Aviseringar
Rensa alla

Vilka av dom här processerna är inte nödvändiga???


Ämnesstartare

De har du rätt i det var en dålig bortförklaring.


   
SvaraCitera

XUSE:

Vilka av dom här kan jag stänga av???

troligtvis alla acers program, om det inte är något du vet att du använder. ashampoo winoptimizer är ett bra program, det heter nåt i den stilen, den snabbar upp, tar bort onödiga grejer och städar upp i registret bland annat. rekommenderas :


   
SvaraCitera

Hallå? Han har för fan 94 jävla processer, då han kör spotify, msn och firefox. jag har ungefär hälften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Hallå? Han har för fan 94 jävla processer, då han kör spotify, msn och firefox. jag har ungefär hälften.

Vilka kan jag ta bort då??


   
SvaraCitera

XUSE:

Vilka kan jag ta bort då??

Kanske skaffa ett antivirus/spionprogram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Kanske skaffa ett antivirus/spionprogram

De har jag redan.

Jag vill formatera, men vilken knapp ska man trycka på i uppstarten?


   
SvaraCitera

XUSE:

Jag vill formatera, men vilken knapp ska man trycka på i uppstarten?

Varierar på vilken dator du har. Ofta är det F8/F12/F#/del/ins/specialknapp
Om du inte hinner läsa texten som kommer upp under uppstart kan du trycka på Pause tangenten som ska finnas någonstans på ditt tangentbord (delar ofta tangent med Break)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Varierar på vilken dator du har. Ofta är det F8/F12/F#/del/ins/specialknapp
Om du inte hinner läsa texten som kommer upp under uppstart kan du trycka på Pause tangenten som ska finnas någonstans på ditt tangentbord (delar ofta tangent med Break)

Okej, tack 😀

Jag hade tänkt att föra över allt viktigt på en extern hårddisk, sen alla program jag använder är msn, skype, spotify och steam, och dom kan man ladda ner igen.

Men när jag har formaterat hur installerar jag vista igen?
Jag har INGEN skiva, aallt startade installera när jag fick datan vid första uppstarten.
Och jag tänker inte köpa vista för 1000 spänn och inte tänker jag ladda ner.


   
SvaraCitera

Är du hundra på att du inte fick några skivor med datorn?
Vissa tillverkare, tillexempellt hp leverar med en vista skiva men de har sin egen logga på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

för att formatera stoppar du i din vista skiva och startar om datorn. fick du ingen sådan skiva när du köpte datorn får du använda recoveryprogrammet, står när du startar upp datorn hur du kommer åt det.

Gah, sluta vara så oerhört dum hela tiden.
NEJ, du ska SJÄLVKLART inte installera om med medföljande skiva, då får du ju med skiten som acer har förinstallerat, som du INTE vill ha.

Använd en vanlig skiva istället. Sådana finns lite överallt...
Sedan installerar du inte några tramsprogram från acer, bara drivrutinerna.

XUSE:

Och jag tänker inte köpa vista för 1000 spänn och inte tänker jag ladda ner.

Jadu, då kan du skippa nytt windows. Dumt av dig att inte göra något av ovanstående.

Linux finns ju alltid? Ubuntu är ju en hit, http://ubuntu-se.org/

ankzor:

Hallå? Han har för fan 94 jävla processer, då han kör spotify, msn och firefox. jag har ungefär hälften.

Ja, det är rätt mycket... Jag kommer sällan upp i ens 80 när jag multitaskar hårt. Fast det beror ju på lite, vissa program nyttjar fler än en process, så att bara räkna antalet processer ger en inte så mycket.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Använd en vanlig skiva istället. Sådana finns lite överallt...
Sedan installerar du inte några tramsprogram från acer, bara drivrutinerna.

låter som en mycket bättre ide att köpa nytt operativsystem än att spendera 20 minuter för avinstallation av acerbloat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

låter som en mycket bättre ide att köpa nytt operativsystem än att spendera 20 minuter för avinstallation av acerbloat

Japp, väldigt svårt att bli av med ALLT bloat. Förövrigt kan det ta betydligt mer än 20 minuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker inte köpa nytt OS. Då köper jag hellre en ny dator.

Kan ingen bara skriva hur man formaterar sen istallerar windows vista ?!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

Olagligt

vem fan bryr sig om en lagbok? följ din egen moral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

vem fan bryr sig om en lagbok? följ din egen moral.

Jag laddar ner väldigt ofta, men ett OS tänker jag inte ladda ner, eftersom jag vill ha äkta.

FORMATERA OCH re-install vista är de ända jag behöver hjälp me nu


   
SvaraCitera