Aviseringar
Rensa alla

vilka är mest förutsägbara


Ämnesstartare

Edinburgh:

Hehe mja, jag gjorde nog mest en ganska crappy poäng genom att väga sannolikheter. Är inte övertygad om hur mycket djup det ens finns i någon av oss. :$

det var djupt sagt 😉 

(förutsägbar replik he he)

varför skulle det inte finnas djup i oss? genuina uttryck och fredligt samförstånd o sånt där


   
SvaraCitera

Förväntar mig oftast att ngn är elak mot en. Försöker ändra dem tankarna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävla pretton Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
jävla pretton Rodnar

du ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Tänker att det finns fler snälla än elaka saker att göra gentemot de omkring mig och vice versa. Då borde det ju rimligtvis vara lättare att förutsäga de elaka grejerna

Tänker tvärtom. Anta att vara snäll är att vara tillmötesgående och alltid främja andras bästa intressen, ganska begränsade möjligheter för att det ska bli så eftersom bästa tänkbara är rätt smalt. Däremot finns det i princip ingen ände för hur mycket djävligheter man kan hitta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AmenHoeStepp:

Tänker tvärtom. Anta att vara snäll är att vara tillmötesgående och alltid främja andras bästa intressen, ganska begränsade möjligheter för att det ska bli så eftersom bästa tänkbara är rätt smalt. Däremot finns det i princip ingen ände för hur mycket djävligheter man kan hitta på.

Det var min första tanke med. Det finns ju bara ett rätt svar men oändligt antal felaktiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Det var min första tanke med. Det finns ju bara ett rätt svar men oändligt antal felaktiga.

Jo, så kan man se det.


   
SvaraCitera

AmenHoeStepp:

Tänker tvärtom. Anta att vara snäll är att vara tillmötesgående och alltid främja andras bästa intressen, ganska begränsade möjligheter för att det ska bli så eftersom bästa tänkbara är rätt smalt. Däremot finns det i princip ingen ände för hur mycket djävligheter man kan hitta på.

Är nog en glaset halvfullt/halvtomt-situation här. Känner att snäll är baseline och att elak är att gå the extra mile för att någon ska drabbas på något sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Är nog en glaset halvfullt/halvtomt-situation här. Känner att snäll är baseline och att elak är att gå the extra mile för att någon ska drabbas på något sätt.

Ja, precis. För att vara elak måste du vara kreativ, snäll kan mest flyta med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Det var min första tanke med. Det finns ju bara ett rätt svar men oändligt antal felaktiga.

se du kan ju också!

no need 2 b jelly


   
SvaraCitera

AmenHoeStepp:

Ja, precis. För att vara elak måste du vara kreativ, snäll kan mest flyta med.

Ser inga krav på kreativitet någonstans! Om det finns 10 snälla grejer att göra och två elaka så är det väl svårare att förutse vilken snäll grej man gör än vilken elak? Galen

Eh vet inte ens om jag känner att det finns en poäng att hävda här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AmenHoeStepp:

För att vara elak måste du vara kreativ

:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

se du kan ju också!

no need 2 b jelly

Skadeglädje din slut, hade tänkt hålla mig utanför men sen så tog hostep upp min gripe jag hade med edins uttalande så var tvungen att hålla med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där bevisar ju att du verkligen är anti livet, sanningen och godheten i din ideologiska doktrin

fungerar det här bra för dig socialt eller? för det finns ju ingen annan anledning att hålla på o tänka som du gör. det stämmer ju inte. krävs kreativitet för att vara elak? WAT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Ser inga krav på kreativitet någonstans! Om det finns 10 snälla grejer att göra och två elaka så är det väl svårare att förutse vilken snäll grej man gör än vilken elak?

Fast det finns ju aldrig endast två elaka alternativ. Om du tappar din penna är det snälla alternativet att plocka upp den och ge den till dig, finns inte så många andra möjligheter som inte är fullkomligt extraordinära. Är du elak kan du skita i det (eventuellt neutralt, men du hajar,) sparka bort den, plocka upp den och kasta den i ditt ansikte, stampa på den etcetera, etcetera.


   
SvaraCitera