Aviseringar
Rensa alla

Vilka är bäst i sängen (religiösa)


mynona

time:

Mja... Inte direkt. Hieros Gamos betyder heligt bröllop och riten har återfunnits i ett flertal mytologier, till exempel mesopotamisk och även nordisk, men judarna är de enda på listan som aktivt pysslade med riten innan den också förpassades till historieböckerna.

Jo, jag har läst om det, men jag har endast stött på det i hedniskt sammanhang: det illustrerar föreningen mellan gudinna och gud som finns inom många mytologier och har praktiserats inom många hedniska religioner och kulturer, så jag uppfattar det som hedniskt snarare än judiskt, men jag är ingen expert på judendomen. Men det var intressant att även en så mansdominerad abrahamitisk religion som judendomen bevarade en sådan gammal hednisk rit! Blir nyfiken i egenskap av historisk nörd. Var det under antik tid judarna fortfarande tillämpade detta? När övergavs det?


   
SvaraCitera
reben

katoliker tror jag snabbt o effektivt
"nu ska vi ha ett barn"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Mja... Inte direkt. Hieros Gamos betyder heligt bröllop och riten har återfunnits i ett flertal mytologier, till exempel mesopotamisk och även nordisk, men judarna är de enda på listan som aktivt pysslade med riten innan den också förpassades till historieböckerna.

Mytologier är inte verklighet bara så du vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: Kristna katoliker


   
SvaraCitera

Exodus: Totalt har 17 användare röstat. (Du röstade blankt)

ateister!


   
SvaraCitera
Kudhos

Kristna. Saint on the streets, satan under the sheets


   
SvaraCitera

Dum fråga... ni som varit i filipinerna/thailand vet nog redan svaret för länge sen. 30st i vår firma bor i filipinerna på vintern å alla är överrens om att inte ligga med någon svensk igen. Finns ingen mening. Dessutom ser filipiner sex som något väldigt normalt. Å kulturen gör att de gärna tar den i tvåan.

Tar man inte med sig en brud in på hotellrummet så tror de i reception att du har nått fel:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joooooocke:
Dum fråga... ni som varit i filipinerna/thailand vet nog redan svaret för länge sen. 30st i vår firma bor i filipinerna på vintern å alla är överrens om att aldrig ha sex med en svensk igen xD

ok? består eran firma av 40+ ensamma gubbar?


   
SvaraCitera

Exodus:

ok? består eran firma av 40+ ensamma gubbar?

Nä de flesta är 28-38. Finns typ 5 över 45. Åk dit så ändrar du nog uppfattning... supyrke det här. Å man lär vara uppbyggd för palla med det... å ingen har problem att få nån här på krogen. Men de tkr svenskar e så kassa å torra när det gäller sex. En del har familj där å har nya lyxhus de byggt för 200 000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joooooocke:

Nä de flesta är 28-38. Finns typ 5 över 45. Åk dit så ändrar du nog uppfattning... supyrke det här. Å man lär vara uppbyggd för palla med det... å ingen har problem att få nån här på krogen. Men de tkr svenskar e så kassa å torra när det gäller sex. En del har familj där å har nya lyxhus de byggt för 200 000

de e nog ni som är kassa och torra


   
SvaraCitera

Filippinerna blev känt för deras sex redan under WW2. Men visst, finns bra.och dåliga i sverige oxå såklart. Men överlag pratar jag om
🙂

Exodus:

de e nog ni som är kassa och torra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: katoliker tror jag snabbt o effektivt"nu ska vi ha ett barn"

In. Ut. Klart. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joooooocke:
Filippinerna blev känt för deras sex redan under WW2. Men visst, finns bra.och dåliga i sverige oxå såklart. Men överlag pratar jag om
🙂

du e svensk och säger att svenskar e dåliga


   
SvaraCitera
reben

Razor:

In. Ut. Klart. Mycket glad

yep precis så riktigt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finner den här tråden vämjelig. Sex mäter man inte efter "hur bra i sängen" någon är. Sex ska man ha av kärlek till Herren och sin make/maka i det primära syftet att skaffa barn.


   
SvaraCitera