Aviseringar
Rensa alla

vilka anledningar har legat till grund för att du behövt göra slut med din partner?


Ämnesstartare

MaximusPrime: Hon hade pratat länge om att förlova sig osv, tyckte att kändes alltför seriöst så sa att jag inte kände samma sak och gjorde slut

försova sig*

MarcusKing: Hon var en jävla bitch och jag orkade inte?

kom igen, alla vet att du va bitchen i förhållandet

fasdfasd: bättre att ge upp när dom bara kräver saker

vad krävde hen av dig?


   
SvaraCitera

aggy_yo:
+ tror ni att dt finns det ett värde i att kämpa för relationen eller är det bättre att ge upp?

Alltså det beror ju helt på, alla förhållanden är ju inte sunda. Men rent generellt så tycker jag att människor ger upp för lätt.

Han behandlade mig som ett as.. egentligen gjorde ingen utav oss slut utan det bara rann ut i sanden och sen var det plötsligt så bara. Vi tröttnade på varandra helt enkelt.


   
SvaraCitera

aggy_yo: vad krävde hen av dig?

typ att jag skulle sluta leva


   
SvaraCitera

Otrohet
Falskhet
Bitch
Ingen kemi 
Allmänt fuckt up


   
SvaraCitera
Kudhos

Distanserades och vi kändes mer som vänner som delade boende än ett par. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BaconGlid: Alltså det beror ju helt på, alla förhållanden är ju inte sunda. Men rent generellt så tycker jag att människor ger upp för lätt.

ja? visst? eller är det så? ger folk upp för lätt och gör slut idag? finns det en risk för att en aldrig kommer kunna rota sig om det beteendet upprepas gång på gång? 

.*.*.*.: typ att jag skulle sluta leva

va genomkasst


   
SvaraCitera

aggy_yo: ja? visst? eller är det så? ger folk upp för lätt och gör slut idag? finns det en risk för att en aldrig kommer kunna rota sig om det beteendet upprepas gång på gång

Ja jag tycker det verkar vara så, iaf bland människor som är under 30.
Och ja jag tror att det beteendet kan påverka så att du kommer ha problem med att ha långvariga förhållanden. Flykten blir en bekvämlighet, man behöver aldrig arbeta med problemen eller sig själv. Sen ska man ju självklart inte stanna i ett förhållande om man verkligen tar skada utav det och är rent ut sagt olycklig, men jag tror att det mesta går att lösa bara man vill. Men det är just det, man måste vilja och ha orken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BaconGlid: Ja jag tycker det verkar vara så, iaf bland människor som är under 30.
Och ja jag tror att det beteendet kan påverka så att du kommer ha problem med att ha långvariga förhållanden. Flykten blir en bekvämlighet, man behöver aldrig arbeta med problemen eller sig själv. Sen ska man ju självklart inte stanna i ett förhållande om man verkligen tar skada utav det och är rent ut sagt olycklig, men jag tror att det mesta går att lösa bara man vill. Men det är just det, man måste vilja och ha orken.

ja precis, så tänker jag också.


   
SvaraCitera

aggy_yo: tror ni att dt finns det ett värde i att kämpa för relationen eller är det bättre att ge upp?

Klart det finns värde i relationen, skulle aldrig ge upp ett förhållande alls
once in a life time grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den största anledningen till att jag går i tankarna att det kanske inte är värt att hålla ihop min nuvarande relation, är att vi är så olika.

det har jag känt från början, men det är inte förrän nu jag börjar känna mig understimulerad och smått uttråkad då vi alltid hänger hemma hos honom och gör samma saker. då och då har jag dragit med honom ut på svampplockning och bio och annat, men det har han inte uppskattat och jag har inte känt mig uppmuntrad till att fortsätta dra ut på honom på grejer, så därför är vi där vi är nu, han är nöjd och jag är onöjd. skulle jag börja kräva mer saker av honom så ser jag inte hur det skulle kunna bli bättre, känns som vi båda ändå bara blir missnöjda, varför ska båda vara onöjda när vi båda kan gå varsin väg och vara nöjda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flu.jpg


   
SvaraCitera

Pappbox:

Klart det finns värde i relationen, skulle aldrig ge upp ett förhållande alls
once in a life time grej

beror väl på förhållandet lr


   
SvaraCitera

isola: beror väl på förhållandet lr

Skulle krävas massor för att jag skulle ge upp ett förhållande om jag hade hamnat i ett, jag är rätt enveten också så det hjälper väl inte


   
SvaraCitera

Pappbox:

Skulle krävas massor för att jag skulle ge upp ett förhållande om jag hade hamnat i ett, jag är rätt enveten också så det hjälper väl inte

Det är väl bra att försöka om man älskar varandra etc


   
SvaraCitera

isola: Det är väl bra att försöka om man älskar varandra etc

jo exakt, man får inte ge upp om man vill lyckas med något


   
SvaraCitera