Aviseringar
Rensa alla

Viktuppgång


Ämnesstartare

Skulle man kunna kunna dricka Vispgrädde innan man går å lägger sig och kanske på morgonen också för vikt uppgång? Med då bär, jordgubbar osv då jag mådde lite illa efter att jag testat. Tror skulle kunna hjälpa?  Äter i övrigt oftas frukost, lunch i skolan, mat hemma igen, och något efteråt. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Japp, det hade absolut hjälpt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Japp, det hade absolut hjälpt.

Hur många deciliter ska man helst dricka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske lättare om du vispar den.

annars bättre att äta lite nötter då och då utöver vanliga kosten. det är lika kaloritätt men bättre för kroppen.


   
SvaraCitera
reben

polare till mig drack 3l standardmjölk o 1 limpa om dan o gick upp i vikt

men kanske bättre äta ngt bättre än grädde o sånt
nötter e ju bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
kanske lättare om du vispar den.

annars bättre att äta lite nötter då och då utöver vanliga kosten. det är lika kaloritätt men bättre för kroppen.

Ja juste! Vispa hade jag totalt glömt. Jo nötter är ju bra dom med men äter ej så mycket nötter.

reben:
polare till mig drack 3l standardmjölk o 1 limpa om dan o gick upp i vikt

men kanske bättre äta ngt bättre än grädde o sånt
nötter e ju bra

Oj det var mycket mjölk det. Dricker själv mycket mjölk (enligt familjen och vänner) men minst 1 och en halv liter om dan skulle jag kunna tänka mig.Ja det har du rätt i men äter dock inte så mycket nötter.


   
SvaraCitera

Så länge du inte går upp i vikt på skitmat och godis borde det mesta vara okej. 


   
SvaraCitera

Nötter har mer bra fett än dåligt fett..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel:
Så länge du inte går upp i vikt på skitmat och godis borde det mesta vara okej. 

Precis 🙂

lurifax69:
Nötter har mer bra fett än dåligt fett..

Nä det vet jag men äter fortfarande inte så mycket nötter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

 men äter ej så mycket nötter.

H.ODST:

äter dock inte så mycket nötter.

H.ODST:

 äter fortfarande inte så mycket nötter.

Du får väl börja med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Häll i dig en liter mjölk på kvällen innan du går och lägger dig. Alternativt ett par deciliter grädde. Ät lika mycket som vanligt resten av dagen. Då kommer du definitivt gå upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Du får väl börja med det. 

Det får jag nog,men inte säker på att det kommer gå nån vidare.

Niklas:
Häll i dig en liter mjölk på kvällen innan du går och lägger dig. Alternativt ett par deciliter grädde. Ät lika mycket som vanligt resten av dagen. Då kommer du definitivt gå upp i vikt.

Kan jag dricka en halv liter mjölk typ 5-10 minuter innan jag lägger mig och den andra halvan precis när jag ska lägga mig? Kan högst dricka ca 5 dl mjölk på en gång. Ca hur många dl grädde? Kommer jag ha gått upp dagen efter eller senare nångång.


   
SvaraCitera
Exner

H.ODST:

Det får jag nog,men inte säker på att det kommer gå nån vidare.
Kan jag dricka en halv liter mjölk typ 5-10 minuter innan jag lägger mig och den andra halvan precis när jag ska lägga mig? Kan högst dricka ca 5 dl mjölk på en gång. Ca hur många dl grädde? Kommer jag ha gått upp dagen efter eller senare nångång.

5 dl till varje mål kommer att räcka långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST: Kan jag dricka en halv liter mjölk typ 5-10 minuter innan jag lägger mig och den andra halvan precis när jag ska lägga mig? Kan högst dricka ca 5 dl mjölk på en gång. Ca hur många dl grädde? Kommer jag ha gått upp dagen efter eller senare nångång.

2 eller 3 deciliter grädde, om det är vispgrädde då, hade nog räckt. Dock är det ju väldigt äckligt att dricka grädde så jag rekommenderar nog mjölk istället.  Du kommer inte se förändring i vikten direkt utan det tar tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

5 dl till varje mål kommer att räcka långt

Ja okej 🙂

Niklas:
2 eller 3 deciliter grädde, om det är vispgrädde då, hade nog räckt. Dock är det ju väldigt äckligt att dricka grädde så jag rekommenderar nog mjölk istället.  Du kommer inte se förändring i vikten direkt utan det tar tid.

Nä jag håller med om att grädda är ganska äckligt,men man kan ju alltid blanda med något.Yes okej.


   
SvaraCitera