Aviseringar
Rensa alla

Viktuppgång, gainers?


Ämnesstartare

Hej!
Jag vet att det troligen finns massa trådar om viktuppgång, men jag ville mest kolla ifall någon kan rekommendera en bra gainer (eller vad de nu kallas) efter egen erfarenhet? Gainer pro och serious mass har jag kollat lite på men jag har sån beslutsångest...de är ju inte så billiga heller.
Kan ju tillägga att jag väger 45 kg och är 1.69 cm.
Har aldrig lyckats väga mer än 49 och då åt jag överdrivet mycket under ett helt år. Nu äter jag normalt, frukost, lunch, middag & kvällsmat. Någon fika blir det även emellanåt =)
Eller finns det någon här som har något annat bra tips förutom att dricka sånt proteinpulver? allt det med att äta nötter och advokado, ha olja i maten osv, osv är jag redan påläst på 😛


   
Citera

eller så äter du bara mer istället för att stoppa i dig konstgjort skit.


   
SvaraCitera

Riktig mat är mycket bättre än kosttillskott, men det vet du redan säkert. Har du svårt att få i dig en hel del mat så kan du använda dig av gainers, ja.

Den enda kolhydratmix jag testat är Gainer PRO - och den kan jag faktiskt rekommendera. Smakar bra och fungerar bra.


   
SvaraCitera

Att gå upp i vikt kan vara svårt, jag kan tex inte gå upp i vikt bara av att äta mer.

Det enda bra sättet om man har svårt att öka i vikt är att kombinera träning med protein- och fettrik mat.

Finns inga genvägar, och gainers är inga garatier heller om du inte har lätt för att lagra fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

eller så äter du bara mer

inte för att du vet hur mycket jag äter men 😛 jag skulle nog varken ha tid eller råd att äta mer än vad jag gör 😛 jag äter mer än många av mina överviktiga tjejkompisar, många är förvånade över hur mycket jag faktiskt äter! 🙂

passaro:

Den enda kolhydratmix jag testat är Gainer PRO - och den kan jag faktiskt rekommendera. Smakar bra och fungerar bra.

Okej, tack! 🙂 får kanske beställa hem den då och pröva jag med 😛

Pheadrus:

Det enda bra sättet om man har svårt att öka i vikt är att kombinera träning med protein- och fettrik mat.

att träna på gym har jag försökt jätte många gånger, men jag tröttnar alltid efter någon månad 😛 sen är inte min ekonomi den bästa till att kunna köpa träningskort varje månad heller 😛 de är rätt dyra där jag bor 😛


   
SvaraCitera

Blanda egen gainer, billigare. Köp proteinpulver och maltodextin.


   
SvaraCitera

cnma:

att träna på gym har jag försökt jätte många gånger, men jag tröttnar alltid efter någon månad 😛 sen är inte min ekonomi den bästa till att kunna köpa träningskort varje månad heller 😛 de är rätt dyra där jag bor 😛

Det finns tre grundtyper av energiomsättning i kroppen.

En del människor lagrar överskottsenergin som fett.

Andra får ökad ämnesomsättning och kroppstemperatur.

Och en tredje grupp börjar omvandla överskottsenergin till muskler.

Jag tillhör gruppen som får ökad ämnesomsättning och kan därmed i princip inte äta mig större, utan måste träna. Det lilla fett min kropp lagrar sätter sig osnyggt runt midjan så det är inget alternativ för mig.


   
SvaraCitera

cnma:

mina överviktiga tjejkompisar, många är förvånade över hur mycket jag faktiskt äter! 🙂

kan ju vara så enkelt att du inte kan gå upp mycket mer i vikt [wink]
Det finns en hel del såna människor


   
SvaraCitera

cnma:

att träna på gym har jag försökt jätte många gånger, men jag tröttnar alltid efter någon månad 😛 sen är inte min ekonomi den bästa till att kunna köpa träningskort varje månad heller 😛 de är rätt dyra där jag bor 😛

Om jag var du skulle jag kombinera med träning. Det är väldigt svårt att gå upp en hel del av att bara äta och äta. Eller ja, vissa har lätt för det, men läs det Pheadrus skrev. Det är bra.


   
SvaraCitera

Gift dig med en:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Jag tillhör gruppen som får ökad ämnesomsättning och kan därmed i princip inte äta mig större, utan måste träna

Okej, kan nog mycket möjligt vara så för mig med 😀 men hur många gånger i veckan ska jag träna då och så, om du vet? jag tränade 2 gånger i veckan för länge sen, ca en timme åt gången på gym när jag bodde på ungdomsanstalt, och det var under ett helt år, och då hände det inte så mycket 😛 kanske ökade 2 kilo 😛 haha!


   
SvaraCitera

cnma:

men hur många gånger i veckan ska jag träna då och så, om du vet?

2-3 gånger i veckan räcker. Färre än det ger inga anmärkningsbara resultat.


   
SvaraCitera

Ge upp ideen om att gå upp i vikt genom att bara äta mycket om du haft problem med det tidigare. Det är nästan lönlöst för vissa tyvärr. Då är det enda rätta att träna och bygga muskler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ge upp ideen om att gå upp i vikt genom att bara äta mycket om du haft problem med det tidigare. Det är nästan lönlöst för vissa tyvärr.

jo tack jag har märkt det 😀 får rava mig iväg och fixa ett träningskort iallafall....hoppas att det ger resultat denna gången 🙂


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera