkaren? Samt hur ska jag gå ner igen? Kommer det gå även fast jag har pojkvän fortfarande osv? Tacksam för hjälp.. Min självkänsla är så dålig pga det här..


   
Citera

Man blir fet när man bara äter godis och chips och chillar med bae.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag gjorde det innan? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Man blir fet när man bara äter godis och chips och chillar med bae.

Men jag gjorde det innan? Alltså åt onyttigt ..


   
SvaraCitera

Ingen aning. En 17 kgs ökning låter inte så värst hälsosam iallafall. Hur är din diet? Träningsvanor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
Ingen aning. En 17 kgs ökning låter inte så värst hälsosam iallafall. Hur är din diet? Träningsvanor?

Vet.. Därför jag är orolig.. Äter exakt som innan. Förutom att jag äter mer varm dag på kvällen. Innan åt jag bara mackor, yoghurt osv. Träningsvanorna är ju rätt dåliga. Tränar knappt (skäms) men det gjorde jag inte innan heller så.. 


   
SvaraCitera

Rawrrre:

Vet.. Därför jag är orolig.. Äter exakt som innan. Förutom att jag äter mer varm dag på kvällen. Innan åt jag bara mackor, yoghurt osv. Träningsvanorna är ju rätt dåliga. Tränar knappt (skäms) men det gjorde jag inte innan heller så.. 

okej, men börja träna då. och ät mindre skräpmat/godis/läsk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du att detta beror på pojkvännen? Men liksom 17kg och levde exskt som innan. Skillnaden skaffa pojkvän.. 


   
SvaraCitera

Rawrrre: levde exskt som innan

är du säker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hundra.. 


   
SvaraCitera

Mn pojkvän kan vara en rätt stor förändring. Man äter ofta tillsammans, man äter lika stora porttioner trots att han är större osv. Men är du nu säker på att alla siffror stämmer och att du faktiskt har gått upp 17kg på 10 månader utan några förändringar i kosten så kanske du ska gå och kolla upp det. 


   
SvaraCitera

His anaconda don't. His anaconda don't. His anaconda don't want unless you got buns hun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Mn pojkvän kan vara en rätt stor förändring. Man äter ofta tillsammans, man äter lika stora porttioner trots att han är större osv. Men är du nu säker på att alla siffror stämmer och att du faktiskt har gått upp 17kg på 10 månader utan några förändringar i kosten så kanske du ska gå och kolla upp det. 

Alltså jag åt chips en gång i veckan (förut) helt själv. När jag var singel. Nu äter jag knappt något godis (vi gjorde det i början dock..) chips borde vara mer fett, gå upp mer i vikt antar jag? Särskilt eftersom jag åt själv en chipspåse nu delar vi ju på den isåfall.. 


   
SvaraCitera
time
 time

Om jag var du skulle jag kolla upp detta hos läkare. En del preventivmedel med hormoner kan rubba ämnesomsättningen och det kan vara därför du inte längre kan hålla dig på samma vikt trots samma diet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Om jag var du skulle jag kolla upp detta hos läkare. En del preventivmedel med hormoner kan rubba ämnesomsättningen och det kan vara därför du inte längre kan hålla dig på samma vikt trots samma diet. 

Får kolla det. Har du någon aning om hormonspiral ger mycket i övriga kroppen än "där nere"


   
SvaraCitera