Aviseringar
Rensa alla

Vilka böcker läser ni i sommar?


Ämnesstartare

Nintendo:

Spoiler:

sicken incestfest [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Pink Floyd: musiken, människorna, myterna - av Bengt Liljegren

+ Jon Krakauer - Into The Wild
+ Lars Ericsson Wolke - Joseph Goebbels
+ Charles Bukowski - Hollywood


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hypnerotomachia Poliphili
Vril: The Power Of The Coming Race av Edward Bulwer-Lytton
och Sensual Meditation av Claude Raël


   
SvaraCitera

De nya böckerna som kom i Dawnguard.


   
SvaraCitera

Skoja.

Läser inte dem heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eventuellt:

American Gods - Neil Gaiman.
A Game of Thrones - George R.R. Martin.
Nekromantikerns födelse - Nick Perumov.

De två översta är redan påbörjade.


   
SvaraCitera

Har lånat "Det andra könet" av Simone de Beauvoir, men är för koncentrationsstörd och har för jävla många andra saker att göra ständigt just nu för att än ha lyckats läsa regelbundet. Började för en vecka sedan, har bara läst förordet än.

Vill läsa skiten, när jag kan gå blir det lättare att hitta en optimal läsplats utomhus i SKOGEN ("skogen") eller liknande. Boken är dessutom för tung för att jag i nuläget ska kunna bära den smärtfritt med mina trasiga armar...

Lånade en fet bok ("Femkamp" av antagligen skitmånga olika personer orkar inte se efter) om feministisk kamphistoria i norden samtidigt som "Det andra könet". Verkar för trög (och för på nordiska språk som inte är svenska...) för att jag ska orka innan lånetiden går ut. Fint omslag, i alla fall.

Nintendo:

The Ethical Slut, Lolita

De här vill jag läsa, också. Helvete. Rapportera gärna in hur värda du tyckte de var när du kikat klart i dem. Har viljat läsa Lolita i flera år, men inte pallat ta tummen ur röven.

Nachac:

A Game of Thrones - George R.R. Martin.

Berätta gärna vad du tyckte om denna sedan, också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

The Ethical Slut

Har inte läst hela denna, men delar (är mer eller mindre "bibel" bland poly/ra-kretsen.) Tycker att det är mycket självklarheter, men förmodligen bra för människor som hela tankesättet är nytt för.

Ögon i en plåthink:

Berätta gärna vad du tyckte om denna sedan, också!

Ska bli!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Interaction Design - beyond human-computer interaction av Preece, Rogers och Sharp.

Den där lät ju faktiskt (åtminstone av titeln att döma) intressant.


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas:

Den där lät ju faktiskt (åtminstone av titeln att döma) intressant.

Det är den troligtvis inte. Referenser till C-uppsats. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Rapportera gärna in hur värda du tyckte de var när du kikat klart i dem.

The Etical slut är det mest läsvärda jag läst på mycket länge och då är jag ändå bara läst 78 sidor av 271. För mig har den var väldigt "wow det är så här jag tycker/tänker/känner men ej lyckats sätta ord på" varvat med "wow, vad detta vettigt varför har jag inte upptäckt det tidigare?". Som nachac skriver så är det mycket självklarheter, men jag finner det trevlig få lite bekräftelse på att saker jag tycker/tänker/känner är okej/normalt och att jag inte är så ensam om dem som det ibland känns. Typ så.

Ögon i en plåthink:

Har viljat läsa Lolita i flera år, men inte pallat ta tummen ur röven.

Ska återkomma om denna men har hittills varit nöjd med början och gillar språket i översättningen. Ska bara palla att få tummen ur och läsa sista halvan. [crazy]


   
SvaraCitera
mynona

Lite fakta:

Greg King - Den sista kejsarinnan
Svante Norrhem - Kvinnor vid maktens sida

Lite skönlitterärt:

Julie Bertagna - Zenith
Julie Bertagna - Aurora
Mark Twain - Huckleberry Finns äventyr

Jag ska försöka skriva mer än läsa i sommar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första bok var även min sista, inga fler böcker! Usch vad trist..


   
SvaraCitera

Nintendo:

mycket självklarheter, men jag finner det trevlig få lite bekräftelse

Låter som en mysig/gemtytlig/fett läsvärd bok. Och alltid trevligt att läsa saker som ryggdunkar en själv på olika vis, även om de inte kanske inte alltid bringar en sju lastbilslaster nytt.

Nachac:

"bibel" bland poly/ra-kretsen

Syftar du med "poly/ra-kretsen" på något i stil med ett gäng i din personliga umgängessfär, eller typ någon form av vidare (svensk) poly/ra-community som jag inte har kännedom om/insikt i? Om det sistnämnda, var florerar denna community? (Facebookgrupper, bloggar, et c?)

Äh, det är väl en utrikisk sådan, ack, hade varit så trevligt med en svensk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

eller typ någon form av vidare (svensk) poly/ra-community som jag inte har kännedom om/insikt i?

Ögon i en plåthink:

Om det sistnämnda, var florerar denna community? (Facebookgrupper, bloggar, et c?)

Samt fikor.


   
SvaraCitera