Aviseringar
Rensa alla

Viktuppgång


Ämnesstartare

Ifall man inte ätit mer än 50-100 kcal i ca. 2 veckor och innan dess inte ätit mer än 500 kcal/dag..

Kommer jag gå upp i vikt då ifall jag börjar äta ca. 700 kcal/dag, eftersom min kropp är van vid mindre?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Om du äter 50-100 kcal per dag så dör du. Äter du mindre än 500kcal per dag så bryter din kropp troligtvis ned sig själv därför att du inte får tillräckligt med näring för att fungera.

700 kcal är fortfarande väldigt, väldigt lite. Men det är åtminstone bättre än 50-100.


   
SvaraCitera

Tror du har ätit mer än 50-100 kcal om dagen. Annars hade du nog inte vart i stånd att skriva detta. Men för att svara på din fråga, så är det inte en chans att gå upp i vikt om du äter 700 kcal. Så länge din kropp inte har världens hormonrubbning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har bara druckit vatten och ca 2 cm gurka med salt på..
jag försöker äta, gjort i ordning gröt o annat men när jag väl sitter där o ska äta så går det bara inte att svälja


   
SvaraCitera

grusbus:

jag försöker äta, gjort i ordning gröt o annat men när jag väl sitter där o ska äta så går det bara inte att svälja

Har du pratat med en läkare om det?

700 kalorier om dagen är fortfarande alldeles för lite, och du kommer förmodligen bara att fortsätta gå ner (vilket jag antar att du har gjort på 50-100 kalorier om dagen också).


   
SvaraCitera

disintegration:

700 kalorier om dagen är fortfarande alldeles för lite, och du kommer förmodligen bara att fortsätta gå ner

säg inte det :/ kroppen vänjer sig vid det låga kaloriintaget.

Man kan överleva på förvånansvärt lite förvånansvärt länge. Inte för att det är nyttigt eller nödvändigt. Det är väldigt onödigt att leva på 700 kalorier och stå stilla i vikt när man kan äta det dubbla och stå still i vikt. Det är ju bara självplågeri.[cool]

believe me, i've been there. väger lika lite som när jag levde på 500 (nu lever jag på 1,400)


   
SvaraCitera

madfox:

väger lika lite som när jag levde på 500 (nu lever jag på 1,400)

Det är förstås sant, men det beror väl också på hur länge svälten har hållit på? Står man stilla på ett lågt kaloriintag kan man väl även gå ner om man ökar sitt intag, när kroppen "kommer igång" igen?

Det glädjer mig i alla fall att du har ökat ditt intag! [smile]


   
SvaraCitera

allt över 2000 kcal om dagen är okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tror du har ätit mer än 50-100 kcal om dagen. Annars hade du nog inte vart i stånd att skriva detta.

behöver inte stämma. det var ju som sagt "bara" två veckor och jag själv har levt på 50-100 kc i två veckor, and i'm still alive.


   
SvaraCitera

ohfckyou:

jag själv har levt på 50-100 kc i två veckor, and i'm still alive.

Typ en deciliter Yoghurt o mdagen med andra ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Typ en deciliter Yoghurt o mdagen med andra ord?

japp, typ 2 osaltade riskakor och 1dl osötad hallonkräm. [cry]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

japp, typ 2 osaltade riskakor och 1dl osötad hallonkräm. [cry]

Kan inte för min värld föreställa mig att bara äta så lite under en hel dag, hade dött av både huvudvärk och hunger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Kan inte för min värld föreställa mig att bara äta så lite under en hel dag, hade dött av både huvudvärk och hunger.

mjo, konsekvenserna var inte så himla roliga. dock var jag inte lika hungrig efter ett tag, men istället blev jag riktigt illamående iallafall. vaknade extremt illamående [sad]


   
SvaraCitera

hur kan man ens äta så lite? borde inte kroppen typ, stängas av? visst, jag åt väldigt lite under en period med extrem ångest men liksom,

:

japp, typ 2 osaltade riskakor och 1dl osötad hallonkräm.

det är ju lite väl lite... jag har ingen vidare koll på hur mycket kalorier det är i vad jag äter men jag kommer lätt upp till 2500 / dag [shake]

och jag hade skitont i magen och illamående under den perioden då jag tappade vikt, inte kul, fick magkatarr av det, inget jag vill uppleva igen


   
SvaraCitera

Man lär väl gå upp av att öka sitt kcalintag.
Ett tag levde jag på ½ äpple eller nåt sånt om dagen och rasade i vikt, när jag började äta bara lite varje dag igen så ökade jag som fan i vikt.


   
SvaraCitera