Aviseringar
Rensa alla

Vilka av dom här processerna är inte nödvändiga???


Ämnesstartare

Vilka av dom här kan jag stänga av???

Eller om nån vet nåt sätt att göra min data snabbare. Den börjar lagga efter ca 1 timme om jag sitter med spotify, msn och firefox.

prsc.jpg


   
Citera

Är du nöjd som Acer kund? [smile]


   
SvaraCitera

XUSE:

???

Hålla på och stänga ner lite aktiviteter gör inte så stor skillnad. Antagligen har du en massa skitprogram och ett tungt antivirus som står och går.
Men Tweakhound är en bra guide hur du kan snabba upp datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allra helst vill jag ju formatera om skiten, men jag fick ingen Vista skiva med när jag köpte den, allt började av sig själv när jag starta datan.


   
SvaraCitera

Öppna Start menyn och skriv msconfig och tryck på enter. Sen går du in på autostart och avmarkerar de som du tycker verkar onödigt. Sen startar du om datorn och ser magic! [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tipps är att ta bort massa grejer . processerna kan vara onödiga , men det mästa behövs , men ituneshelper och googleupdater borde du kunna lägga ner , dom startar ju nästa gång du drar igång datorn om du vill få tillbaka dom [smile] men annars så ta bort mycket program , köp ny extern hdd som du kan lagra alla bilder, program, videos, som slöar ner. Ps om du vill helrenovera kan du ominstallera ditt operativsystem ,men glöm för all del inte o säkerhetskopiera alla dokument ! [bigsmile] ladda hem vista ?


   
SvaraCitera

om du går in på http://www.processlibrary.com kan du se vad dom gör och om dom behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag rensat på en massa skit 😀
Sen i msconfig>Autostart fanns det en sak som hette Bold Face (rdr heck heck), vet nån nånting om den`??

Sen om nån kunde skriva hur man formaterar utan att behöva ladda ner eller köpa nåt nytt.


   
SvaraCitera

XUSE:

Sen i msconfig>Autostart fanns det en sak som hette Bold Face (rdr heck heck), vet nån nånting om den`??

tobias:

om du går in på http://www.processlibrary.com kan du se vad dom gör och om dom behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr kan jag inte så mycket om vista men förmodligen så går du in i den här datorn och höger klickar på disken och välger formatera eller nått liknande. bold face vet jag dock inte vad det är, kanske ett tillägg till nått program inte en aning.Google is your friend


   
SvaraCitera

för att formatera stoppar du i din vista skiva och startar om datorn. fick du ingen sådan skiva när du köpte datorn får du använda recoveryprogrammet, står när du startar upp datorn hur du kommer åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YouNeedTherapy:

köp ny extern hdd som du kan lagra alla bilder, program, videos, som slöar ner

Varför skulle filmer, bilder och musik som lagras på hårddisken göra datorn seg för?

YouNeedTherapy:

ladda hem vista ?

Olagligt[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ju mer program man har desto segare blir datorn ursäkta om jag förklarade otydligt. Går inte vista och köpa någonstans på internet ?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YouNeedTherapy:

Ju mer program man har desto segare blir datorn ursäkta om jag förklarade otydligt. Går inte vista och köpa någonstans på internet ?[smile]

Låter mer som en dålig bortförklaring, hur kan du mena programvara då du skriver film, musik och bilder?


   
SvaraCitera

Datorn blir inte segare bara för att du har mycket på hdd:n, sålänge du inte har sprängfullt förståss, det kan leda till systeminstabilitet. [ops]

Men annars så är det applikationerna som körs i bakgrunden och ditt register. Sen har du ju Vista också.. [zzz]

Om jag får gissa så har du köpt en såndär laptop ifrån Acer som det "var så bra pris" på. Laptops blir sega efter en viss tid för att de blir mycket varmare än stationära datorer.
Mitt tips är CCleaner.

grön_apa:

Olagligt[mad]

Du har så rätt.. Du vill gärna betala en gång till för ditt operativ som går långsamt efter en timme. Jag förstår dig. [smile]


   
SvaraCitera