Aviseringar
Rensa alla

Vilda djur-rädsla


Skulle aldrig gå själv i en skog där de finns björn


   
SvaraCitera

Det här kan vara den mest oklara men samtidigt bästa tråd som någonsin skapats på UM.

1. Konstatera att det finns vilda djur. 2. Lägga upp två bilder på folk som dött av vilda djur. 3. Klart för att posta. 

:DD


   
SvaraCitera

Niklas:
Det här kan vara den mest oklara men samtidigt bästa tråd som någonsin skapats på UM.

1. Konstatera att det finns vilda djur. 2. Lägga upp två bilder på folk som dött av vilda djur. 3. Klart för att posta. 

:DD

haha 😉 går ju prata endel om sånt faktiskt 


   
SvaraCitera

han på bilden överst höll ju på med björnar i canada eller Alaska om ja inte minns fel


   
SvaraCitera

Hade jag varit djur och sett de där solbrillorna på hade jag nog också velat äta upp människorna som straff. 


   
SvaraCitera

Nej men seriöst, vad är det ens för något? Tardig


   
SvaraCitera

handendärnissen:
han på bilden överst höll ju på med björnar i canada eller Alaska om ja inte minns fel

Timothy Treadwell
Här är den påstådda ljudinspelningen från när han och hans flickvän blir uppätna av björnar: 

Antagligen fejk 


   
SvaraCitera

Känns som om sannolikheten att se farliga djur är minimal i Sverige. Jag har på min höjd sett rävar och renar när jag har gått i naturen.


   
SvaraCitera
reben

gillar inte ickemänskliga djur rör mig inte nära dom så ingen risk


   
SvaraCitera

Är rädd för lejon. Har rätt rimlig inställning till andra djur.


   
SvaraCitera

är rädd för duvor


   
SvaraCitera

de flaxar så obehagligt


   
SvaraCitera

terrormat:
de flaxar så obehagligt

Relaterar extremt mycket.


   
SvaraCitera
Kudhos

är livrädd för ormar


   
SvaraCitera

Kudhos:
är livrädd för ormar

Ja!

Historia följer;
De påträffas sällan av mina fotsingar, men för två år sedan blev jag rädd. Det var en orm precis där jag steg, jag skuttade iväg en meter, där låg en ny orm ihopskruvad, det var sådana feta långa läbbiga.. Efter det, så tog det tjugo minuter för att gå hundra meter eller så tills jag var tillbaka till det civiliserade samhället, skonat ifrån naturens alla faror.


Jag är annars skuttandes när älgar brakar omkring mig, och flaxande tjädrar samt tranor.
Det skrämmer, mest för att man fridfullt vandrar omkring, sedan bryts det hela med ens av ett ljudligt ljud. Osmaklig kontrast, om det är rätt uttryckt?

Det ända som skrämmer annars på riktigt är vilda svin.


   
SvaraCitera